Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefies
#1086015
Babs is geplukt, maar lijkt bijna kaal  :o.
Doorgaan zegt de fokker  >:(
Maar het is herfst  :cold:
Ze ziet er ook niet uit! Ik schaam me een beetje  :-[
Maar goed, de vorige keer in het voorjaar was ze ook kalig en was ik shocked, alleen ze lijkt nu nog kaler te zijn.  :-[ Ik weet dat het wel weer goed komt en dan ziet ze er weer prachtig uit!
Alleen ik wil het proces een beetje een handje helpen.

Ik heb al Biotin Forte van Hokamix besteld, maar ik wil haar ook even wat vitamine B erbij geven.

Maar kan ik Vitamine B capsules voor humaan gebruiken of is het beter ivm mischien de samenstelling Vitamine B capsules speciaal voor honden te kopen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1086027
Jet , Babs en Tooske schreef: Babs is geplukt, maar lijkt bijna kaal  :o.
Doorgaan zegt de fokker  >:(
Maar het is herfst  :cold:
Ze ziet er ook niet uit! Ik schaam me een beetje  :-[
Maar goed, de vorige keer in het voorjaar was ze ook kalig en was ik shocked, alleen ze lijkt nu nog kaler te zijn.  :-[ Ik weet dat het wel weer goed komt en dan ziet ze er weer prachtig uit!
Alleen ik wil het proces een beetje een handje helpen.

Ik heb al Biotin Forte van Hokamix besteld, maar ik wil haar ook even wat vitamine B erbij geven.

Maar kan ik Vitamine B capsules voor humaan gebruiken of is het beter ivm mischien de samenstelling Vitamine B capsules speciaal voor honden te kopen?
Enig idee wat daar inzit, voordat je misschien dubbelop vit. B gaat geven?  Als je weet hoeveel B je wil geven dan maakt het niet uit of je een dierlijk of humaan middel gaat gebruiken.

Persoonlijk zou ik er ook een flinke dosis zalmolie tegenaan zetten, dat werkt hier nog altijd het beste als er iets uit vacht is.
Door flin
#1086037
zit er al niet vit -b kompleks in de Hoka?

Mit 500.000 µg natürlichem Vitamin-H, Vitamin B-Komplex, Vitamin-C, essentiellen Aminosäuren und als Zusatz 15 % Heilkräutern.
Zusatzstoffe pro 1000 g:
Vitamin H (Biotin) 500.000 µg
Vitamin B1 100.000 µg
Vitamin B2 50.000 µg
Vitamin B6 25.000 µg
Vitamin B12 100.000 µg
Vitamin C 1850.000 µg

sowie essentielle Aminosäuren (Bausteine der Proteine) und 15 % Kräuter.
Door Boefies
#1086203
Angelique schreef: Enig idee wat daar inzit, voordat je misschien dubbelop vit. B gaat geven?  Als je weet hoeveel B je wil geven dan maakt het niet uit of je een dierlijk of humaan middel gaat gebruiken.

Persoonlijk zou ik er ook een flinke dosis zalmolie tegenaan zetten, dat werkt hier nog altijd het beste als er iets uit vacht is.
Zalmolie "mot" ze niet. En ik heb bij een site over homeopathie bij honden gelezen dat het niet uitmaakt hoeveel Vit. B je geeft. Bij te veel scheid het lichaam het weer af en het kan geen kwaad.
Zaterdag komt de Hokamix binnen dus heb ik nu een humane Vit. B gekocht.

Heel erg bedankt voor je reactie!
Door Boefies
#1086205
flin schreef:
zit er al niet vit -b kompleks in de Hoka?

Mit 500.000 µg natürlichem Vitamin-H, Vitamin B-Komplex, Vitamin-C, essentiellen Aminosäuren und als Zusatz 15 % Heilkräutern.
Zusatzstoffe pro 1000 g:
Vitamin H (Biotin) 500.000 µg
Vitamin B1 100.000 µg
Vitamin B2 50.000 µg
Vitamin B6 25.000 µg
Vitamin B12 100.000 µg
Vitamin C 1850.000 µg

sowie essentielle Aminosäuren (Bausteine der Proteine) und 15 % Kräuter.
Stom! Ik had inderdaad even bij de samenstelling moeten kijken!  ::)
Dank! :)

Tot die tijd geeft ik nu dan even humane Vit. B!  :)

Bedankt voor je reactie!
Door angie69
#1093244
bijenpollen bevatten ook veel vit.B

Ik kom net uit Hongarije en daar kost het bijna niks,de koudgeslingerde honing (ook goed voor zijn huidje)trouwens ook niet,
ook verkopen ze goedkoop propoliszalf in die landen.
misschien een tip als je iemand weet die naar Tjechie of Hongarije gaat ?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door