Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Red_Hunter
#1089653
Ik was gisteren op de jongehondendag van de Ierse Setters en het viel mij op dat de jonge reuen zo groot waren. We moeten kleiner met het ras maar nu zie je dat er toch weer een grote generatie aankomt.

Ik maakte dus een opmerking daarover, dat ik de reuen zo groot vond, krijg ik als reactie van een fokker niet naast me zat: "ja dat komt omdat steeds meer mensen hun hond met vers vlees voeren en met die groeihormonen daarin daar krijg je dus grote honden van".  Ik nog vertellen dat datzelfde vlees toch ook in de brokken komt, maar nee dat was ander vlees :confused1:

Ik nog naar mijn teven wijzen en zeggen dat die toch niet echt groot zijn, maar ach ik heb nooit zin in discussies daarover dus laat het verder maar zitten.
Laat ze maar denken.
Ja als ik mijn flink uit de kluiten gewassen reu bij me had, had ze nog kunnen zeggen: "zie je wel", maar ik was alleen met mijn 2 teven waarvan de volwassen teef juist klein uitgevallen is. ;D

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1089657
Red_Hunter schreef: Ik was gisteren op de jongehondendag van de Ierse Setters en het viel mij op dat de jonge reuen zo groot waren. We moeten kleiner met het ras maar nu zie je dat er toch weer een grote generatie aankomt.

Ik maakte dus een opmerking daarover, dat ik de reuen zo groot vond, krijg ik als reactie van een fokker niet naast me zat: "ja dat komt omdat steeds meer mensen hun hond met vers vlees voeren en met die groeihormonen daarin daar krijg je dus grote honden van".  Ik nog vertellen dat datzelfde vlees toch ook in de brokken komt, maar nee dat was ander vlees :confused1:

Ik nog naar mijn teven wijzen en zeggen dat die toch niet echt groot zijn, maar ach ik heb nooit zin in discussies daarover dus laat het verder maar zitten.
Laat ze maar denken.
Ja als ik mijn flink uit de kluiten gewassen reu bij me had, had ze nog kunnen zeggen: "zie je wel", maar ik was alleen met mijn 2 teven waarvan de volwassen teef juist klein uitgevallen is. ;D

Groetjes Trudie

.
Laatst gewijzigd door Angelique op ma 10 nov 2008, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1089670
Wijsheid komt inderdaad niet tegelijkertijd met het moment dat iemand besluit om hondenfokker te worden... Helaas... De grootte van een hond staat vastgelegd in de genen. Een hond groeit dus nooit groter dan in zijn blauwdrukkie staat. Daarnaast weet mevrouw blijkbaar niet dat er geen groeihormonen meer in ons vlees zitten, omdat dit verboden is. Ze heeft een punt dat het vlees wat wij onze honden geven niet te vergelijken is met vleesmeel dat in brok is gebruikt. Wij geven onze honden namelijk voor menselijke consumptie goedgekeurd vlees (zit ook in brok) van prima kwaliteit. De kwaliteit van het vleesmeel valt zeer te betwijfelen! Jammer he, dat dit soort mensen zoveel onwetendheid tentoonspreiden... Want zij verteld het weer aan 10 andere mensen, al die 10 mensen vertellen het weer tegen 10 andere mensen en zo blijft bij veel mensen weer hangen dat je een hond toch maar beter die doodgekookte handel moet geven.... Verse/rauwe voeding promoten blijft een kwestie van een heel lange adem hebben. Want we zetten een stap en zo'n vrouw zet ons weer 2 stappen terug....
Door Red_Hunter
#1089675
Jammer Lizzy dat ik jou wijsheid niet had op dat moment, had ik toch wat beter kunnen reageren.
Als denk ik dat dat toch ook niet geholpen had, ze denken het toch meeatal beter te weten. :-\

Groetjes Trudie
Door Edelgrijsje
#1089736
Toen ik m`n pup kreeg , zei ook iemand, ooo, die moet je geen kip geven , want daar zitten hormonen in :o
Ik heb dat nagevraagt aan iemand die al 30 jaar in de vleesindustrie rondloopt. En idd, er zitten geen hormonen in, da`s idd verboden.  :)

Ik was gisteren met Etoile op de jonge hondendag in Oudenaarde, nou, hij was niks te groot of te klein hoor  ;) en hij blijft lekker vers vlees eten, daar is hij zelf ook hartstikke blij mee ;D

Etoile met een voorpoot van een haas.
Afbeelding
Door Beppie1
#1089779
Wij hadden het op de hondenschool: Ja en dan zijn er van die mensen die de honden verse kip geven, of nog erger: KIPPENEKKEN....daar hebben die kippies alles wat zo slecht voor ze is als hormonen en gemanipulerde granen ed mee gegeten...dat geef je toch niet, laat staan aan je pup......

ikke van:  ::) Uhh ja daar is Aiji ook zo gek op....

