Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Wendy (boxer gek)
#1085799
Wie heeft er voor ons een advies.

Fee is na de loopsheid weer schijnzwanger geworden. Dit heeft het gevolg dat ze slecht eet, mag blij wezen als ze al een kwart van d'r dagelijkse portie opeet. Nu wilde ze vorrige week helemaal niets meer eten. Ik had al contact gehad met de da wat ik hieraan kon doen. Nu waren hier wel medicijnen voor, maar ik moest d'r eerst temperaturen. Nu bleek ze toch iets verhoging te hebben dus moest ze langkomen (dit was vorrige week dinsdag 28/10). Ze waren bang voor een baarmoederontsteking en ze hebben een bloedonderzoek gedaan.
Omdat dit op het avond spreekuur was kregen we woensdag morgen pas de uitslag, maar wel het advies meegekregen haar nuchter te houden. Nou dat was geen enkel probleem want ze wilde toch niets eten.
Uit het bloed kwam geen duidelijke ontsteking naar boven, wel ietsje verhoogt. Dus er werdt besloten een foto te maken en een echo. Wederom geen duidelijke ontsteking te zien maar wel 3 flinke cyste's en d'r baarmoeder was wel iets vergroot. Ook zagen ze iets op de echo in d'r blaas, zag eruit als een lange sliert.

Vrijdag is ze geopereerd hieraan. Baarmoeder is eruit gehaald, zag toch wel erg onrustig maar geen flinke ontsteking. D'r blaaswnd was wel flink verdikt maar duide meer op een blaasontsteking. Het rare is dat we de blaasontsteking nooit op gemerkt hebben, ze dronk iet extra veel, hoefde niet meer dan anders te plassen, geen slijmslierten etc.

Na de oprartie is ze toch wel flink ziek geworden. Wilde helemaal niets meer drinken en bleef maar braken. Heeft hiervoor metacloparide gehad en knapte zienderogen weer op. Wilde gelukkig wel weer kleine slokjes drinken.

Maar het eten blijft een drama, ze eet echt heeeel slecht. Het enige wat ze een enkel keertje wil is een penskluifje......
Volgens de da komt het wel weer, maar ik ga me nu toch wel ongerust maken hierover...
Normaal voer ik diverse merken kvv, ik wissel dus vrij veel af.
Ik heb ze ondertussen allemaal alweer geprobeert, maar ze moet het niet (dus ook weer weg kunnen gooien).

Verder gaat het goed met d'r hoor, ze is even vrolijk en blij als altijd. Moeilijk rustig te houden nu, maar ja tis en blijft een boxer :D
Door Wendy (boxer gek)
#1085830
Zonet toch weer ff met de da gebeld. Die adviseerde een of ander blikvoer (soort astronauten voeding) Nu heb ik hier helemaal geen goed gevoel bij.... Maar dat waarschijnlijk doordat hun altijd gelijk met speciale voeren (blik of brokken) schermen, en ik tegen dat soort voer ben.......
Of moet ik me hier ditmaal maar overheen zetten?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1085902
Wendy (boxer gek) schreef: Zonet toch weer ff met de da gebeld. Die adviseerde een of ander blikvoer (soort astronauten voeding) Nu heb ik hier helemaal geen goed gevoel bij.... Maar dat waarschijnlijk doordat hun altijd gelijk met speciale voeren (blik of brokken) schermen, en ik tegen dat soort voer ben.......
Of moet ik me hier ditmaal maar overheen zetten?
Tja, dat ligt eraan natuurlijk hoe lang ze nu al zonder eten doet. Niet eten als je net geopereerd bent is ook niet jofel, want de hond heeft energie nodig om te herstellen.
Ik denk dat ik eerst nog zou proberen om zelf een prakkie te koken en als dat ook neit gegeten wordt dan toch maar die blikjes. Ze moet toch echt wat eten.
Door Wendy (boxer gek)
#1085926
Ze heeft sinds vorrige week dinsdag alleen maar:
4 kleine stukjes (gekookte) kip gegeten. de reden van gekookt was omdat ze rauw weigerde
2x een penskluifje
75 gr energique
Daarvoor mocht ik blij wezen dat ze een kwart van d'r normale portie wilde eten (en dat was ook al ruim 1.5wk zo).

