Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Adinda
#1085748
Wie wilt mij helpen!

Na altijd gedacht te hebben dat Vato een 'graan' allergie had zijn we er achter gekomen dat dit niet zo is.
We hadden al de syntetische honden kussens de deur uitgedaan omdat er op een avond dat Vato lekker lag te slapen, niet gekrabt had, zijn huid in zijn hals vuur, maar dan ook echt vuur rood was. We hadden dit alles vervangen door hoofdkussen en dekens met katoenen kussen slopen er om heen. En daardoor knapte hij al erg op.

Nadat het zo koud werd buiten, deed vriendje lief alle ramen dicht en verwarming lekker hoog stoken. Het is namelijk een kou kleumpje.
Na een paar dagen ging Vato weer als een gek zitten krabben! En ook onder zijn herstelde oksels.
Hij likte al aan zijn anus, had al wat kleine plekjes op zijn hoofd, en zijn poten waren altijd wel rood, maar nu ging hij als een gek weer likken aan al die plekken. Tot bloedens toe! En hij vloeide ook weer heel erg uit zijn ogen, van de groene slijm poepjes
Hij leek wel weer de pup van vroeger, op brok. Want toen we over waren gegaan op Lam/rijst van Carnibest leek het beter te gaan. Dat zal ook wel, want brokken zijn gewoon troep.

Ook kreeg hij een rode breede lijn van kop tot staart, zijn haar viel een btje uit en het is daar een heel klein btj korstig. Gelukkig bijt hij daar niet!

Via via surfen op i-net en hier op BP, las ik iets over huisstofmijt. En het was zo duidelijk. Nu heb ik weer alle ramen open gezet in huis en nu ook over de kussens en dekens plastic gedaan en dan de kussensloop er over heen. Deze was ik ook om de dag op 60 graden.

Stofzuigen en dweilen deed ik al elke dag en verder heb ik nergens tapijt of kleed op de vloer. Alleen dan bij de voor en achter deur. En ik heb wel een stoffen bank, waar ze niet op liggen, maar die ik wel al elke dag doet stofzuigen.

En nu knapt hij heel erg op. De roodheid is al wat af genomen, bijten en krabben ook. En poepjes zijn ook weg in de ogen.

Ook heb ik Calendula emulsie gekocht en Borage-olie-capsules.

Maar nu ik weet of denk dat het huisstofmijt is wil ik graag om te beginnen een gedeelte gaan braffen. 2x in de week.

Mijn hondjes zijn gek op vis. Mijn vriend heeft al op de markt 1kg sardines gekocht. Gister beide 1tje gegeven. En ze vonden het heerlijk.
Ook geef ik ze soms kippennek en doe ik 1x per week een rauw eitje door hun eten. Ook zijn ze gek op wortels dus geef ik een worteltje als tussen doortje. Ze krijgen al omega 3 capsules door hun eten.

Vato weeg nu 40 kg en is een puppy/jonge hond en Lilo 12 kg. Hoeveel Sardines mag ik dan geven en hoeveel groenten?
Of hoeveel lamsribben ofzo mag ik geven, vlees is ook welkom. Ik heb wel al gekeken welke groenten ik mag geven en welke niet, maar de hoeveelheid blijft dan wel hetzelfde?

Ik heb al veel gesurft maar ik kom er niet helemaal uit.

En sorry voor heel het verhaal vooraf, maar ik wilde even mijn argumenten vertellen waarom ik een btje wil gaan beginnen met barffen.

En ik wil ook van Carni-best meerdere smaakjes bestellen voor de variatie, ze krijgen nu alleen lam/rijst. Dat is toch ook beter? Dan wilde ik ze elke dag een andere smaak geven. En ik het weekend beginnen met barffen om er voor mezelf een btje aan te gaan te wennen.

En hebben jullie misschien nog tips ivm die huisstofmijt. Ik wil niet meer naar de DA want na 2 x bloed, huid, stof, haar en wondafkrabsel onderzoek en dit getest op alles behalve op mijt ben ik best een btje boos! (navraag gedaan)

En nogmaals sorry voor alles onder de topic: Vragen en problemen BARF. Want sommige vragen horen natuurlijk bij Vragen en problemen gezondheid.

Iedereen alvast bedankt voor jullie reactie  :-*

(En wat vinden jullie van mijn nieuwe foto? Mooie kanjers hé? Ben zo blij van de brok af te zijn)
Laatst gewijzigd door Adinda op wo 05 nov 2008, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nyncke
#1085784
Ik weet niet of dit ook bij dieren opgaat.

