Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joevis
#108733
Goedendag,

ik ben een trotse bezitter van een een hele mooie Ridgeback van 8 maanden oud.
Sinds een paar dagen verkleurt zijn bovenlip van zwart naar vleeskleurig. zeg maar net of het pigment er uit gaat.
Gebeurt dit wel vaker of is dit een reactie ergens op?
niet zijn hele lip hoor maar stukjes ervan. ???
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt of weet hoe dit komt/kan?

mvg Bart Visser
Gebruikersavatar
Door Angelique
#108756
Joevis schreef: Goedendag,

ik ben een trotse bezitter van een een hele mooie Ridgeback van 8 maanden oud.
Sinds een paar dagen verkleurt zijn bovenlip van zwart naar vleeskleurig. zeg maar net of het pigment er uit gaat.
Gebeurt dit wel vaker of is dit een reactie ergens op?
niet zijn hele lip hoor maar stukjes ervan. ???
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt of weet hoe dit komt/kan?

mvg Bart Visser
Het is een redelijk normaal verschijnsel, maar dan wel in de wintermaanden ::)
Omdat het redelijk hard lijkt te gaan zou je denken dat je hond even verhoogde behoefte heeft aan ijzer. Bij veel honden heeft het regelamtig supplementeren van zieewier al een voldoende effect, bij andere zijn steviger maatrgelen zoals vlierbesdragees en/of vlier-netelextract nodig.
Door Jolly
#108757
he verdorie, het had makkelijker geweest met een foto, stom dat ik daar niet aan heb gedacht.

Mensen het lijkt net alsof hij dus ene wondje heeft op die scheiding van de lip en dan een wat groter vlekje.
Het was heel raar, want het viel ineens op.
Joevis logeerde 3 nachten bij mij en pas de laatste dag toen zagen we dat, dus toen viel het op.
En ik kan je verzekeren , hij zit vaak genoeg met zijn neus dicht bij me ogen, dus dan had ik het wel gezien.

Ik hoop dat iemand dit misschien ook kent of herkent.
Anders maak ik woensdag wel een foto ervan.

Bart, was Joevis goed moe gisteravond ? ;D
Door oebaya
#108790
Wat Jolly beschrijft, lijkt op wat ik regelmatig bij mijn lab zie. Hij heeft nooit echt zwarte lippen gehad, maar bij hem begint dan de neus te verkleuren met roze plekken en ontstaan in de lippen van die plekjes die op wondjes lijken. Hij lijdt dan ook aan een hele schilferige neus. Heb er alles al aan gedaan: borage-olie, aloë-vera, olijfolie, het geeft allemaal tijdelijk resultaat, dan wel enige verbetering.
Nu heeft hij medicijnen voor zijn milt, geen idee wat precies, maar ik vermoed een soort prednison en nu ziet alles er weer prachtig uit. Heb al eerder gemerkt, dat prednison, toen hij prednison kreeg voor een gigantische hotspot, eigenlijk het enige is, dat werkt. Maar ja, om de hond voor zoiets nu prednison te geven.
gr.
Nicolette
Door ine
#108870
Jol, volgens mij heb ik weleens over Deetje geschreven, ik zal zo eens zoeken naar die topic!
Kijk ook eens in de bek, naar het gehemelte en rond de tong, want bij Deetje is daar langzaam aan ook het pigment verdwenen en is het (voor haar doen) ongezond roze geworden!
Ik heb van alles geprobeerd, maar niets heeft geholpen.
Door Paul_Barte
#108875
Wat perfect helpt voor verkleuring aan de neusspiegel of de lippen is zoals Angelique al zegt vliernetelextract.

Soms kan het ook een andere oorzaak hebben hoor LOL.
Scott struikelde van de week gigantisch op het gravelveld en ging met zijn neus door het gravel.
Gevolg was een bloedneus, een roze gedeelte onder de neus aan 2 kanten van het spleetje (schaafwond) en heel veel gravel naar buiten gewerkt met zijn tong.
Voor dit gedeelte weer zwart is ben ik maanden verder haha.
Door Jolly
#108925
nou Bart, je wordt op je wenken bedient ;D, allerlei antwoorden.
Hopelijk kan je er wat mee ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#108932
Ik vind de vliernetelextract perfect werken om het pigment terug te halen, ik heb het bij een hond met neus beschadiging gebruikt en hij was in no time weer zwart.
Ik heb het bij www.dumuchi.nl besteld (zeg het er maar bij want ik heb me er de krampen naar gezocht ,waar ik het kon kopen)
Door Paul_Barte
#108934
sylvia schreef: Ik vind de vliernetelextract perfect werken om het pigment terug te halen, ik heb het bij een hond met neus beschadiging gebruikt en hij was in no time weer zwart.
Ik heb het bij http://www.dumuchi.nl besteld (zeg het er maar bij want ik heb me er de krampen naar gezocht ,waar ik het kon kopen)
En schrik niet van de prijs.....al is het daar niet zo duur als ergens anders ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#108938
Paul_Barte schreef:

En schrik niet van de prijs.....al is het daar niet zo duur als ergens anders ;)
Ja goedkoop is het niet,maar beter een duur flesje wat helpt als een heleboel goedkope die niets doen :-\
Door diana
#111192
nou even over verkleuren
mijn honden krijgen allebij een bruine gloed over hun vacht
ik voer ze al heel lang hetzelfde
zou dat door de zon kunnen komen ?
vorig jaar is me dat niet zo opgevallen eigenlijk
Door ine
#111432
Op mijn site heb ik wat foto's van Deetje gezet, waar je het pigmentverlies kunt zien. Ook een foto van Nina, die een normaal pigment heeft.
Ziet het er bij Joevis ook zo uit?
Bij Deetje is het op de neus begonnen, haar oogleden werden ook bleek. Dat is allemaal weer normaal, maar nu zit het dus op de onderlip en in de bek. Ook de zijnagels zijn nu zonder pigment.
http://members.lycos.nl/radigujo/
De onderste pagina Deetje en pigmentverlies.
Angeligue? Zou hier die vlierbescapsules kunnen helpen?
Laatst gewijzigd door ine op wo 16 jun 2004, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#111440
Ik denk dat diana inderdaad gewoon een rode gloed bedoeld , dit komt bij dobers vaker voor en komt vaak door de zon, tis niet mooi maar je doet er weinig aan. (ja zo min mogelijk in de zon)

Wat je tijdelijk kunt doen is bij de toko kokosvet halen dit smelten je hond ermee insmeren en dit een aantal dagen in laten trekken, dan uitwassen, maar ja das een tijdelijke oplossing voor als je naar de show moet.
Door Jolly
#111468
ff een foto van Joevis zijn verkleurde lip

deze is van 27-5, nog nix aan de hand
Afbeelding

en deze van vandaag 16-6
Afbeelding

Hoop dat het een beetje duidelijk te zien is.

Ine, ik ga zo ff kijken hoe het met zijn binnenkant lippen is, maar volgens mij is dat wel goed en ook die klauw is gewoon zwart. dacht ik.
Door Scarlett
#111484
Hoi hoi , ik heb een vriendin die heel veel weet over RR's.. ik heb haar de vraag gestuurd en als ik wat hoor laat ik het gelijk hier weten.

Groetjes, Thesi
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door