Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ulla
#1088087
tenminste bij mijn twee oude Sint Bernards.
De oudste van 10 jaar, begon begin dit jaar slechter te lopen en struikelde vaak.
Vermoed werd dat er iets in haar  onderrug niet goed zat,op dat moment was ze te slecht om foto,s te maken.
Ze heeft een week op de rimadyl gestaan,maar dat gaf geen verbetering.

Door Tannetje kwam ik op het idee om een chiropractor te gaan zoeken.
Jet is door een chiropractor die ook dieren behandeld, onder handen genomen.
Deze constateerde een blokade in haar onderrug,en een scheef bekken.
Na de laatste behandeling had ik een naar gevoel, Jet liep na enige dagen wel wat beter, alleen had ze na de laatste behandeling duidelijk pijn.
Dat wilde ik haar op deze leeftijd "eigenlijk "niet meer aandoen.
Ik had op dit en een ander forum al over Adequan gelezen.

Toen ben ik gaan bellen met onze da praktijk, en zij konden het bestellen.
Gelijk voor twee honden besteld.

Roxanne de andere Sint van goed 9 1/2 jaar, is 3 1/2 jaar geleden aan haar r knie geopereerd, en 1 1/2 jaar geleden aan haar l knie.
Daar is een TTA gedaan.
Ze heeft erg veel artrose, en dat kon je ook duidelijk zien bij het opstaan, en gaan zitten.
Soms moest je haar helpen.

Ook Jet moesten wij regelmatig overeind helpen.

En nu na twee weken gebruik van Adequan, en vandaag 5 injecties verder, is er duidelijk verbetering.

Roxanne al vrij snel, je ziet dat ze makkelijker opstaat, en niet meer even mankt bij het opstaan.

Jet sinds 3 dagen, we hebben haar niet meer overeind hoeven helpen.
Vanmiddag met het voeren,. stond ze al overeind voor de bak op de grond stond. :)

Ik realiseer mij heel goed dat honden van deze leeftijd, en het ras echt geen jonge blom meer worden, en dat ze waarschijnlijk hun klachtjes wel blijven houden.
Alleen vind ik dit zo,n duidelijke verbetering dat ik dit gewoon wilde posten. ;)

Ik ben er gewoon heel gelukkig mee.
:circle:
Door Lil
#1088387
Wat een fijn bericht!

Wat doet dat adequan precies en wat zit erin? Heel benieuwd hier, want heb ook een artrose patient.
Door ulla
#1088472
Lil schreef: Wat een fijn bericht!

Wat doet dat adequan precies en wat zit erin? Heel benieuwd hier, want heb ook een artrose patient.
Adequan smeert de gewrichten, waardoor er minder wrijving en pijn is.
Als je op google adequan in typ krijg je heel veel informatie. ;)
Door ulla
#1088481
Cindy de Wolf schreef: Fijn dat het zo goed helpt ;) Ik heb er ook wel eens naar gekeken voor Terry. Spuit jij het zelf? en zoja hoe en waar?

Ja ik spuit zelf , gewoon onderhuids, velletje optillen  voorbij de ribbenkast is het makkelijkste.
Door Lil
#1088938
ulla schreef: Adequan smeert de gewrichten, waardoor er minder wrijving en pijn is.
Als je op google adequan in typ krijg je heel veel informatie. ;)
had het fout gespeld, geen wonder dat ik geen info vond  :-[ ::) :-[
Door ulla
#1089330
Het was al opgevallen dat Roxanne speelser werd, maar Jet de oudste was echt een vloerkleedje aan het worden.
Deze dame wordt ook met de dag wakkerder en weer meer aanwezig. :)

Je merkt dus ook dat ze zich in alle opzichten beter gaan voelen.

Morgen de laatste injectie van de 1e serie,ik ben benieuwd hoe lang Jet het zo blijft doen.
Door 202Spots
#1089366
Wat fijn dat 't zo goed helpt Ulla !!
Ik moest van de DA intramuscular geven,en soms gaat 't heel makkelijk maar soms dan doet 't echt zeer... :-X :'(
ik denk dat ik 't ook maar gewoon onder de huid ga spuiten,en kijken of dat minder pijnlijk is. :-\
Door ulla
#1089374
202Spots schreef: Wat fijn dat 't zo goed helpt Ulla !!
Ik moest van de DA intramuscular geven,en soms gaat 't heel makkelijk maar soms dan doet 't echt zeer... :-X :'(
ik denk dat ik 't ook maar gewoon onder de huid ga spuiten,en kijken of dat minder pijnlijk is. :-\
Ik ken vier honden bij wie onder de huid wordt gespoten, en weet het van nog negen honden.
Deze worden wel bij een da gespoten.
Op 1 hond na reageren alle honden positief. :yes:

We hebben ook overleg gehad met onze eigen da.
In de spieren spuiten kan inderdaad zeer pijnlijk zijn.

Dory Jet en Roxanne reageren ook goed op onderhuids spuiten, ik zou het proberen.
Fijner voor jou en voor Tor.

Hoe is het met hem?
Door ulla
#1089377
spreeuwtje schreef: wat leuk.. 2 sint bernards.. :)
hebbie foto's??

en fijn te lezen dat ze al zo oud zijn en toch opknappen.. :)
Foto,s van mij grijze dames heb ik wel ja.
Ik ben alleen een kluns met plaatsen. ;D
Door 202Spots
#1089394
ulla schreef: Dory Jet en Roxanne reageren ook goed op onderhuids spuiten, ik zou het proberen.
Fijner voor jou en voor Tor.
Hoe is het met hem?
Ja ik denk dat ik 't ook onderhuids ga doen..
Ik had gehoopt dat 't langer zou werken dan dat 't voor Tor doet,maar hij red het niet met eens in de 2 maanden  of zo.
We hadden 'n tijdje 2 keer per maand, en nu pas 't schema veranderd.
Dus zeg vandaag 'n injectie gegeven, dan over 2 weken weer, dan maar 1 week er tussen ,en dan daarna  weer 2 weken er tussen..moet 't wel opschrijven anders raak ik in de war..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door