Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door geer
#1086910
Sophietje heeft altijd al bij vlagen wat last van haar maag. Teveel maagzuur, extreem misselijk, vaak gaat het goed en soms is het bal. Diarree heeft ze vrijwel nooit.

Ze krijgen hier van jongsaf aan zelf samengestelde voeding afgewisseld met Carnibest. Ik heb geen bijster grote vriezer en tussen de tijd dat mijn vriezertje leeg is en ik weer met anderen bij Herby kan bestellen gaan ze over op de Carnibest. Ze heeft tot vorige week donderdag een aantal weken op de Carnibest gestaan, afgewisseld met soms wat bot (kippendij oid). Dat ging qua maag prima. De laatste weken heeft ze wel last gekregen van haar anaalklieren.

Nu staat ze sinds donderdag weer op de Barf. En eigenlijk heeft ze sindsdien vrijwel iedere dag gekotst. Meestal een tijdje na het onbijt en geen loos braken of oprisping, nee, echt een hele flats kots. Gisterochtend na pens. Eergister na konijnendij. Net na gemalen kalkoenvlees. Afgelopen weekend na kwartel. Soms een klein plasje doorzichtig slijm met wat stukjes bot, net echt een scheut vleeskots  :P. Ze eet het zelf weer op en lijkt niet ziek, maar het lijkt me niet normaal. Gisteravond had ze overigens weer een vlaag van haar misselijkheid, maar die is met een snelle metrocloperamide en een lekkere wandeling weer afgezakt.  Ik heb op de een of andere manier nu niet het gevoel dat ik haar nu geef waar ze het 'het beste' op doet qua maag...en op CB heb ik het idee dat ik haar tekort doe qua afwisseling en knaagwerk.


Wat vinden jullie?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1087048
Rocky heeft ook een periode gehad dat hij erg misselijk was,ik ben er meer op gaan letten dat hij met regelmaat groente krijgt,

Nu geef ik verdeeld over de week 3 x orgaanvlees met groente er bij en het gaat nu perfect.
Door *Natasja*
#1087053
Ik ben voorstander van zelf samenstellen, maar als ze het op CB wel goed doet en op BARF duidelijk niet, dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn. Want volgens mij heb je alles al geprobeerd, als ik het zo hoor. En als je haar hoofdzakelijk Carnibest geeft, met af en toe een vleesbot om te knagen, hoe doet ze het dan?
Door geer
#1087058
*Natasja* schreef: Ik ben voorstander van zelf samenstellen, maar als ze het op CB wel goed doet en op BARF duidelijk niet, dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn. Want volgens mij heb je alles al geprobeerd, als ik het zo hoor. En als je haar hoofdzakelijk Carnibest geeft, met af en toe een vleesbot om te knagen, hoe doet ze het dan?
Sja, wel goed. Maar ik mep de kip dan meestal wel plat omdat Ted alleen platte kip eet en zich anders verslikt in haar gulzigheid. Zodra ik, zo lijkt het, grotere stukken vlees geef of onbewerkte botjes wordt ze misselijk. Alhoewel, de kalkoen van vanochtend was ook gemalen...Ze heeft het wel eerder gehad, ik merkte het dan voornamelijk bij konijnendij, dan kotste ze stukjes bot uit. Zou het niet de afwisseling vast-gemalen kunnen zijn?? De omschakeling?? Ik vind het dodelijk saai, Carnibest voeren, dawullikheulemaalnie  >:( En vroeger ging het ook goed
Door Lizzy
#1087061
geer schreef: Sophietje heeft altijd al bij vlagen wat last van haar maag. Teveel maagzuur, extreem misselijk, vaak gaat het goed en soms is het bal. Diarree heeft ze vrijwel nooit.

Ze krijgen hier van jongsaf aan zelf samengestelde voeding afgewisseld met Carnibest. Ik heb geen bijster grote vriezer en tussen de tijd dat mijn vriezertje leeg is en ik weer met anderen bij Herby kan bestellen gaan ze over op de Carnibest. Ze heeft tot vorige week donderdag een aantal weken op de Carnibest gestaan, afgewisseld met soms wat bot (kippendij oid). Dat ging qua maag prima. De laatste weken heeft ze wel last gekregen van haar anaalklieren.

Nu staat ze sinds donderdag weer op de Barf. En eigenlijk heeft ze sindsdien vrijwel iedere dag gekotst. Meestal een tijdje na het onbijt en geen loos braken of oprisping, nee, echt een hele flats kots. Gisterochtend na pens. Eergister na konijnendij. Net na gemalen kalkoenvlees. Afgelopen weekend na kwartel. Soms een klein plasje doorzichtig slijm met wat stukjes bot, net echt een scheut vleeskots  :P. Ze eet het zelf weer op en lijkt niet ziek, maar het lijkt me niet normaal. Gisteravond had ze overigens weer een vlaag van haar misselijkheid, maar die is met een snelle metrocloperamide en een lekkere wandeling weer afgezakt.  Ik heb op de een of andere manier nu niet het gevoel dat ik haar nu geef waar ze het 'het beste' op doet qua maag...en op CB heb ik het idee dat ik haar tekort doe qua afwisseling en knaagwerk.