Klaar waren ze...hebben niet veel meer tegen me gezegd, maar dat vond ik ook niet erg...


@Angelique... Ik ben toch nieuwsgierig waarom je je reakties weggehaald hebt........????? :-\
Door kojak
#1089923
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1095506
Het is niet altijd gemakkelijk om tegen de stroom in te gaan.

Voor mij als beginnend barfer loop ik ook veel weerstand op thuis. Mijn vriend vind/ vond het maar malle fratsen....
Nadat ik me eens helemaal mee heb laten slepen in mijn woede, irritatie ( alsof ik mijn beestjes moedwillig zou laten verhongeren of ze kwaad zou doen ) en het 0,00000 wat ik daar mee op ben geschoten...heb ik besloten om alleen nog maar te zeggen wat ik doe, waarom ik dat doe, en zonodig erbij dat het geen discussie-stuk is.
Ik laat me verder niet meer verleiden.

Maar nu komt mijn vriend met vragen, gewoon normale, gerichte vragen waar zijn bezorgdheid uit spreken. Dat maakt het stukken simpeler en prettiger.
Door Roef & Hidde
#1097891
ik merk bij de meeste mensen veel nieuwschierigheid op,ik krijg veel vragen en idd is het niet gevaarlijk etc etc,ik verwijs dan altijd door naar dit forum.negatieve reacties heb ik (nog)niet gehad gelukkig :)
Door Red_Hunter
#1098447
Gisterenavond ook met iemand in gesprek gekomen over vers vlees, zij gaf haar honden al energique maar helaas ook nog wel brokken erbij en toen ik over barf begon, vond ze dat ook wel interessant, dus ook doorverwezen naar dit forum.

Groetjes Trudie
Door anhighwood
#1100952
grinn...ik kom uiteraardt ook veel op shows, en iedereen heeft de wijheid in pacht.
ik trek me daar altijd in terug, heeft geen nut om discussies te starten, want iedereen weet het beter, goed toch...het is te zien aan hun honden!!.

Het stukje van de verkleuring is heel makkelijkt te verklaren.
voordat de regering zich ging bemoeien met het vlees, bij slagers deden de slagers door bv gehakt een goedje zodat het vlees mooi roze bleef, want verkleurd vlees wil men niet, denken ze dat het oud is.

mijn oma deed een x(en dan praat ik over 30jaar geleden) gehakt voor de soep in de pan, en het water werd roze, dan kwam puur door dat goedje, mag nu ook niet meer.

Paardenvlees verkleurd binnen 2 uur van roze naar donkerbruin, daarom en de smaak ook, wordt het minder verkocht.

In belgie is er een schandaal geweest, nu al meer dan 15 jaar geleden aangaande de hormoon in het vlees.
Is er zelfs een controlleur(of DA, weet dat niet zeker) vermoordt door slagers omdat hij het openbaar wilde maken.
Het inspuiten van hormonen heeft te maken met snellere groei van dieren en het wordt malser voor de mens.
verkoopt dus beter.
Maar en daar zit hem de kink, het veroorzaakt bv bij de mens ook bepaalde ongemakken.
Ze DACHTEN toen dat de mens ook daardoor sneller zou groeien.
Wat dus niet zo is!
wat wel zo is, dat de mens daardoor meer lever en nierproblemen en huisproblemen kreeg, wat weer terug te herleiden was naar de hormonen van het vlees.

Als mensen dat soort dingen gaan verkondigen, loop ik altijd weg, want het blijft altijd een welles nietus spelletje

greets
an and the clan
Door Red_Hunter
#1114822
Ik zit ook wel eens bij een groepje fokkers die dan beginnen over de brokken die ze de honden voeren en waarom. De ene geeft dit en de ander dat. Ik zit daar bij en hou wijselijk mijn mond.
Ieder moet zelf weten wat hij doet, ik ga niet meer in discussie, zeker niet met fokkers.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door