Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gertie
#104838
Mijn Donna is 6 maanden en eet al haar heeeeele leventje carnibest. Ik heb haar 2 dagen terug kippennekjes gegeven en sinds dien is mevrouw aan de diareeeeee. ??? Ze maakt verder een gezonde en fitte indruk. Nu wilde ik haar gekookte kip met rijst geven maar nee hoor, ze lust het niet :-\ Wat nu ? Kan ik haar gewoon het eten blijven geven waar ze aan gewend is, of....
Door Truus
#104850
Even vasten en geen eten kan geen kwaad hoor. Donna geeft zelf wel weer aan wanneer ze wil eten.
Als ze maar blijft drinken.
Ik zou haar niet teveel ineens aan eten geven als ze weer honger heeft.
Een beetje en dan kan je de ontlasting in de gaten houden.
Beterschap met Donna.
Door Lizzy
#105048
Ik kan me haast niet voorstellen dat het van de kippennekjes is. Ik denk eerder aan een virusje. Maar goed, hoe erg is de diarree? Loopt ze echt leeg of heeft ze dunne ontlasting? Rommelt haar buik ook?

Misschien kun je wat Okugest van VSM geven. Dat helpt zowel bij voedselveranderingen die niet goed bekomen zijn als bij diarree en krampjes bij virussen en bacterieen.

Verder zou ik gewoon Carnibest blijven geven. Desnoods wat extra probiotica geven (in capsulevorm).

Groetjes, Lizzy
Door gertie
#105155
Nou ze loopt niet leeg maar heeft zeer regelmatig erg dunne ontlasting. Haar buikje rommeld niet en ze maakt geen zieke indruk. Zelf wil ze graag eten dus zal ze zich niet ziek voelen. De kippennekjes vindt ze helemaal het einde. Als ik de carnibest voor haar zet kijkt ze omhoog en zie haar denken, Heb je geen nekkie's ;D :P
Door Lizzy
#105166
En dat is ALLEEN na het eten van kippennek? Mmm, dan moet je maar geen nekken meer geven.... Misschien iets anders proberen. Krijgt ze de nekken ipv Carnibest of erbij?
Door qyan
#105198
[quote="Lizzy"]
Ik kan me haast niet voorstellen dat het van de kippennekjes is. Groetjes, Lizzy
[/quote]

qyan had dit ook hoor van kippennekken ;) ;D
Door Timmy
#105224
Gewoon eigen voer geven, even geen nekken, niet vasten (da's alleen bij braken nodig) en geen gekookte kip met rijst (gaat ze waarschijnlijk weer aan de race als je haar terug zet op eigen voer).
Met andere woorden: niets doen, behalve de kippennekken even achterwege laten.

Gr.
Linda
Door gertie
#105878
Het is over, de diaree bedoel ik. Ik heb gewoon gevoerd wat ze gewend is en even geen nekken meer gegeven.
Nu ga ik toch weer proberen om kippennekken te geven ik kan me niet goed voorstellen dat ze het daarvan had. Donna vindt de nekken heerlijk het zou jammer zijn als ze deze niet mag hebben ;D
Door gertie
#108459
Donna heeft weer kippennekken gehad en het gaat goed met haar :D Morgen gaat ze vleugeltjes proberen :P ;D
Door Jolly
#108521
vandaar dat ik het vroeg, had wel grappig geweest als de Donna van Gertie die blauwschimmel was geweest, dan hadden ze nog meer van elkaar weg dan alleen de naam.
Nee ik zeg niet dat ze dan hetzelfde waren, zeg alleen dat ze dan meer van elkaar weg hadden. ;D :P
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door