Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1085441
Ik geef 3 oudere teckels die ook glucosamine krijgen ook visolie van de groene os. Is dat nu wel nodig nu ze versvoer krijgen? Mensen die gluco nemen, moeten ook olie erbij innemen.  Omdat gluco en olie samenwerken.
Gister zag ik in het progamma van radar een stukje over visolie. Voor 1l olie moeten heel wat vissen het loodje leggen.
Door kojak
#1085460
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1086045
Je kan de visolie weglaten en kijken wat er dan gebeurt.
Je kan er ook voor kiezen om af en toe eens een sardientje of panharing te geven 1 of 2x in de week bijvoorbeeld
Door Lizzy
#1086232
Ik heb Brutus al lange tijd op Gluco/Chondroitine/MSM staan, zonder visolie. Hij krijgt 1 keer per week een vette vis en dat vind ik meer dan genoeg. Daarnaast krijgt hij ook chlorella, daar zit ook omega 3 in en daar hoeven geen visjes voor dood te worden gemaakt!
Door vagebond
#1086273
Wat is panharing precies, en kan ik dan ook volstaan met sardien uit blik, want daar zijn ze gek op. Ik las dat vis 3 weken ingevroren moet worden. Ik heb toch in het verleden gewoon verse haring aan de honden gegeven.
Door Lizzy
#1086278
vagebond schreef: Wat is panharing precies, en kan ik dan ook volstaan met sardien uit blik, want daar zijn ze gek op. Ik las dat vis 3 weken ingevroren moet worden. Ik heb toch in het verleden gewoon verse haring aan de honden gegeven.
Panharing is volgens mij volwassen haring. Je kunt ze bij sommige visboeren kopen.

Haring en een aantal andere zoutwatervissen kunnen een worm bij zich dragen. Om die reden zijn vissers verplicht die vissen een etmaal bij -20 graden in te vriezen. Je hoeft je dus geen zorgen te maken en je hoeft de vis dus ook niet eerst in te vriezen.

Sardien uit blik is prima, maar rauwe/verse sardien of makreel is beter.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door