Wat vinden jullie?
Het kan natuurlijk net weer toeval zijn, dat ze begint te kotsen nu je haar weer barf geeft en ze eigenlijk een virusje onder de leden heeft. Maar eerlijk gezegd geloof ik dat Soofje gewoon een wat zwakke maag heeft en na een paar weken gemalen voer opnieuw moet wennen aan "echt" eten. Ik denk dat grote stukken voer haar dus slecht vallen en dat vleesbot haar slecht valt. Om welke reden dan ook. Nou zou je kunnen proberen om het vlees fijn te snijden, de botten te pletten met een vleeshamer en haar langzaam maar zeker weer over te wennen. Ja, qua afwisseling en knaagwerk staat het natuurlijk buiten kijf dat zelf samengesteld voer beter is. Maar ja, een misselijke hond.... Daar zou ik ook niet blij mee zijn. Is het een optie voor je om een vleesmolentje te kopen om zelf wat dingetjes te gaan malen? Parelhoenkarkasje, haaskarkasje, eendennekjes, etc. En ja, kluifwerk heb je daar dan niet mee opgevangen en da's dan pech... Misschien dat je haar 1 keer per week een kalfswervelbot kunt geven. Daar krijgt ze waarschijnlijk toch niet teveel bot vanaf en met wat mazzel wordt ze daar niet beroerd van en heeft ze toch wat te kluiven.....

Toestanden he, met die kleine meid!
Door geer
#1087064
Mmmm.... ik ga maar eens dingen platslaan en in stukjes meppen om te zien of dat beter gaat. Het lijkt mij eerder te liggen aan de grootte van wat ik aanbied dan de vettigheid... Carnibest is volgens mij ook vrij vet, toch? Ze ziet (vind ik) niet echt groen van de misselijkheid zoals tijdens haar aanvallen. Ze gooit het er echt met een flats uit. Kijkt even bedenkelijk...en eet het dan weer op.
Door Lizzy
#1087066
geer schreef: Mmmm.... ik ga maar eens dingen platslaan en in stukjes meppen om te zien of dat beter gaat. Het lijkt mij eerder te liggen aan de grootte van wat ik aanbied dan de vettigheid... Carnibest is volgens mij ook vrij vet, toch? Ze ziet (vind ik) niet echt groen van de misselijkheid zoals tijdens haar aanvallen. Ze gooit het er echt met een flats uit. Kijkt even bedenkelijk...en eet het dan weer op.
Ik denk ook dat het de grootte is. Ik zou dus geen lappen pens maar gesneden pens en vlees geven. En inderdaad de vleesbotten ff goed meppen. En wat probiotica van de zaak meenemen geven.
Door geer
#1087070
Lizzy schreef: Ik denk ook dat het de grootte is. Ik zou dus geen lappen pens maar gesneden pens en vlees geven. En inderdaad de vleesbotten ff goed meppen. En wat probiotica van de zaak meenemen geven.
Haha, probio van de zaak ga ik inderdaad weer mee beginnen. Evenals Maag Compositum. Toch heeft ze gisteren haar gesneden pens met wat kleine niertjes d'r uut gegooid en vanochtend geshredderde kalkoen...

Mal ding. ::)
Door geer
#1087086
Lizzy schreef: Dus zowel de pens als de niertjes eruit gekwakt? Mmmm... En dat was wel goed op kamertemp?
De pens en niertjes wel...de kalkoen...mmm...ook wel geloof ik. Maar het zou kunnen dat daar nog flinters te koud vlees bijzaten...ik heb het blok vlees een nacht in de gootsteen laten ontdooien en de ontdooide buitenkant gegeven. Kan zijn dat ik iets van de nog koude binnenkant heb meegeschept. Maar dan nog...

Goed...opgewarmd, fijngesneden en platgemept, gesupplementeerd, vet-arm eten it is dan  ;D
Door geer
#1088136
Nou, wel verdraaid. Vanochtend fijngemalen kalkoenvlees, op kamertemperatuur... Na een uur of 2-3 kwam er een flats kots uit. En net, een uur of 2 na het eten van een platgemepte kamertemperatuursche kwartel had ze ook weer een gulpje.
Door geer
#1088159
claudiaB schreef: Voor mij zou de keus snel gemaakt zijn, gewoon carnibest geven.
Misschien is barf voor sofie niet geschikt.
Tsja. Maar fijngemalen kalkoenvlees noem ik niet bepaald Barf, da's volgens mij redelijk vergelijkbaar met CB. Ga morgen weer een rol halen, kijken of het verschil maakt :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door