Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1088454
Lekker smakelijk op de vroege ochtend, maar mijn hond heeft jeuk aan de kont. Nu heeft hij, ondanks KVV, regelmatig volle anaalklieren. Ik ga er trouw mee naar de dierenarts, maar het is nu weekend, en dat betekent wachten tot maandag of een gepeperde weekendrekening betalen. Echter lees ik dat velen van jullie het zelf doen. Maar hoe doe je dat? Ik heb al gegoogled maar wordt er niet veel wijzer van. Kan iemand het voor mij stap voor stap uitleggen? Heel erg bedankt.
#1088457
Ja, zeker lekker smakelijk ;D

Ik vond dit verruit het beste verhaal: http://www.devrolijkeviervoeters.org/we ... heden3.htm. En dan nog een tip van mij: koop bij de AH latex handschoenen. Smeer die in met Echinacea zalf van bijv. dr A Vogel. En knijp daarmee de anaalklieren uit en smeer de poepert ff in met die zalf. Dit doet minder zeer als dat je het 'droog' probeert.
#1088716
Thanks for the tip! Maar helaas, dikke bonje net met hem gehad. Er komt niets uit, en hij laat het niet toe. Ik vrees dat we toch naar de DA moeten maandag. zucht. alweer.

Bij de tweede poging (klemgezet in de douche) en een vinger in de bips, en ja hoor! Dikke vieze troep. Stinken man. Ik ging bijkans van mijn stokje. Het ziet er keurig bruin uit, dus geen ontsteking of zo. Helaas is alleen de linker klier nu uitgeknepen. Ik heb op YouTube een heel handig filmpje gevonden. Die geschreven methode kwam ik helaas niet verder mee.

Voor de geinteresseerden:
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op za 08 nov 2008, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1088997
Ja hoor! Helemaal de vinger in de bips (zoals Herman Finkers dan zegt) Dit is ook de methode die mijn dierenarts in het verleden gebruikte, maar ik wist niet meer goed hoe. Totdat ik het briljante idee kreeg om in het engels op YouTube te gaan zoeken. Daar staan veel meer van dit soort filmpjes. De andere manier, buiten de anus, werkt niet bij meneer. Ik ben blij dat het nu wel lukt, want anders had ik daar ook nog voor naar de DA gemoeten. Overigens heeft meneer nu pijn in zijn linkeroor, en ben ik al bezig met Zilverwater. Morgen even prodier oordruppels halen. Ik blijf met hem naar de DA sjeesen die hem de ene na de andere AB kuur geeft. Daar ben ik nu wel een beetje flauw van.
#1089101
grinnn.. wat een brave hond op dat filmpje..
volgens mij vindt ie t wel lekker..  :-X

ik denk dat kiek ook last heeft..
ze likt veel vaker aan haar kont dan normaal..
tis er helemaal bruin om geworden..
t lijkt nu minder te worden.. dus ik wacht t nog even af voordat ik zelf ga knijpen..
bovendien wil ik het niet in mijn eentje doen.. anders wordt t een gevecht..  :-\
#1089650
trimsalon schreef: vinger in zijn anus......... :-\ dat zou ik toch nooit doen!
Dit kreeg ik op de trimopleiding nog niet geleerd. Uitwendig proberen uit te drukken, en houden ze nog last, naar de DA
Waarom niet?  ??? Van de DA heb ik namelijk ook de 'vinger in de bips' (leuke uitdrukking Marieke ;)) methode geleerd bij Gitte. Alleen kon ik bij haar de anaalklieren nooit vinden  :-[ want die zaten heel erg diep zodat het alsnog een bezoekje aan de DA werd.
#1090044
trimsalon schreef: vinger in zijn anus......... :-\ dat zou ik toch nooit doen!
Dit kreeg ik op de trimopleiding nog niet geleerd. Uitwendig proberen uit te drukken, en houden ze nog last, naar de DA
Ah dus toch zoals ik het ook geleerd heb, nb van mijn eigen da. Kreeg je cadeau op de puppyparty. Lesje nagelsknippen, oren schoonmaken en kontje schoonmaken.
#1090187
Nitus schreef: Waarom niet?  ??? Van de DA heb ik namelijk ook de 'vinger in de bips' (leuke uitdrukking Marieke ;)) methode geleerd bij Gitte. Alleen kon ik bij haar de anaalklieren nooit vinden  :-[ want die zaten heel erg diep zodat het alsnog een bezoekje aan de DA werd.
omdat dit op de opleiding geleerd is "als zaak van de DA" ......dus hier worden alleen anaalklieren uitgedrukt en als het TE erg is of TE ontstoken ...naar de DA!
En laat het ook lekker zo want een prettig klusje vind ik het niet :-[
#1092137
ik heb het ook ooit eens zelf geprobeert,ben blij dat wij een goedkope da hebben  :P
bij jouw hondje wel,maar ik wil toch even zeggen dat kontjeuk niet altijd door de anaalklieren komt,
onze hond was ook dol op  sleetje rijden,
maar bij de dokter bleek hij een ontsteking vla onder zijn staart te hebben,
ik was elke dag zijn poepert,vind die bruine vlekken op de bank zo vies  ::)maar waste hem nooit direkt onder zijn staart,
nu dus wel elke dag en elke week een beetje borageolie eronder,ik zweer bij dat spul  :)

groetjes
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door