Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Inge2104
#1087044
Het is zover, morgen gaat de eerste Herby bestelling de deur uit!
Maar wat kan ik nou 't beste bestellen?
Luna eet Kvv, vooral rund en af en toe lam.
1x per week krijgt ze een zalmkop, gaat prima, ze kauwt erg goed en is zeker 45 minuten bezig met zo'n kop!
Ook kippennekken gaan prima, vind ze iets te klein om te kauwen.
Ik zat zelf te denken aan:
Kip karkas met veel vlees
Haas karkas + evt haas spiervlees
eendennekken
parelhoen karkas
hele kwartels.
Zijn dit een beetje goede botten om mee te beginnen?
Ik wil 't voorlopig nog blijven combineren met Kvv, ivm weinig vriesruimte.
Op den duur wil ik toch eens een menuutje gaan samen stellen maar dan moeten we eerst verhuizen denk ik...
Groetjes Inge!
Door Inge2104
#1087050
oh ja, da's een goeie!
Ik dacht meer, als ik nou haas karkas geef en die is wat kaal dan lekker wat spiervlees erbij maar dat kan natuurlijk ook van een ander diersoort zijn!  ::)
Maar verder zijn 't goede beginners dingetjes?

Groetjes Inge!
Door dinnee
#1087056
Als het 'voor erbij' is, kan je in het princiepe alle spiervlees en bot bestellen die je interessant/lekker/betaalbaar vind. Orgaanvlees zit meestal al genoeg in de kvv, dus dat hoeft niet persee. :)

Ik zou geen rib nemen, die zijn voor echte beginners nog vrij hard. En de meeste kwarteltjes wegen maar rond de 150 gram, dus die zijn meestal snel weg!

Als je meer dan 1/3 tot de helft van alle maaltijden gaat vervangen door andere spulletjes zou ik wel gaan werken met een menuutje zodat je ongeveer de percentages kan berekenen. Maar als het voor soms is, dan is het zo prima.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1087059
Inge2104 schreef: Oh, die heb ik niet op de website zien staan?
heeft ie wel hoor,heb je bij die bestellijst gekeken?
daar staat het wel bij!
Door Inge2104
#1087062
vanaalst schreef: heeft ie wel hoor,heb je bij die bestellijst gekeken?
daar staat het wel bij!
Nou ik zal wel kippig aan 't worden zijn maar 't staat er echt niet tussen bij mij... :(
wel de wild afsnijsel, haar hert struis kangaroe...
Maar goed, maakt ook niet uit, badankt voor de tip in ieder geval!
Door hetty2
#1087079
Mijn hond (klein formaat) barft volledig sinds ruim een maand. Ik zal mijn boodschappenlijstje bij Herby even voor je erin plakken:
Zalmkoppen
Wildmix
Botmix kip/eend
Botmix eend/konijn/haas
Botmix zalm
Kipkarkas
Haasbout
Haaskarkas
Konijnevoorbenen
Fazantkarkas
Parelhoenkarkas
Eendenek
Eendevleugels
Kwartels
Kalkoenvlees
Struisvogelvlees
Geitenvlees
Wildafsnijdsels
Springbokvlees
Antilopevlees
Rundskopvlees
Paardenspiervlees
Hert/ree fijn gesneden

Ik had ook nog orgaanvlees besteld, maar dat hoeft bij jou niet. De mixen gebruik ik om groente door te doen.
Ik had van alles 1 kg gedaan zodat ik lekker kon afwisselen. En als ze iets niet lekker vond dan zat ik niet met kilos opgescheept, maar ze lust gelukkig alles. Ze heeft inmiddels alle soorten al wel op en dat ging allemaal prima.
Door Inge2104
#1087258
@hetty 2: Bedankt voor je lijstje, heb ik zeker wat aan!

Ik ga de kwartels maar vervangen voor fazant karkas denk ik!
Verder gaat 't me nu vooral om 't kluiven, die Kvv is natuurlijk allemaal maar gemalen...
En ik heb er niet echt vertrouwen in dat Luna op spiervlees gaat kauwen, pens knipt ze ook in hapklare brokken en binnen 2 minuten is 1,5 kilo naar binnen gewerkt!

Bedankt voor alle antwoorden!

Groetjes Inge!
Door hetty2
#1087369
ulla schreef: Fazant vinden veel honden niet lekker. :)
Haha, dat wou ik net zeggen! Maar dan wilde ik er ook bij zeggen dat mijn hond wel fazant eet, maar de kwartel eerst 2 dagen in de tuin laat zwerven  :-X Het scheelt dat het buiten nu een mooi koelkast-temperatuurtje is, de kwartel is dus nog niet spontaan weg gevlogen....
Door Red_Hunter
#1087500
Fazant is ook wat harder bot, weet niet of dat goed is voor een beginner. Hier zijn ze gek op kwartels en ondanks dat ze klein zijn wordt er goed op gekauwd, zelfs door mijn reu van 40 kg.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door