Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cylke
#1088501
Woensdag kippekarkas verdeeld, maar kheb de pakketjes te zwaar gemaakt. Ze zou zo'n 260gr vleesbot mogen eten per dag, en nu zijn het pakketjes van zo'n 300g.

Het probleem is dat Chelsey eigenlijk iets te zwaar is, dus gerust wat mag afvallen  :-\

Hoe kan ik dit aanpakken?
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1088502
Hoe vaak geef je die kipkarkassen? Als dat eens per week is, zou ik me om 40 gram niet zo druk maken. Daar komt ze echt niet veel van aan. Anders moet je gaan hakken. Is het de moeite :-\
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1088739
Vandaag kregen ze van mij 100 gram te veel,jammer dan de volgende dag wat minder,ik keek in het begin ook of het precies het goeie gewicht was,maar je wordt steeds makkelijker.

Het nadeel van 40 gram er af halen is dat je dan zo'n klein stukje moet geven dan geef ik liever 40 gram meer.
Door DJARA
#1089122
Ik kijk niet niet naar het GEWICHT het eten, gewoon naar de hond kijken vindt ik voldoende.
De ene dag krijgen ze wat meer dan de andere dag, volgens mij niet echt een probleem.

En 40 gram lijk me ook niet eht om je druk om te maken hoor, want die kipkarkassen zijn niet erg vet.
Hoewel bij een een heeeeeeel klein hondje........ :naughty:
Gebruikersavatar
Door pike
#1089146
40 gram is natuurlijk niks. Maar stel: Mijn hond eet per dag 440 gram "compleet", daarvan is 200 gram (45%) bot. Nu weeg mijn bot 240 gram. Krijgt hij dus 530 gram, want de rest moet dan ook verhoogd anders willen de drolletjes er niet meer uit. Dan zorgen die 40 gram van niks wel in eens voor een verhoging van ruim 20%. Klinkt al heel anders. Hoe minder een hond krijgt, hoe groter percentueel de afwijking wordt. Soms kijk ik ze aan en dan denk ik, vooruit, hij kan het wel hebben. Maar de botten zijn, als je kleinere honden hebt, heel vaak net even te zwaar en maar zelden te licht, en dus moet er toch echt regelmatig wat af anders zou ik continu teveel voeren.  ;)
Door ElineBP
#1089850
Ik zou de volgende dag/maaltijd wat minder eten geven. En de volgende keer porties maken die wel goed zijn ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door