Nu kreeg ik zonet van een fokker een tip om runderlever te geven. Dit willen in bijna alle gevallen wel eten. Geeft ook een B12 stoot die ze nu goed kan gebruiken. Hierdoor een klein beetje knoflook (dit zou de eetlust extra opwekken)

Wel heeft de da de eis dat ze vandaag MOET eten
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1085933
zou gewoon wat lekkers gaan geven, vlees iets bakken ed.
Als ze zich niet lekker voelt dan wordt het eten ook moeilijk.
Gewoon lekkers maken voor haar.
Kip met een bouillon enz.
vervelend hoor, hoop dat ze snel weer gaat eten!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1086105
weet je, toen weirdo zo ziek was heb ik zo'n kuipje met vlees van het kruidvat gekocht, dat in een bakje met warm water zodat er een beetje 'saus' bij kwam, harstikke fout maar hij at wel wat..
Door Wendy (boxer gek)
#1086135
Blik voor is in haar geval niet zo'n goed idee, ze gaat er normaal gesproken van spugen...

Maar er is wat ingegaan net. Niet veel maar goed wel een klein beetje. En wel van zo'n droge Rodi worst. Oke misschien maar hooguit een stukje van 5 cm, maar goed er is iets in gegaan ;)
brie schreef: dr moet wat in!
en kvv? eet ze dat niet?desnoods dwangvoederen..
Ze eet normaal gesproken altijd kvv maar dat wilt ze dus nu niet :'(
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1086149
Kun je niet een beetje bouillon maken? En dat over wat kvv gieten? Wat is haar lievelingskostje normaal gesproken?

En wat ik nu net zit te bedenken? Misschien toch niet teveel heisa maken met het eten? Dus neerzetten, weglopen en naar 10 minuten de bak weghalen? :-\
Heb je toevallig nog een andere hond? Beetje concurrentie wil ook nog weleens helpen....
Sterkte ermee, ik weet hoe kl#te het kan zijn als je hond alsmaar weigert te eten... radeloos wordt je er soms van. Gelukkig is ze wel wierig.
Door Wendy (boxer gek)
#1086279
Normaal is AHV vlees/pens d'r grote favo, maar die laat ze ook staan.
De bak weg halen hebben we ook gedaan en maakt ook niets uit.
Helaas geen concurentie van een andere hond maar wel van een kat ;) Die vind AHV etc ook heel errug lekker. Maar dan loopt ze mee naar de bak en jaagt hem weg, maar verder niet.
Maar zonet weer een klein stuje droge rodi worst gegeten met wat gekookte kip in bouillon met een klein beetje knoflook.

Straks weer wat proberen.

Moet trouwens wel lachen om de kat (is een katje van 6mnd) die de rodiworst van het aanrecht pikt. Hihi ging gewoon met bijna een hele worst er vandoor ;D :D
Door Lizzy
#1086291
Ik zou zelf de KVV in een beetje bouillon koken. Even een paar tellen. Misschien kun je er wat eetlustopwekkende planten/kruiden doorheen doen (of door wat karnemelk doen). Dit zijjn eetlustopwekkers:

Alfalfa (verhoogt ook de weerstand)
Fenegriek
Spaanse peper (verkopen ze dus in capsules)
Spirulina (versnelt het herstel na ziekte! Bevat tevens vitamines en mineralen)
Door Wendy (boxer gek)
#1086530
Thnx Lizzy
Ik ga het morgen eerst eens met karnemelk proberen. Dat hebben we altijd in huis.

Ik heb ook nog wat bouillon staan van de kip. Dat was ik al van plan om nog te gebruiken morgen.
Door Wendy (boxer gek)
#1086907
Ze heeft vanmorgen totaal een kwart rodi worst gegeten, ik gok zo'n 100gr. Met haar gewocht zou zo rond de 775/800gr moeten eten.
Maar goed er is toch wel weer wat in gegaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door