Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#1084307
Een vraagje, is het, net zoals bij ons, zo dat als honden savonds eten, ze sneller aankomen omdat er geen 'beweging' meer is daarna. Kyran krijgt nu een week of 4 savonds na achten eten en is een pond gegroeid, terwijl hij helemaal hetzelfde krijgt.
Door Staftime
#1084521
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt.
Ik geef ze nu al maanden in de avond te eten, en Romeo heeft aanleg om dik te worden, maar is nog niets aangekomen.
Door Nyncke
#1084551
Nee volgens mij klopt het niet, op aanraden van de dierenarts gaf ik Cadiz toen hij pup was de laatste maaltijd juist zo laat mogelijk. Dan was hij in rust en was er minder kans op maagtorsie.

Hij krijgt zijn laatste maaltijd bijna altijd na de laatste wandeling en is eerder een scharminkel.
Door Red_Hunter
#1084582
Ik gaf mijn reu ook altijd laat eten om hem aan te laten komen, maar heeft niet geholpen.

Pas trouwens bij een gezondheidsprogramma gehoord dat het een fabel is dat je van laat eten eerder aankomt. Dan zouden alle mensen in de zuidelijke landen dik moeten zijn, want die eten altijd laat.
Dus ook voor mensen geldt het niet.

Groetjes Trudie
Door Deesje
#1085213
je hond moet toch rusten na het eten... (mensen ook trouwens) activiteit en vertering (=herstel) gaat niet samen.. kortom het lichaam heeft rust nodig om te verteren.. het overgrote deel van de bloedstroom moet de verteringsorganen van bloed voorzien (en tijdens inspanning krijgen de spieren dit deel).. volgens mij is bij honden die vers eten nog geen officieel onderzoek gedaan naar hoelang de lediging van de maag duurt op een rauwe maaltijd (en met verschillende hoeveelheden).. maar nadat het de maag uit is moet het in de dunne darm nog bewekrt en in het bloed opgenomen worden..

mijn hond poept altijd 1-2 dagen na het voeren (en dan krijgt ie grote porties, s avonds), bij pens poept ie meestal een dag later (18 uur na eten) bij grote maaltijden met bot kan dat zelfs tot 2 dagen duren (zo'n 36 uur ong). ik weet niet hoe het bij andere honden zit, denk dat ze na een flinke maaltijd (die van mij eet om de dag dus dubbele porties) wel aardig wat tijd nodig hebben om het te verwerken..
Door ellenned
#1085409
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht het eigenlijk ook niet, ik lees veel maar weet gewoon nog te weinig van vers voeren dus vraag ik het maar. Helaas voor Kyran, maar de porties worden gewoon kleiner...... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door