Maar mensen kunnen naar een klassieke homeopaat toegaan. Die werkt dan aan het afweersysteem dat dat beter gaat werken. Goede resultaten over gehoord.
Er zijn ook homeopaten voor dieren, misschien kun je er eens een paar bellen om verschillende adviezen te horen.
Door Adinda
#1085788
Nyncke schreef: Ik weet niet of dit ook bij dieren opgaat.

Maar mensen kunnen naar een klassieke homeopaat toegaan. Die werkt dan aan het afweersysteem dat dat beter gaat werken. Goede resultaten over gehoord.
Er zijn ook homeopaten voor dieren, misschien kun je er eens een paar bellen om verschillende adviezen te horen.
Ik zal ff gaan surfen om te kijken voor homeopaten voor dieren. Als iemand anders een homeopaat weet: vertel mij het!  :).

Dat was ik vergeten, ik geef ze beide ook Echinaforse druppels voor extra weerstand sinds een paar dagen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1085851
Hier heb je alle bij de BKHD aangesloten klassiek homeopaten: http://www.bkhd.nl/site/prov.htm

En verder ben je al goed bezig door borageolie toe te voegen en ik denk dat BARF je nog een stuk verder kan helpen.
Lees eerst eens even de beginnersdocumentatie bovenaan in deze rubriek, denk dat dat al een heleboel vragen van je zal beantwoorden. Kom je er dan nog niet uit (en dat is helemaal niet erg ;)) dan kun je natuurlijk al je vragen hier spuien.

Je kan nu al eens beginnen met een sardientje, of een kippennekkje oid. Ik zou als ik jou was nog niet met lamsribben in de weer gaan, laat ze eerst maar even oefenen op wat beginnersbotten.
Succes!
Door Adinda
#1085862
Nitus schreef: Hier heb je alle bij de BKHD aangesloten klassiek homeopaten: http://www.bkhd.nl/site/prov.htm

En verder ben je al goed bezig door borageolie toe te voegen en ik denk dat BARF je nog een stuk verder kan helpen.
Lees eerst eens even de beginnersdocumentatie bovenaan in deze rubriek, denk dat dat al een heleboel vragen van je zal beantwoorden. Kom je er dan nog niet uit (en dat is helemaal niet erg ;)) dan kun je natuurlijk al je vragen hier spuien.

Je kan nu al eens beginnen met een sardientje, of een kippennekkje oid. Ik zou als ik jou was nog niet met lamsribben in de weer gaan, laat ze eerst maar even oefenen op wat beginnersbotten.
Succes!
Ik heb ze al eens kippennekken en vleugels gegeven. Gewoon een paar op  te kijken hoe ze het vinden. In eerste instantie ruiken ze en likken ze een btj maar daarna moet ik het echt goed vast houden anders gaar het zonder te kauwen naar binnen. Maar lekker vinden ze het wel. En het sardientje van gister vonden ze heerlijk! Ik ga nog even goed rondneuzen op BP.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1086030
Dan zijn kippennekken en vleugels waarschijnlijk iets te klein voor jouw honden ;). Maar hebben ze het toen wel goed verteerd?
Probeer anders eens een halve kip of een kuikenbout (denk dat een halve kip iets te groot is voor je beagel :D), als het maar zo groot is dat ze het niet in 1x naar binnen kunnen schuiven.

Heb je deze topic al gelezen? Daar wordt staan alle interessante belangrijke weetjes over BARF op een rij: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html
Door Adinda
#1086141
Nitus schreef: Dan zijn kippennekken en vleugels waarschijnlijk iets te klein voor jouw honden ;). Maar hebben ze het toen wel goed verteerd?
Probeer anders eens een halve kip of een kuikenbout (denk dat een halve kip iets te groot is voor je beagel :D), als het maar zo groot is dat ze het niet in 1x naar binnen kunnen schuiven.

Heb je deze topic al gelezen? Daar wordt staan alle interessante belangrijke weetjes over BARF op een rij: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Lilo is erg gulzig en vreet alles zo op. Maar Vato daarin tegen kauwt echt heel goed, Ook al is het piepklein. Ik heb nog naar de ontlasting gekeken, een paar dagen lang, en er zaten geen grote stukken ofzo in. Lilo poept maar 1x per dag en echt heeeel weinig. Echt zo'n compact drolletje. Dus ze heeft het goed verteerd. Gelukkig. Ik ga ff checken...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door