Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door britty
#10870
hoi allemaal, ikvraag met af of er iets natuurlijks bestaat om voorhuidontsteking te verhelpen? volgens mijn da hebben zowat alle reuen er last van.. de mijne dus ook. en al heb ik een speciale v.h.cleaner, het helpt maar even..is er iets natuurlijks om het te genezen?? ???
Door ine
#10871
Als mijn reuen er eens last van hebben, spoel ik met afgekoeld (lichaamstemp.!) gekookt water. Dit 1, soms 2x in de week.
Er zullen wel meer reacties komen!! ;)
Door lobbes
#10872
HOI HOI
als er een beetje pus zit is dat niet echt erg,
pas op voor erge sexuele prikkelingen en loopse teefjes
dit maakt alles erger
spoelen is goed maar meestal niet afdoende
Heb je wel eens aan homeopathie gedacht ?
daar kun je een aantal middelen voor gebruiken
maar dan moet je wel heel precies de situatie van je hond kunnen bepalen en kennen
-komt het door hyperseksueel gedrag?
-etterige afscheiding? of heel erg veel etterigeafscheiding?
-prostaatklachten?
- ook het karakter van de hond speelt mee
zoek een goede homp. werkende arts (vb  Tannetje )
suc 6
Ellen
Door britty
#10873
mijn reu is pas 8 maanden oud en heeft er soms last van. ik zie dan een beetje groenige rommel uit zijn penis komen..de enige "echte"oplossing is castratie, maar dat vind ik wel weer erg ver gaan.. :(
er is dus geen echt geneesmiddel voor, alleen spul dat het eventjes verhelpt..maar die tip van homeopathie zak ik zeker gebruiken! bedankt! :)
Door lobbes
#10874
Je ziet dit wel vaker bij jonge honden (hun hormonen spelen dan op he ;D) maar castratie is niet de oplossing hoor!,  dan kunnen ze het nl. nog hebben
laat je dat nooit wijs maken!!!
zoek een homp.  da   dat lijkt mij het beste
suc 6
Ellen
Door Lizzy
#10875
Ik spoel de pus-piem van onze reu met een oplossing van gekookt, afgekoeld water met Echinacea Angustifolia en Echinacea Purpurea. Ik neem ongeveer 10 delen water op 1 deel Echinacea A en E (dus in totaal twee delen Echinecea). Twee tot 7 dagen per dag spoelen (twee maal per dag) en het is weer over.
Groetjes, Lizzy
Door lobbes
#10876
Dit is een goede remedie  maar dit werkt ontsmettend en is niet echt geschikt om de kwaal echt weg te nemen.
Het is iedergeval 100 x beter als die reinigings middeltjes van je DA
en als het nog niet zo erg is...  is het zeker de moeite waard om het te proberen  suc 6
Graag even een berichtje als je het hebt gedaan en hoe het gaat ik ben er heel nieuwsgierig naar  
groetjes Ellen
Door Ink
#10877
Ik tetter er zo nu en dan zilverwater in. Plastic spuitje, zonder naald uiteraard, beetje van dat spul erin en hatsjee. En het lIJkt of het dan weer een paar weken wat minder is.
Door lobbes
#10878
tsja ik wilde nu niet weer over mijn favoriete middel beginnen   ;)  ;)
maar zilverwater is en blijft toppie
Ik tetter er zo nu en dan zilverwater in. Plastic spuitje, zonder naald uiteraard, beetje van dat spul erin en hatsjee. En het lIJkt of het dan weer een paar weken wat minder is.
Door Gaby
#10879
castratie is niet de oplossing hoor!,  dan kunnen ze het nl. nog hebben
laat je dat nooit wijs maken!!!
Ellen

Ik geloof dat ik nog niet eerder heb gehoord dat het na de castratie nog niet over was.. ???
Door ine
#10880
Dan zal het nu de eerste keer zijn!! ;)
Onze Dikkiedik had ook veel last van een puspiemel.
Na de castratie (om andere redenen), was het wel iets minder, maar niet weg!!  :(
Door lobbes
#10881
Zo zie je maar weer ... :o
Het heeft ook met de prostaat en de schildklier te maken  (hormoonfunctie) hoe het precies zit weet ik niet  maar laat je niet wijs maken dat het dan over is, het is wel een stuk minder dat wel
groetjes Ellen
Door qyan
#10882
qyan had hier ook heel erg last van.
maar sinds ik ben begonnen met 2000 mg vitamine c per dag heb ik hier in huis geen puspiemel meer gezien.
een andere reden voor het wegblijven kan ik eigenlijk niet bedenken, want na 3 dagen vitamine c verdween het.
misschien dat eens proberen.
Door Gaby
#10883
Zo zie je maar weer ... :o
Het heeft ook met de prostaat en de schildklier te maken  (hormoonfunctie) hoe het precies zit weet ik niet  maar laat je niet wijs maken dat het dan over is, het is wel een stuk minder dat wel
groetjes Ellen

Ik moet wel zeggen dat ik heb gehoord dat het stukken minder werd, maar niet dat het helemaal geen effect heeft.

Het lijkt mij zo vervelend als je bijv. 3x in de week je reu weer moet behandelen..
Door RottSenner
#10884
Het heeft ook met de prostaat en de schildklier te maken  (hormoonfunctie) hoe het precies zit weet ik niet  maar laat je niet wijs maken dat het dan over is, het is wel een stuk minder dat wel
Als de oorzaak alleen maar is, dat meneer de hele dag met alles buiten loopt te zwaaien zoals bij Sam, dan is in principe (zeg nooit nooit ;)) castratie wel afdoende. Het schijnt dan (zegt DA) dat ze niet meer uitschachten. Nou is dat op zich het probleem niet, alleen "what goes out, must come in". En daar gebeurt het dus: ze trekken allerlei narigheid mee naar binnen en dat gaat dan op z'n gemakkie ontsteken. Wij spoelen af en toe met water, hoeft volgens DA niet eens gekookt te zijn. Als het goed schoon blijft, zou een gezonde hond zijn zaakje weer op orde moeten kunnen krijgen.
Misschien lukt 't bij Sam als 'ie wat ouder en/of rustiger wordt .. we blijven hopen en tot die tijd dweilen. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door