Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1085194
Ik lees het hier en daar, maar als ik er naar zoek, kan ik het niet vinden...  :-[
Het schijnt goed te zijn om de honden 1 dag geen vleesmaaltijd te geven??? Waar is dat dan goed voor?
En ik wil dat op zich wel proberen.. wat stop ik er allemaal in dan?

Nu krijgen ze 3x per 2 weken een van de vleesmixen van Herby met groente/ei/kwark/knoflook/gedr.zeewier/zalmolie of noten, soms gooide ik er ook appel doorheen, maar heb ook ergens gelezen dat dat teveel kan gisten?

Ook las ik dat eieren beter niet combineren met vlees? en ergens anders gooien ze dat wel bij elkaar?

Als er al een topic over het combineren van producten voor een vleesloze dag is.. zie ik graag de link..

thnxxxxxxxxxxxx
#1085228
een vleesloze dag, je bedoelt niet vasten?
Daar heb ik geloof ik nog niet van gehoord, zie ook niet in waar voor dat goed zou zijn....maar kan er naast zitten.
Ik combineer wel soms een ei met vlees, hebben ze hier iig geen last van en heb nog niet gehoord dat dat niet te combineren is
wel zou ik als je dan vleesmix geven wil het of combineren met ei, of met kwark of met noten, en niet tegelijk..
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 04 nov 2008, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#1085240
Hier hebben we geen vleesloze dagen, gooien we een ei bij elke maaltijd zoals het uitkomt en geven we fruit (als we het al geven) niet in de vleesmaaltijd.


Op zich vind ik je vraagstelling wat lastig, want je zegt zelf al dat  je "hier en daar" leest. En in principe is het dan handiger dat als je "daar" leest dat een vlesloze dag goed zou zijn, dat je dan ook "daar" vraagt wat daar dan de filosofie achter is. Ik kan wel wat bedenken hoor, maar dat is dan meer in het kader van een vastendag waarop je dan alleen wat yoghurt geeft om de appelflauwte tegen te gaan. Maar speciaal een vleesloze maaltijd...I don't know.
Geen eiren bij het vlees, heb ik nog neit eerder iets negatiefs over gehoord of gelezen.

Fruit + vlees kan gaan gisten, ja die ken ik, dus dat doen we hier niet.

Hier op Barfplaats zul je voor zover ik weet geen topic met recepten voor een hondenvegadag vinden.
#1085292
Ja, ooit, was die vleesloze dag een ideeetje van Roger Verhaegen. Ooit lid van Barfplaats, heel lang geleden. En hij had het weer van Juliette de Bairacli Levy. Zo'n vleesloze dag was goed om het lichaam te reinigen. Roger gaf dan kwaliteits cerealen met platte kaas en spruitgroente enzo. Ik heb het ook ooit eens geprobeerd in het hele oude grijze verleden. En ik vond het helemaal 10 keer niks. Mijn honden reageerde buitengewoon slecht op kwaliteits-cerealen (oftewel granen). Ik ben van mening dat je je hond beter gewoon een dagje kunt laten vasten, als je in het reinigingsprincipe gelooft. Gewoon niks geven, klaar. Alleen water. Of eventueel water met rauwe honing.
#1085366
Lizzy schreef: Ja, ooit, was die vleesloze dag een ideeetje van Roger Verhaegen. Ooit lid van Barfplaats, heel lang geleden. En hij had het weer van Juliette de Bairacli Levy. Zo'n vleesloze dag was goed om het lichaam te reinigen. Roger gaf dan kwaliteits cerealen met platte kaas en spruitgroente enzo. Ik heb het ook ooit eens geprobeerd in het hele oude grijze verleden. En ik vond het helemaal 10 keer niks. Mijn honden reageerde buitengewoon slecht op kwaliteits-cerealen (oftewel granen). Ik ben van mening dat je je hond beter gewoon een dagje kunt laten vasten, als je in het reinigingsprincipe gelooft. Gewoon niks geven, klaar. Alleen water. Of eventueel water met rauwe honing.

Ah ja, my memory blocked....forgive me ::) ;D
#1085367
Hier gooi ik alles door elkaar, of te wel, vlees kan met ei, en lamskop kan met yoghurt (moet toch de poeders van deze en gene ergens doorheen roeren), en appel gaat hier ook wel eens gewoon door de maaltijd, heb niet gemerkt dat dat ooit een probleem heeft gegeven. De enige hier die niet alles door elkaar krijgt is de zolderkat, maar dat is omdat die dan selectief is en het lekkere eet en het moeilijke laat staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door