Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Babe
#1083789
Binnenkort gaan we een paar dagen op vakantie.
Onze hond heeft huisstofmijtallergie, maar reageerd ook allergisch op brokken waar gluten en/of kunstmatige producten (kleur/smaakstoffen ed) in zitten.
Ik voer nu elke dag 8 ons Carnibest. Maar om dat nu mee te slepen op vakantie is niet echt handig. Ten eerste omdat de hele partij waarschijnlijk al ontdooid is eer dat we op plaats van bestemming aankomen en ten tweede omdat ik niet weet hoeveel diepvriesruimte in het huisje aanwezig is.

Wie weet een goede hypoallergene, glutenvrije brok?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1083798
Als je maar een paar dagen weggaat, zou ik wat carnibest meenemen in een koelbox. Dat blijft een dag of 3 goed in de koelkast. Voor de overige dagen zou ik op m´n vakantieadres vlees kopen in de supermarkt bv gehakt of kip.
Door Cathelijn
#1083803
Als je het goed verpakt blijft het best een paar dagen te bewaren. Ik zou ook het risico van een brok niet gaan nemen. Inderdaad dan beter zelf wat samenstellen. Voor een paar dagen moet dat toch te doen zijn.
Door Babe
#1083806
Ik wil het eigenlijk ook de rest van de familie die meegaat niet aandoen. We zijn met zijn tienen in 1 huisje en ik neem aan dat de ijskast niet zodanig groot is dat ik daar ook nog eens kilo's voor de hond in kan leggen. Daarbij komt, dat ik eerder al eens heb proberen te barfen, maar het Babe niet zo goed bekwam (oorontsteking en gigantische jeuk).

Als zo'n rol CB eenmaal ontdooid is, dan ruikt het toch best wel.
Mijn schoonbroer gaat echt over zijn nek. Ik heb de hond wel eens bij hun te logeren, maar mijn schoonzus moet Babe dan altijd voeren, want mijn schoonbroer staat altijd te kokhalzen.
Nu is bij hun thuis niet zo'n probleem, omdat ze het vlees dan in de garage ontdooid en voert en het restant in de ijskast in de garage legt en niet in de ijskast in huis. Om nou in zo'n klein ijskastje in zo'n huisje dat vlees neer te leggen....dan gaat iedereen (behalve wij natuurlijk, want wij weten inmiddels niet beter) over zijn nek.

Vandaar dat ik en glutenvrije brok zoek.
Het is maar voor tijdelijk. Ik wil wel van te voren even thuis proberen en langzaam overschakelen, want ik heb geen zin in een zieke hond op vakantie.
En daarna...gaan we weer lekker terug op KVV :)
Door Babe
#1083809
Ik kreeg trouwens de tip van Renske Vers. Dat is licht gestoomd vers vlees wat vacuum verpakt zit.
Dat zou ideaal zijn geweest, want het is ook buiten de ijskast houdbaar. Alleen zit hier geen dealer in de buurt van de Lam versie.

En de MOP brok van Renske, daar ben ik niet zeker van of die nu glutenvrij is.
Ik denk dat ik maar eens een mailtje ga sturen naar  Renske :)
Door *Natasja*
#1083814
Je kunt de Carnibest toch in een koelbox, met koelelementen, bewaren? In de meeste huisjes is wel een vriesvakje in de koelkast aanwezig, dus als je voldoende koelelementen meeneemt, zodat je ze steeds opnieuw kunt invriezen, kom je die paar dagen echt wel door.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1083818
Ik had voor m´n vakantie naar duitsland 2 koelboxen mee met 42 pakjes smuldier. De helft paste in het vriesvak van de koelkast. Maar je staat echt versteld hoe lang het nog bevroren blijft in de koelbox. De volgende dag waren de pakjes nog bevroren.
Ik vind de tip van Natasja een goeie, voldoende koelelementen meenemen en alles in de koelbox laten.
Ik zou persoonlijk geen brok durven voeren aan een hond met een glutenallergie.
Door nanna
#1083819
Weet niet of jullie  in nederland op vakantie gaan maar zit er niet een leverancier in de buurt waar je  vers kunt kopen?
Wij nemen het altijd mee in een koelbox en dat blijft best een paar dagen goed.
Door Babe
#1083822
Ik wil het de REST van de familie niet aandoen! Er zijn er een paar die over hun nek gaan van de geur en het zicht.

Ik weet wel dat hier op de site voornamelijk KVV- en Barfers zitten.
Maar is er dan echt niemand die vast voer meeneemt op vakantie?
Door Babe
#1083825
Nu zijn het trouwens maar een paar dagen, maar van de zomer gaan we 2 tot 3 weken met de caravan. In dat diepvriesje past net 1 hele rol in :P. En als je dan naar het buitenland gaat...waar haal je dan zo gauw KVV vandaan. Ik wil van te voren weten waar Babe tegen kan en niet op vakantie voor verrassingen komen te staan.

