Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door momonique
#1089862
een hond uitzichzelf gewoon een dag eten overslaat? Mijn Dos is nog geen volledige Barfer maar krijgt zo'n beetje half  Barf half kvv nu zijn er wel eens van die dagen dat hij 's-morgens geen eten wil, in de ochtend meestal kvv en niet eten houdt in dat meneer zijn hele bak door de keuken wil gaan schuiven daar krijgt hij de kans niet  ;) toe want dan weet ik genoeg en hup weg bak.
Later op de dag (zojuist) heb ik hem zijn bak aangeboden en ja dan likt hij het glazuur zowat uit zijn bak zo'n honger lijkt hij te hebben, ik maak me geen zorgen maar vroeg het me gewoon af er zijn misschien meer honden die dit doen?
Door Lizzy
#1089872
Nope. Hier niet. Ik heb echte hongerlappen. Maar ik ken zat honden hoor, die het zelf aangeven een dagje niet te willen eten.
Door Truus
#1089877
Toen ik nog niet beter wist en nog br*kken gaf, was de jongste een slechte eter, nu staat ze bij het aanrecht als de bakken nog niet op de grond staan. Nee dus...alletwee hongerhalzen.
Krijgt Dos soms teveel aangeboden?
Door momonique
#1089896
Truus schreef: Krijgt Dos soms teveel aangeboden?
Dat is wat ik me ook heb bedacht en dat hij daardoor uitzichzelf een dagje vasten inlast.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1089899
ik geef vince ook niet teveel, sterker nog, hij zal nog veel meer kunnen krijgen.
Hetgeen wat dan meer is, laat meneer keurig in zijn bak liggen..
Standaard eet hij een dag per week niet, soms zelfs 2 dagen niet....
Maak me er niet meer druk om(is anders geweest hoor ;)) maar als ie honger heeft dan eet ie wel.
Hij mankeert niks, ziet er puik uit!
Door hamada
#1091004
Onze Remi was een hondje dat nogal kieskeurig was en na een paar dagen goed eten 1 of 2 maatlijden oversloeg. Hij heeft de eerste 1 1/2 jaar op blik en brok gestaan (ja, wist ik toen veel  :-\) maar is later tot zijn en onze tevredenheid overgestapt op kvv. Maar zijn darmen bleven gevoelig en zijn eetpatroon wisselend.
Ramses werd meteen als pup door ons op kvv gezet en eet de bodem uit zijn bak en zal nooit een maaltijd overslaan (at ook altijd de overgeslagen maaltijd van Remi op als we er niet snel genoeg bijwaren).
Sam is meteen toen we hem kregen met 9 maanden op kvv gezet terwijl hij brokken gewend was (at daar ook nogal voorzichtig). Na de overgang eet hij ook zijn bak bijna op met zijn vleesmaaltijd. En een maaltijd overslaan is voor hem volgens mij een ramp  :)
Door stephany
#1091195
Ik ken dit inderdaad alleen uit de 'brokkentijd'. Dan stond hij draaiend in de keuken tot dat hij zn bak kreeg, snuffelde een keer en liep weg. Sinds ik BARF is dat heeeeel anders!! Meneer eet altijd netjes zn bak leeg, in een rap tempo en wil het aller lieft nog veel meer! Maar ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken, als je hond verder gewoon zichzelf is.
Door Huskymeisje
#1091428
Alleen wanneer ik ze iets geef waar ze niet vreselijk dol op zijn en ze hebben de vorige dag wat meer gehad. Ik houd er meestal rekening mee maar soms vergeet ik het wel eens.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door