Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1087026
Hoi allemaal,

Mijn twee tsjiewawas en 2 katten aten al een hele tijd CB.

Mijn katten zijn ontzettend makkelijk en eten werkelijk alles en van ieder merk.. geen probleem!

Daarentegen is mijn wawa Indy een moeilijke eter. Heb een aantal merken geprobeerd.
Ooit begonnen met Energique wat ze redelijk at, Duck waar ze haar neusje voor ophaald, Bibi at ze soms wel en soms niet. Met CB doet ze het redelijk maar ook dat weigerd ze soms spontaan te eten.

Nu heb ik pas (eigenlijk uit nood) wat bakjes Smuldier gehaald.. en warempel!
Mijn moeilijke etertje is ineens super enthousiast met eten  :o

Ik geef haar nu de Smuldier Vlees compleet, net als de rest van mijn diertjes.
Ze doen het erg goed op terwijl ik zelf niet zulke hoge verwachtingen had van Smuldier  :-[

Ze krijgen regelmatig een lepeltje zalmolie door hun eten voor de vacht.
Maar ik zou ze zelf toch iets meer variatie willen geven qua voeding, heb toch ergens het gevoel dat er in de Smuldier wat minder zit als in de CB.
CB had volgens mij wel botten en de Smuldier niet? Moet zeggen dat mijn wawa's van de CB soms erg moeilijk poepten en de ontlastig vrij wit was.

Hebben jullie misschien tips in hoeverre ik iets meer variatie kan geven?
Een kippennekje gaat er ook altijd wel in... misschien nog iets van een eitje of wat yoghurt?
Of is het goed ze er een lapje spiervlees bij te geven? Grotere dingen dan een kippennekje word lastig want Indy is echt een ukkie en ze heeft al veel moeite met een simpel platgeslagen nekje  ;)

Hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Groetjes,
Chantal
#1087055
Je zou inderdaad bijv. 1 keer per week een eitje kunnen geven. En af en toe een kippennekje is prima. En bijv. 1 keer per week een rauw/heel sardientje (met kop en graat en al). En als ze dat niet lust, een blikje sardien of makreel of zalm en dat mengen met bijv. wat groente dat over is van je eigen maaltijd. En inderdaad af en toe wat spiervlees (kopvlees van rund of lamsvlees of geitenvlees of kalkoenvlees, etc) met wat gezonde tafelrestjes. Misschien dat ze een heel kwarteltje of een kwartelkarkasje ook wel stik-lollig vindt! Dat zijn allemaal prima gezonde aanvullingen op de Smuldier.
#1087552
Hier eten de honden ook Smuldier, ik vul het aan met van alles en nog wat (ei, yoghurt, kip, vis, konijn...) Ook hier doen ze het prima op de Smuldier, hoewel je toch wel regelmatig hoort dat het niet zo'n best merk is :-[
#1087629
Mijn wawie (1400 gr) eet hoofdzakelijk Smuldier. De kompleet of de enkelvoudige, hij vindt ze allemaal lekker.
Als aanvulling geef ik kippennek, het "staartstuk"van een karkas, sardientjes, kaas.
Als ie een paar maal achter elkaar nek eet, geef ik er dezelfde dag of een kippelever bij of hart. Dit om opstipatie te voorkomen. Spiervlees geef ik in de vorm van rundergehakt, kipfile, of als ie mazzel heeft een stukkie biefstuk..
Wat ik wel geleerd heb met mijn wawie is me niet te veel zorgen te maken als ie een keer niet eet.
Hoe minder aandacht je er aan schenkt, des te beter gaat ie eten. Voorheen zat ik op mijn knieen, zowat met mijn snoet in zijn etensbak om hem maar te laten eten, dat doe ik dus niet meer...
#1088547
Dankjulliewel  :)

Ga woensdag op de markt weer wat kippennekjes halen, gaat er altijd goed in hier.

Ik vroeg me af hoe je nou het beste een eitje aan je dieren kunt geven?
Mijn dieren zijn niet zo groot dus misschien een eitje laten delen?
En dan gewoon rauw, en met schilletjes? Dan word dan denk ik door het voer mixen want ik zie de wawa's nog niet zo snel een rauw eitje oppeuzelen hihi! De katten daarentegen worden er wild van  8)

Had begrepen dat er in Smuldier al veel orgaanvlees zit dus wil ter afwisseling dan voor de nekjes gaan en wat spiervlees.
Maar weer eens naar het IC gaan dan ook en meteen lekker voor mezelf inslaan  :-[
#1088670
[quote="Innie"]
Dankjulliewel  :)

Ga woensdag op de markt weer wat kippennekjes halen, gaat er altijd goed in hier.

Ik vroeg me af hoe je nou het beste een eitje aan je dieren kunt geven?
Mijn dieren zijn niet zo groot dus misschien een eitje laten delen?
En dan gewoon rauw, en met schilletjes? Dan word dan denk ik door het voer mixen want ik zie de wawa's nog niet zo snel een rauw eitje oppeuzelen hihi! De katten daarentegen worden er wild van  8)

Had begrepen dat er in Smuldier al veel orgaanvlees zit dus wil ter afwisseling dan voor de nekjes gaan en wat spiervlees.
Maar weer eens naar het IC gaan dan ook en meteen lekker voor mezelf inslaan  :-[


[/quote]

Je kunt 1 ei geven of 1 ei delen. Als je 1 ei geeft, gooi je het gewoon kapot in de voerbak. Dan maken ze er voor de rest zelf wel korte metten mee!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door