Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karray
#108507
Ik wil graag aan het vlees van mij honden kruiden of groene planten toevoegen .Wie zou ,ij kunnen adviseren welke planten gezond zijn om aan de maaltijd toe te voegen?
Door Lizzy
#108782
Wat bedoel je met planten? Kruiden? Zoals bijv. brandnetel? Of bedoel je groentes?
Door karray
#108814
ja zo iets als brandnetels, ik heb jaren geleden wat in een boek geleze over de manier van voeden volgens Juliette de Bairalcli Levy.Daarin werd geadviseerd om groene kruiden aan het vlees toe te voegen. Omdat daar waardevolle bestandsdelen in zouden zitten.
Nu ben ik benieuwd welke soorten planten zijn goed om door de menu van een hond toe te voegen.
Ik zag ook een stukje op de web van Angelique geloof ik iets staan over een bepaald soort oer klei waar ik ook wel geintresseerd in ben
Door Lizzy
#108818
Ik denk dat je het beste wat geselecteerd kruiden toe kunt voegen. Ik bedoel, die kruiden toevoegen waar jouw hond behoefte aan heeft. Als je het boek van JdBL nog hebt, kun je haar aanwijzingen volgen.
Door karray
#108825
Ik had eigenlijk dit voedingsverhaal uit ,ken uw Rottweiler, de naam van de Auteur ben ik vergeten weet alleen dat hij bij mij in de buurt gewoont heeft(Baarn) en nu in Amsterdam.Ik weet het al Dick Chadet
Door Marion
#108834
verse kruiden als koriander, munt, peterselie enz zijn gezond voor mensen. Of dat voor honden ook geldt weet ik niet. Tommie lust het in ieder geval allemaal niet.
Door karray
#108835
bedankt zal het onthouden,hebben deze een positief invloed op het immuun systeem, of weet jij van kruiden of groene planten welke een algeheel positieve invloed hebben op het immuun systeem.
Ik weet wel de echinacea planten preventief werken tegen virus achtige klachten,toch?
Door Marion
#108926
Ik ben vanmiddag bij "de Tuinen" geweest. Ik heb daar voor Tommie´s oogje kamille gekocht. Zijn oogje is namelijk licht ontstoken. Ik ga het deppen met kamillethee. Zou het ook gezond zijn om de kamille zo te laten eten???

Verder heb ik een zakje "bloedzuiver kruidenmengsel" gekocht. Het is gedroogd, zonder verdere toevoegingen.
Er zit in: vlierbloesem, brandnetel, weegbree, sarsaparilla, notenblad, graswortel, chicorei, anijs, jeneverbes en duivenkervel.
Het zou helpen het bloed te zuiveren.
Zou dit goed zijn om aan Tommie te geven ???

Is dit ook wat jij bedoelde met je vraag Karray?
Door Sandra K
#108927
Ik maak voor Brasso mengsels van peterselie, selderie en waterkers. Soms voeg ik hier munt aan toe, soms paardenbloembladeren. Ik vries dit in in een ijsblokjesvorm. Brasso krijgt 's avonds zo'n blokje door zijn Carnibest (3x per week). De kruiden die ik kies, zijn gebaseerd op de boeken van Juliette.
Voordeel is in ieder geval dat hij na het eten heel fris uit zijn bekje ruikt. Of hij er verder ook gezonder van wordt kan ik niet beoordelen.

Sandra
Door karray
#108929
[quote="Marion"]
Ik ben vanmiddag bij "de Tuinen" geweest. Ik heb daar voor Tommie´s oogje kamille gekocht. Zijn oogje is namelijk licht ontstoken. Ik ga het deppen met kamillethee. Zou het ook gezond zijn om de kamille zo te laten eten???

Verder heb ik een zakje "bloedzuiver kruidenmengsel" gekocht. Het is gedroogd, zonder verdere toevoegingen.
Er zit in: vlierbloesem, brandnetel, weegbree, sarsaparilla, notenblad, graswortel, chicorei, anijs, jeneverbes en duivenkervel.
Het zou helpen het bloed te zuiveren.
Zou dit goed zijn om aan Tommie te geven ???

Is dit ook wat jij bedoelde met je vraag Karray?





[/quote]


Ja,bloedzuiverend of kruiden/planten waarvan uit een preventieve werking uitgaat t.o.v. ontstekingen ,infectie ziekten
Door karray
#108930
Het hoeft dus niet voor een bepaalde ziekte te zijn, maar planten waar vanuit een preventieve werking gaat. Ik weet niet eens of deze bestaan?
Ik weet dus niets van de werking van kruiden af, in het boek van Dick Chadet,ken uw rottweiler, stond een manier van voeden gebasseerd op Julliette Bdl maar geen specifieke voorbeelden van planten en kruyiden en hun werking
Door jill
#108947
[quote="karray"]
ja zo iets als brandnetels, ik heb jaren geleden wat in een boek geleze over de manier van voeden volgens Juliette de Bairalcli Levy.Daarin werd geadviseerd om groene kruiden aan het vlees toe te voegen. Omdat daar waardevolle bestandsdelen in zouden zitten.
Nu ben ik benieuwd welke soorten planten zijn goed om door de menu van een hond toe te voegen.
Ik zag ook een stukje op de web van Angelique geloof ik iets staan over een bepaald soort oer klei waar ik ook wel geintresseerd in ben
[/quote]

Hai,

Op dezelfde website van Angelique is het boek te koop:
' uw hond natuurlijk gezond met kruiden'.
Wil je je verdiepen in welke kruiden en planten te geven is dit een heel leuk boek.
:)
Door karray
#108949
Ah mooi, :)ze woont vlak bij mij in de buurt, als zij het goed vind kan ik er wel eens langs gaan.Bovendien train ik daar in de buurt(Emmen) zou mooi zijn om dit te kunnen combineren
Door bayou
#110393
Ook een leuk en interressant boekje is: Duizend dierendingen van klazien uit zalk staat veel in wat waarvoor goed enz. Daarbij ook heel veel bermgewassen die je zo kunt plukken
Door Marion
#110404
Wat ik me afvraag...... kun je deze kruiden gedroogd geven of is het beter om ze vers te geven? Gedroogd is namelijk gemakkelijker aan te komen :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door