Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door elisabethxx
#1086175
tja, 
vorige week was onze chiara (bijna 6 maanden) heel erg ziek (bacteriele infectie) waarschijnlijk omdat ze iets van straat gegeten had..ze was bij mijn ouders, die passen af en toe een paar dagen op, en die zijn maar meteen naar de dierenarts gerend. Ze had 2 injecties gehad, 5 antibiotica pille en speciaal voer (zo'n bakje nat voer, speciaal om maag-darmkanaal schoon te maken). De dierenarts vond het echt niet verstandig om KVV te geven en ik kon de volgende dag langskomen als ik nog wat wilde weten!

Niet allemaal meteen over me heen vallen graag, maar deze dierenarts staat echt bekend als enorme dierenliefhebber en die adviseerde toch brokken, eukanuba.

Omdat we gewoon het beste van het beste willen heb ik me laten overhalen en na 5 dagen ben ik de brokken gaan geven. Ze vond het helemaal geweldig en smulde er echt van.

Mijn gevoel zegt toch nog steeds wel dat kvv beter is (helaas, maar barfen gaat mij echt te ver!) maar ben toch weer gaan twijfelen.

Onze poedel kreeg vroeger alleen maar brokken en die is 16 geworden, de hond van de overbuurvrouw krijg van die aldi meuk en die is harstikke gezond en ook al 14 en zo hoor ik nog veel meer positieve verhalen.

Zou het niet kunnen dat het allebei ok is?

ben benieuwd naar jullie reacties! Elisabeth
Door star
#1086190
Zelf BARF ik pas een jaar met bijde honden dus veel verstand heb ik er nog niet van.
Ik hoor het wel als ik iets fout neerzet ;)

Ten eerste over de leeftijden van de honden in je ongeving, een mens kan ook oud worden op Burger King eten maar of dat gezond is .....

Helaas zijn er nog zad dierenartsen die a. hun brokken willen verkopen omdat dat een bron van (veel) inkomsten is (heb zelf 2 jaar bij een dierenkliniek gewerkt) B. dierenartsen krijgen geen voedingsleer tijdens hun opleiding waardoor ze heel veel van ziektes weten maar niet van wat nou beter is voor de hond.
De dierenartsen die wel zich verdiept hebben in het voer raden KVV en/of BARF aan sommige verkopen het zelfs naast of ipv brokken!!!!

Gelukkig gaan er steeds meer dierenartsen echt nadenken.

Tuurlijk lust je hond brokken en vindt ze ze lekker de meeste pups eten alles en daarbij zit er ook nog smaakstoffen in brokken.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1086200
[quote="elisabethxx"]

Zou het niet kunnen dat het allebei ok is?

ben benieuwd naar jullie reacties! Elisabeth
[/quote]

Nou, daar kan ik maar één antwoord op geven en dat is heel kort maar krachtig: Nee!

Misschien moet je nog maar eens goed rondneuzen op dit forum. Deze vraag is hier al zo vaak gesteld en ook al zo vaak beantwoord. Ik denk niet dat je hoeft te verwachten dat je hier op dit forum antwoorden zal krijgen die positief zijn over brok. Daar is het namelijk een versvoerforum voor.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door