Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mir
#1085473
Ik krijg volgende week een pup (ras Shiba inu) en ben van plan hem te gaan voeren met KVV (denk zelf aan Carnibest) in combinatie met brokken. De reden dat ik kies voor de brokken is vooral dat ik hoop te kunnen voorkomen dat zich allerlei complexe situaties rondom het eten voor onze hond zich voordoen.  Ten eerste lijkt het mij heel lastig om op vakantie / familibezoek etc het versvoer mee te nemen en dat wanneer hij niet gewend is aan brokken hij dit op vakantie wanneer het noodzakelijk is dit zal weigeren.
Mijn vraag is
- wie heeft ervaring met deze  combinatie?
- Wie heeft ervaring met KVV en vakantie etc.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1085624
combi KVV /brok, heb ik in het begin gedaan voor ik overstapte op volledig BARF.
En KVV kun je prima meenemen op vakantie of ter plekke kijken of je daar iets kunt krijgen.
En complexe situaties zoals familiebezoek of vakanties hebben mij er nog nooit van weerhouden om mijn honden brokken te blijven voeren ;)
beetje improviseren :)
Door Lizzy
#1085645
Jammer, dat je ook die brokkenmeuk gaat voeren.... Je geeft namelijk simpelweg niet het beste aan je pup. Je haalt er gewoon niet het beste uit. En dat alleen omdat het op vakantie zo lastig is, KVV? Weet je, ik eet altijd super gezond. Maar in de vakantie doe ik ook makkelijk. Eet ik patat en pizza en brood met soep uit blik (ble). Maar ik eet toch ook niet het hele jaar elke week patat en pizza en soep uit blik omdat ik er anders niet meer aan gewend ben tijdens mijn vakantie? Waarom zou je je hond het hele jaar door die gorigheid geven, omdat hij het in de vakantie zou weigeren? Een hond kiest echt wel eieren voor z'n geld hoor. Je schakelt hem een paar dagen voordat je op vakantie gaat over op brokken zodat je thuis nog de eventuele problemen rondom de omschakeling kan opvangen (honden die altijd vers krijgen hebben over het algemeen een veel sterker spijsverteringssysteem en dus nooit problemen met de omschakeling) en dan voer je tijdens je vakantie brokken. Of je neemt een blikvoer of een sjiek blikvoer mee op vakantie, ik moet de eerste hond nog tegen komen die dat niet eet. Of je voert tijdens je vakantie ultra eenvoudige barf, dat kan natuurlijk ook! Ik zou het laatste doen. Echt, kind kan de was doen!

Qua familie bezoek: Wat is er ingewikkeld aan een bak KVV meenemen? Dat is toch niks lastiger dan brok? En dan, als je pup volwassen is, voer je hem 1 keer per dag op een tijdstip dat het JOU uitkomt. En dan voer je hem gewoon als je weer terug bent van visite. Echt, het is eenvoudiger dan je denkt! Als ik de hele dag + hele avonds weg ga: neem ik gewoon 1 kip mee en die knip ik even gauw in 3 stukken voor mijn 3 honden. En die vreten ze dan buiten even op. Maar ik zo in het begin van de avond weer terug thuis ben: dan voer ik ze om 20 uur of om 21 uur of om 22 uur 's avonds. Ook geen enkel probleem.
Door Red_Hunter
#1085716
Ik heb mijn honden nog nooit brokken gegeven, niet in de vakantie en niet op visite. Op visite gaat de KVV gewoon mee en in vakantie neem ik zoveel als mogelijk mee en de rest struin ik in de supermarkt wel bijelkaar. Hier in Nederland is KVV overal wel te krijgen, even adressen opzoeken op internet van te voren en je weet waar je alles kan halen en anders kippenvleugels, kippenpoten en rundvlees uit de supermarkt.
Voor de vakantie tijd is dat niet zo erg even.

Groetjes Trudie
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1085869
mijn eerste honden hebben wel wat brok gekregen maar vince niet, en iedere volgende hond die er bij komt gaat direct op barf.
Jammer dat je brok blijft geven, dan zie je het goede van het vers geven niet.
En waarom heeft iedereen het zo moeilijk met vakantie's en familie?
Het is toch jouw hond, je bepaalt voor je familie toch ook niet wat die te eten krijgen
Door Nyncke
#1085891
Bij mij ook combi brokken en barf.

Ik vind het een handige combinatie. Mijn oppas, hier in de buurt, gaat echt niet versvoer/ barf geven.

In januari ben ik voor 5 weken op vacantie, poezen die wat gemakkelijker zijn met voeren ( hoewel de kitten zal inmiddels we lastig worden )
Met brokjes is dat allemaal net wat simpeler, ook als ze eens een keer niet kunnen, zet een bak met brokjes neer en klaar is kees.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1085900
toch snap ik het niet hoor, brokjes moet je afwegen en in een bak doen, kvv ook......
en waarom willen mensen geen kvv geven?
ik vindt brokken meer meuren dan welke kvv dan ook!
Dat sommige mensen wat moeite hebben met prooidieren ed, oke, maar met kvv.
Je kan de kvv in porties afwegen voor iedere dag, dan moeten ze het enkel pakken en in de bak doen, hoe moeilijk kan het zijn.
het is zoeken naar problemen die er helemaal niet zijn..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1085924
[quote="vanaalst"]
toch snap ik het niet hoor, brokjes moet je afwegen en in een bak doen, kvv ook......
en waarom willen mensen geen kvv geven?
ik vindt brokken meer meuren dan welke kvv dan ook!
Dat sommige mensen wat moeite hebben met prooidieren ed, oke, maar met kvv.
Je kan de kvv in porties afwegen voor iedere dag, dan moeten ze het enkel pakken en in de bak doen, hoe moeilijk kan het zijn.
het is zoeken naar problemen die er helemaal niet zijn..
[/quote]

