Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door strengthandhonor
#1087791
Hallo Allemaal,

Nu het buiten weer wat kouder aan het worden is, lijkt het of al mijn honden en veel hogere voer drift krijgen,
Ik heb dit in het verleden met brokken nooit gemerkt( mss omdat ik toen niet zo bewust met eten bezig was).
Ik ben mijn reu al wat bij gaan voeren omdat hij vrij droog staat maar de dames hebben toch best nog wel een voorraadje.
zijn er hier meer mensen met dit "probleem" zoals ik al zij mijn reu mag er wel wat extra op hebben, ik heb nog 2 maanden tot een volgend event maar de dames moet er eerder iets af hebben.

gr ronald
Door Happy Tail
#1087808
hier moet ik in de winterperiode ook regelmatig wat meer in de voerbak leggen. Wij hebben de mogelijkheid om een extra jas aan te trekken als het koud is, de honden moeten hun kacheltje wat harder opstoken. En hier heb ik een ras zonder ondervacht dus dat is extra hard werken om het lijf op temperatuur te houden en in erg koude gevallen dan een jas aan.
Door crutz
#1088259
hier verbranden ze juist in de zomer meer....t lijkt in de winter wel of ze het makkelijker opslaan als reserves...

edit: aanvulling - ze zitten hier zomer en winter buiten en ook de beweging veranderd niet noemenswaardig, t enige verschil is dat ze in de zomer bij het trainen ook nog waterwerk er bij doen, maar dan fiets ik minder en in de winter wordt er gefietst....
Door kojak
#1104141
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dogsunlimited
#1104367
Mijn honden hebben nu ook meer nodig dan in de zomer. 's Zomers zitten ze tussen de 1-1,5% en 's winters tussen de 2-2,5%, afhankelijk van wat ze krijgen. Vanaf begin november merk ik duidelijk dat ze meer moeten hebben.
Door Borke
#1106420
Hier maakt het niets uit, maar ik denk dat dat mogelijk ook komt omdat we in de zomer meer buiten zijn.
Tegen de jaarwisseling voer ik Borke altijd minder, omdat hij met het hevige geknal niet meer wil wandelen. Dan is het een kwestie van tuindeur open, snel plassen en weer naar binnen. Dan voer ik hem orgaan, spiervlees en geen bot en kleinere porties.
Door Rossi
#1118452
Ik merk dit bij Rossi heel goed.. de laatste paar weken gaat haar voerbak de hele keuken door ... elke cm wordt afgelikt en ze schooit ontzettend, terwijl ze dit eerst bijna ooit deed  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door