Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gaby
#10852
Hallo allemaal,

Ik kreeg net even een vraag van Cat. Zij probeert haar internet ofwel Barfplaatsverslaving ietwat in toom te houden en beperkt zichzelf tot alleen s 'avonds te internetten.

Haar reu loopt flink mank, en ze wil niet direct naar de D.A., wanneer de boel uit de hand loopt en ze merkt dat het allemaal niet goed zit zal ze dit natuurlijk zeker wel doen.

Ze heeft wel het idee dat haar reu er flink last van heeft (Border) aangezien het normaal een redelijk harde 'bikkel' is wat betreft pijn.

Nu was de vraag: hoe zit het ook al weer wat betreft honden en asperines?

Namens Cat bedankt,
zij zal zich vanavond vast wel even laten horen

gr. Gaby
Door Lizzy
#10853
Hoi Gaby, persoonlijk vind ik het altijd onverstandig om zonder overleg met een dierenarts pijnstillers te geven aan een hond wanneer hij problemen heeft met het bewegingsapparaat. Veelal gaan honden dan juist de beschadigde poot weer belasten, met als gevolg dat het probleem niet beter wordt. Ik geef de voorkeur (bij blessures) aan iets zoals TRAUMAVETSEM van VSM (homeopathisch).

Maar goed: asprine kan gegeven worden (hoewel ik de voorkeur geef aan een pijnstiller voor honden), maar paracetamol mag niet gegeven worden. Ik weet alleen niet in welke dosering. Dat zou ik toch overleggen met een DA.

Groetjes aan Cat!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 11 aug 2003, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cat
#10854
Hoi Lizzy,
bedankt voor je antwoord. Ja, het is 19.00 uur geweest dus ik mag van mezelf op internet...  8)

Ik heb mijn BC ruim een 1 uur geleden een half asperientje gegeven, wel met gemengde gevoelens...
Hij is zienderogen opgeknapt, maar mag van mij zijn kennel niet uit, mede door wat jij gezegd hebt. Ben veels te bang dat er toch iets meer aan de hand is en ik denk dat ik morgen toch een bezoek breng aan de da.

groetjes Cat
Door ine
#10855
Hoi Cat, heb je enig idee, hoe het gekomen is??
Door Helen
#10856
Waarom mag er geen paracetamol gegeven worden eigenlijk?

groetjes Helen
Door ine
#10857
Oeps, ja, zou ik ook graag weten. Mijn da zegt, dat een paracetamol wel mag, maar geen ascal bv. Op mijn verzoek heeft hij dat ruim een jaar geleden in Utrecht nagevraagd!
Door Cat
#10858
Hoi Cat, heb je enig idee, hoe het gekomen is??
Meestal ben ik erg kien w.b. mijn honden, maar dit keer heb ik noch mijn vriend geen enkel idee hoe die mankheid tot stand is gekomen. Gisteravond laat begon het gehinkel. We hadden toen schapen gedreven, dus waarschijnlijk heeft ie zich verstapt?

Hij houd zijn poot echt omhoog en steunt er nauwelijks op. Zijn voetzooltjes zijn ok, maar verder ben ik geen expert. Naar de da dan maar geloof ik.....

groetjes Cat
Door Gaby
#10859

Meestal ben ik erg kien w.b. mijn honden, maar dit keer heb ik noch mijn vriend geen enkel idee hoe die mankheid tot stand is gekomen. Gisteravond laat begon het gehinkel. We hadden toen schapen gedreven, dus waarschijnlijk heeft ie zich verstapt?

Hij houd zijn poot echt omhoog en steunt er nauwelijks op. Zijn voetzooltjes zijn ok, maar verder ben ik geen expert. Naar de da dan maar geloof ik.....

groetjes Cat
Al vrees ik dat je daar ook niks anders krijgt als rimadyl (hondenpijnstiller plus ontstekingsremmer) en rust.

Maar goed je weet maar nooit, misschien moet hij wel even een foto maken..
Door ine
#10860
Lijkt me in dit geval wel verstandig, Cat!!
Als je weet, wat het is, kun je zelf besluiten om hem wel of geen rimadyl, metacam of asperine te geven!
Sterkte en laat even weten, als je geweest bent?
Door Ink
#10861
Sam liep laatst even de tuin in en kwam piepend, gillend en op 3 poten weer binnen. Wat er gebeurd is zullen we nooit weten. Was met een dag of 4/5 weer weg. Geen pijnstillers, geen DA.
Door lobbes
#10862
Nooit paracetamol  :o oeps rot woord :o
daar zit een stofje in dat je bloed niet dun wordt en daar kunnen vele honden niet tegen
Ik mocht van mijn DA rustig een asperientje geven en zelfs ascal maar ik heb voor jullie een ander pilletje wat super werkt en op basis van fytotherapie is
SALISPRIN van Vitelle/Indros
salix complex snelle werking o.a. gewrichten, hoofd,menstruatie (loopsheid hihi), normale temperatuur  het is een vegetarische capsule en bevat de volgende ingredienten:
salix alba, chrysanthemum parthenium, stachys off., scutellaria laterifolia, rosmarinus off., verbena off.
voor mensen is het 3 x 1-2 capsules met 1/2 glas water na de maaltijd  max 12 caps in acute gevallen dan ieder uur 2-3 caps.  Bij honden kun je het beter tijdens de maaltijd doen
het hoofdbestanddeel is van de WILG (waar asperine ook vanaf komt maar dan syntetisch asetyl-salicylzuur)
de WILG verlicht ondermeer bij gevoelige gewrichten
mag langdurig gebruikt worden
zitten geen chemische toevoegingen in zoals gluten gist kleur geurstoffen
internet www.indros.com
www.vitelle.nl
Ik ben zeer tevreden over dit middel
groetjes ellen
Door ine
#10863
Hoi Ellen,
Ascal wordt in Utrecht afgeraden, want dat is te belastend voor de maag! Daarbij is het een ergere bloedverdunner, dan paracetamol!
Vorig jaar heb ik hier een hele discussie over gehad met mijn da. In mijn bijzijn heeft hij utrecht gebeld. Eerst een internist, daarna de apotheek van Utrecht. Beiden raden ascal af en zeggen, dat een paracetamol geen kwaad kan!
Volgens mij, heb ik dat destijds ook op doggynet gemeld.
Door Gaby
#10864
Hoi Ellen,
Ascal wordt in Utrecht afgeraden, want dat is te belastend voor de maag! Daarbij is het een ergere bloedverdunner, dan paracetamol!
Vorig jaar heb ik hier een hele discussie over gehad met mijn da. In mijn bijzijn heeft hij utrecht gebeld. Eerst een internist, daarna de apotheek van Utrecht. Beiden raden ascal af en zeggen, dat een paracetamol geen kwaad kan!
Volgens mij, heb ik dat destijds ook op doggynet gemeld.
Mijn d.a. zei ook geen paracetamol  ??? ???
Door ine
#10865

Mijn d.a. zei ook geen paracetamol  ??? ???
Zo dadelijk ga ik even met mijn da praten! Want nu word ik gek!!
Het enige, wat ik kan bedenken, is dat er onderzoek gedaan is, met nieuwe uitkomsten!
Door Cat
#10866
Nou ja, hoe dan ook, mijn hond is weer helemaal de oude en loopt alweer lekker bij de schapen. Na het asperientje is hij niet meer mank gaan lopen....geen idee wat hij had, maar het is over

groetjes Cat
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door