Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door regina
#108241
Ik ben een beetje onzeker wat betreft de hoeveelheid kvv ik moet geven aan bibi, vind dat ze weinig eet.
S'ochtends wil ze niet eten en s"middags ook bijna niet ze eet het meest s"avonds ongeveer 700 gram cb
is dit genoeg? overdag geef ik soms pens en kippenekken ze krijgt ook yoghurt, maar omdat ze pas 5 maanden is lijkt het me dat ze meer moet eten
Ze weegt nu bijna 30 kilo en hoogte is ong 53 54 centimeter of is dat goed voor een rottie
nog een vraag heb ook twee katten die drinken soms melk, maar ze moeten snel zijn want als ik niet oplet drinkt bibi het op kan dat kwaad?
alvast bedankt groetjes :) :)







s
Door ine
#108256
De hoeveelheid lijkt me wel in orde, belangrijker is, of ze er goed uit ziet, niet te mager, niet te dik! ;)
Melk ben ik geen voorstander van, maar de hoeveelheden, die je 2 poezen voorzet, zal niet zoveel zijn, neem ik aan!
Zelf zet ik het eten van mijn katten op een hoge tafel, waar de honden normaal gesproken niet bij kunnen!
Deze vraag zal wel verplaatst worden! ;) Hoort niet bij medisch!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#108275
Euh??? 5 maanden en dan al 30 kg? Weet je zeker dat het een Rottweiler is en geen mammoet? ;). Maar zonder gekheid, ik neem aan dat bibi een teefje is, dan is ze dus al bijna op de goede hoogte (56-63cm). Je verteld niet hoe ze eruit ziet, kun je haar ribben zien of voelen? En hoeveel pens en kippennekken geef je? dat moet je ook bij de hoeveelheid van haar voeding optellen. Dus volgens mij krijgt jouw hond helemaal niet zo weinig te eten. En momenteel is het ook erg warm, dan hebben sommige honden ook niet zoveel zin aan eten. Als ze er verder niet ziek uitziet zou ik me er niet zoveel zorgen over maken.
Door regina
#108291
Ik geef dan ongeveer 6 kippennekken of 2 schijven rodi pens. de ribben zie je niet, voelen kun je ze wel, maar je hoort van alle kanten dat puppies minstens 2 maaltijden per dag moeten hebben, zij wil maar 1 keer.
dat zal dan wel goed zijn, ze is best groot voor haar leeftijd
Door regina
#108522
het is vaak zo, overdag eet ze niks pas om een uur of acht half negen begint ze met eten
Gebruikersavatar
Door Nitus
#108533
Hoe bedoel je: begint ze met eten? Staat het voer er dan al de hele dag?
Door regina
#108560
nee s'ochtends wacht ik een kwartier en dan haal ik het weg, s'middags hetzelfde verhaal en dan s'avonds, soms pas om half negen begint ze te eten
Door Truus
#108564
[quote="regina"]
nee s'ochtends wacht ik een kwartier en dan haal ik het weg, s'middags hetzelfde verhaal en dan s'avonds, soms pas om half negen begint ze te eten
[/quote]
Hoi Regina, sommige honden hebben niet de rust om te eten en doen dat inderdaad s'avonds.
Mijn vorige hond deed dat ook en als wij op vakantie zijn, eten mijn honden ook pas als wij allemaal rustig binnen zitten, raar maar waar.
Door ine
#108778
Als je eens probeert om dan 's avonds maar 1/3de van de maaltijd te geven, inplaats van alles, misschien lukt het, door dat een tijdje vol te houden, dan wel!

Met 5mnd mogen ze best op 2 voedingen hoor, dus geef 's avonds 1/2 en biedt de andere helfts 's ochtends aan! Helemaal niets tussendoor geven, is nergens voor nodig! ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#108897
[quote="regina"]
Ik ben een beetje onzeker wat betreft de hoeveelheid kvv ik moet geven aan bibi, vind dat ze weinig eet.
S'ochtends wil ze niet eten en s"middags ook bijna niet ze eet het meest s"avonds ongeveer 700 gram cb
is dit genoeg? overdag geef ik soms pens en kippenekken ze krijgt ook yoghurt, maar omdat ze pas 5 maanden is lijkt het me dat ze meer moet eten
Ze weegt nu bijna 30 kilo en hoogte is ong 53 54 centimeter of is dat goed voor een rottie
nog een vraag heb ook twee katten die drinken soms melk, maar ze moeten snel zijn want als ik niet oplet drinkt bibi het op kan dat kwaad?
alvast bedankt groetjes :) :)







s
[/quote]

Volgens mij eet ze meer dan zat, misschien dat ze daarom overdag niets hoeft, zit ze nog vol van gisteravond.
Door Janet
#109111
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Ik heb een rottie-teef van ca. 40 kg die momenteel op 600 gr bibi staat. En dan is cb nog rijker (lees: verzadigt meer) dan bibi.

Als je per se wilt dat ze 2 x per dag eet, geef dan een paar dagen iets minder (500 gr of zo), en daarna 2 x per dag.
Door diana
#109195
ik denk ook dat ze meer dan genoeg krijgt hoor
mijn honden krijgen ieder 1 pond c.b per dag
en af en toe wat kippennekken of wat biogarde met wat er door in de ochtend .
met warm weer eten ze minder , omdat ze dan ook niet actief zijn.
drinken dan niet eens zo heel veel extra met die hitte wat me dan wel eens zorgen baart , maar ja ze eten al jaren zo.
ik heb aan 1 kilo per dag genoeg voor mijn teef van 30 en reu van 34 kilo samen
en ze mogen eigenlijk best nog ieder 2 kilo eraf , maar zijn zeker niet veel te vet .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door