Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door fhart
#1079804
Heeft iemand goede tips of ervaring met het natuurlijk genezen van dieren? Ik doel dan bij bijv. knoflook om te ontwormen, schapenvet voor glimmende vacht enz??
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1079984
natuurlijk genezen, daar versta ik onder problemen en/of ziektes te lijf gaan met behulp van accupuntuur, homeopathie, bachbloesem, chinese kruiden ed
schapenvet voor een glimmende vacht heeft daar niet zoveel mee te maken
Door Lizzy
#1080010
fhart schreef: Heeft iemand goede tips of ervaring met het natuurlijk genezen van dieren? Ik doel dan bij bijv. knoflook om te ontwormen, schapenvet voor glimmende vacht enz??
Ik versta onder natuurlijk genezen eigenlijk wel andere dingen. Ik versta daar hetzelfde onder wat mijn voorgangster hierboven heeft geschreven. Knoflook is simpelweg een manier om wormen te voorkomen. Schapenvet is nergens goed voor.

Wat voor tips zou je willen hebben? Op welk gebied? Heeft je hond gezondheidsproblemen? Kun je daar meer over vertellen?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1080099
fhart schreef: Heeft iemand goede tips of ervaring met het natuurlijk genezen van dieren? Ik doel dan bij bijv. knoflook om te ontwormen, schapenvet voor glimmende vacht enz??
:D :D Ik doe niets anders ;)
Maar dan wel iets meer dan knoflook en schapenvet, gelukkig.
Door Edelgrijsje
#1080148
Hitam schreef: :D :D Ik doe niets anders ;)
Maar dan wel iets meer dan knoflook en schapenvet, gelukkig.
Hihi ;)

Sinds ik op dit forum ben , ben ik ook veel sneller geneigd om homeopatische middelen te nemen en o.a. Max heeft Bachbloesum omdat hij erg gefrustreerd was toen Storm kwam en Jolie dood ging. Grote veranderingen dus. Ook heb ik druppel tegen jeuk en ontstoken anaalklieren voor hem. Ik ben er erg tevreden over. De Bachbloesum begint ook z`n vruchten af te werpen, hij is weer een vrolijk en tevreden hondje aan het worden , die nbeter om kan gaan met het drukke gedrag van Storm.
Al met al is het aan te raden.
Door fhart
#1083741
O o o Wat zijn jullie streng zeg!!!! :(
Ik wil graag weten hoe ik mijn honden met natuurlijke producten/voeding kan ondersteunen/ genezen van bijv. vlooien, mijten en teken. Of hoe ik dit kan voorkomen. Ik zou graag doormiddel van moedernatuur simpele, vaak voorkomende zaken verhelpen. Zoals bijv. knoflook inplaats van een chemische ontwormingskuur. Ik hoop dat het zo duidelijker is :P
Ik heb een 11 jaar oude berner. Zij heeft heel haar leven brokken gehad. Zij heeft last van HD /artrose. Ze heeft meedere grote gezwellen (veel zijn vetbulten) en kan niet meer geopereerd worden vanwege een oud en zwak hart. Voor haar oude gewrichten krijgt zij royal canin, mobility pupport. Toen wij over barf te weten kwamen hebben we haar overgezet naar HAAKs barf en geprobeerd de werkzame stof in de royal canin (ik geloof glucosamine?!) te geven. (dit zou vooral in paard, konijn en geit zitten) Echter na een paar weken kon ze niet meer opstaan, niet meer gaan liggen, niet meer het stoepje af en zeker niet meer dan 100m lopen...Om zeker te weten heb ik haar weer terug gezet op brok en het verbeterede vrijwel direct...... ???Tips, reacties, ervaringen????
Door Lizzy
#1083750
Misschien moet je haar een beter glucosamine/chondroitine product geven, naast de verse voeding. Ik weet niet welk supplement je naast de KVV van Haaks hebt gegeven?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1083856
Die voeders werken zo goed omdat er goede glucosaminepreparaten inzitten en een flinke hoeveelheid omega-3. Wat vaak gebeurt is dat mensen die spullen halen van een goedkoop merk en/of onvoldoende geven.
Het is echt wel mogelijk om een hond op de been te houden zonder die dieetvoeders. Ik zie zelf veel goede resultaten op glucosaminecomplex speciaal van de groene os. Verder hoor ik hier op BP veel goede berichten over CortaRX, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door