Ach joh, laat ze toch.
Door mir
#1085968
Ik ben blij met zoveel reakties op mijn vraag. Alleen bevalt mij de aanvallende toon waarop een aantal reakties geformuleerd zijn helemaal niet.  het was gewoon een vraag omdat ik op dit moment nog onwetend en onervaren ben op het gebied van honden (en daardoor voeding van honden)  Mijn ervaring met een aantal van mijn eigen kinderen die gewend waren aan borstvoeding was dat het heel erg lastig was om die, toen de borstvoeding onvoldoende bleek te zijn, ze te laten overschakelen op flesvoeding. Mijn dochter (nog steeds een lastige eetster trouwens) heeft zelfs zo lang geweigerd tot haar gezondheidstoestand heel kritiek werd. Vandaar , naast het feit dat ik brokken tijdens vakantieperioden makkelijker vind, dat ik mijn pup wel wil laten wennen aan verschillende smaken en samenstellingen zodat ik dergelijke stressvolle situaties zoals destijds met mijn kinderen wil voorkomen.

Maar toch bedankt voor de informatie en adviezen. 
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1086003
Tja, dat soort reacties kun je verwachten hier.
Mijn neefje wilde niets meer uit een fles nadat hij een keer flesvoeding geproefd had. Die is van de borst op de hapjes overgegaan.
De meeste mensen hier voeren absoluut geen brokken en beschouwen dat ook als slecht voor je hond. Vandaar.
Door flin
#1086008
'k denk niet dat je een hond of kat moet vergelijken met kinderen...

   behalve dat je idd de verantwoordelijkheid op je neemt...

daarnaast denk 'k dat pups beter opgroeien op voer zoals de natuur 't bedoeld heeft,
en dus geen verhitte meuk...

en wat is er anders om je eigen gekochte kippenpootje in 'n pan te knikkeren, of 't rauw aan 'n hond of kat te voeren?
Door Anthraciet
#1086028
Ik vind het jammer dat vooral beginnende barfers/kvv'ers zoveel beren op de weg zien terwijl het eigenlijk teddybeertjes zijn ;)

Toen ik een jaar geleden van brok op barf overstapte, heb ik dat in 1 dag gedaan, de brokken weggeknikkerd en meteen kippennekken, kipkarkassen en spiervlees gevoerd. Ik heb er op dat moment geen ogenblik bij stilgestaan dat er momenten zouden kunnen komen waarop het misschien wat lastig zou zijn (al kan ik me die momenten eigenlijk ook niet voorstellen).

Als je op vakantie gaat, kan je hond best een tijdje op rundergehakt en kipfilet en kippepootjes leven hoor, dat is helemaal geen ramp. En dat is toch overal wel te kopen lijkt me, kan me geen land voorstellen waar je er niet aan kan komen.
Dus dat zou zowel de oplossing kunnen zijn als je normaliter kvv voert als wanneer je barf voert. Eventueel laat je voor kleine hondjes de kippepootjes weg als ie die niet gewend is. Dan maar even geen of weinig bot, daar gaat ie voor die paar weekjes niet dood aan. ;)

En als je op visite gaat, neem je het gewoon kant en klaar in de voerbak mee. Cellofaantje erover en klaar is klara!
Visite die op bezoek komt, hebben maar te accepteren dat ik mijn dieren rauw voer. Willen ze het niet zien, gaan ze maar even in de mooie omgeving wandelen rond etenstijd ::)
En voor een oppas kan je kant en klare porties klaar leggen, ook geen probleem!

Echt, problemen zijn er alleen maar als je ze zelf wil creëren ;)
Door Nyncke
#1086038
De een heeft problemen en de ander niet. Dat zal wel met de situatie ( en/of de persoon te maken ) hebben.

Niet iedereen maakt dezelfde keuzes en ik zou niet weten waarom dat zou moeten.
Iedereen zoekt de manieren die het beste bij zichzelf aansluit.

Ik denk niet dat het aan een ander is om te bepalen wat je moet doen maar waar jeje het lekkertse bij voelt.

Ik moest er erg aan wennen in het begin aan de aanvallende toon die werd gebruikt. Het komt erg onvriendelijk over.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1086063
[quote="Nyncke"]
De een heeft problemen en de ander niet. Dat zal wel met de situatie ( en/of de persoon te maken ) hebben.

Niet iedereen maakt dezelfde keuzes en ik zou niet weten waarom dat zou moeten.
Iedereen zoekt de manieren die het beste bij zichzelf aansluit.

Ik denk niet dat het aan een ander is om te bepalen wat je moet doen maar waar jeje het lekkertse bij voelt.

Ik moest er erg aan wennen in het begin aan de aanvallende toon die werd gebruikt. Het komt erg onvriendelijk over.
[/quote]

kan me dit ook wel voorstellen, maar zoals Tannetje ook al zegt het is een rauw voer forum, en de meeste hier zullen allergisch zijn voor de brokkenzooi :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door