Dus ook met het oog op die vakantie ben ik op zoek naar een goeie brok waarop ik tijdelijk kan overschakelen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1083834
als het maar een paar dagen is, dan hoef je toch niet zo moeilijk te doen?
In iedere supermarkt is wel rundergehakt en kp te koop dat te samen met wat tafelrestjes(groente) is toch prima, desnoods kijk je bij een poelier of die wat orgaan of kippenekken heeft. En klaar ben je.
Hier van de zomer hebben de jongens 2 weken zo geleeft, ging prima hoor!
En ik neem niet aan dat de familie dat vindt stinken kip ed., ze gaan toch ook niet over de nek van een gehakt?
Zal echt niet aan de brok gaan, stel je voor dat er toch iets in zit waar je hond op reageert...
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1083835
[quote="Babe"]
Nu zijn het trouwens maar een paar dagen, maar van de zomer gaan we 2 tot 3 weken met de caravan. In dat diepvriesje past net 1 hele rol in :P. En als je dan naar het buitenland gaat...waar haal je dan zo gauw KVV vandaan. Ik wil van te voren weten waar Babe tegen kan en niet op vakantie voor verrassingen komen te staan.

Dus ook met het oog op die vakantie ben ik op zoek naar een goeie brok waarop ik tijdelijk kan overschakelen.
[/quote]

Als jouw hond een glutenallergie heeft lijkt het me haast onmogelijk om een brok te vinden. Ik zou je toch aanraden te gaan barf-en in de vakantie. Je schrijft dat dat niet goed bevallen is, maar wat heb je toen gegeven? Als je hond het goed doet op CB moet BARF ook tot de mogelijkheden behoren. Een kippetje is makkelijk gescoord.

Die paar daagjes weg met je familie, ik zou thuis de CB in porties verdelen, alles in een koelbox doen. Koelbox buiten of in een schuurtje zetten en de hond buiten te eten geven, zo heeft je familie er geen last van. ;)
Door Babe
#1083854
[quote="Nitus"]
Als jouw hond een glutenallergie heeft lijkt het me haast onmogelijk om een brok te vinden. Ik zou je toch aanraden te gaan barf-en in de vakantie. Je schrijft dat dat niet goed bevallen is, maar wat heb je toen gegeven? Als je hond het goed doet op CB moet BARF ook tot de mogelijkheden behoren. Een kippetje is makkelijk gescoord.
[/quote]

Ik heb kip geprobeerd...daar kreeg ze ontzettende jeuk van.
Runderkopvlees : diaree
Paardenvlees: jeuk
Voor de rest was er hier niet veel te vinden van slachtafval, tenzij je bij de C1000 minimaal € 6,00 per kg aan rundervlees wilt uitgeven. En dus ben ik bij de CB gebleven. Dat is dan toch de goedkoopste oplossing en je hebt niet al dat werk van snijden en pureren van groente.

Dus mijn Barfen is op niks uitgelopen.
Ik kan trouwens ook geen CB kip geven, want uiteraard krijgt ze daar ook jeuk van.

Ik weet echt niet hoe het daar uit ziet, of er een stalletje bij zit waar ik een koelbox neer kan zetten met het vlees.
Ik heb nare ervaringen met het buiten laten staan van spullen op zo'n park. We zijn al eens spullen kwijtgeraakt door ze even buiten te zetten. Een koelbox is gemakkelijk leeggekiept en meegenomen.

(Off topic) Het meest verbazingwekkende wat we hebben meegemaakt, is een weekend met vrienden op Centerparcs geweest, waarbij we 3 huisjes hadden gehuurd. Bij 1 van de huisjes zouden spullen voor het gourmetten worden afgeleverd.
Wij maar wachten en wachten en er kwam niks....Degene die het zou hebben afgegeven, was niet meer aan het werk en was ook niet bereikbaar, dus kregen we uren later alsnog een gourmetpakket met gourmetstellen. Dag erna bleek dat ze het bij het verkeerde huisje hadden afgegeven; bij onze buren. En die waren met de noorderzon vertrokken (want het was de laatste dag). Die hadden dus met zijn zessen zich tegoed gedaan aan een gourmet van 18 personen!!!  En de gourmetstellen .....laten we die toch gevonden hebben bij het grof vuil, toen 1 van ons de vuilnis ging weggooien! ONVOORSTELBAAR hoe brutaal de mensen wel niet zijn!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door