Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#1082340
Dat was weer even rekenen, maar ik ben er denk wel uit, menu Dani is op basis van 7.6 % van zijn lichaamsgewicht van 4 kg hij is nu 14 weken jong

Dani
Maandag: 230 gram kippennekken 120 gram lamspens
Dinsdag: 150 gram konijn-kop-poten 50 gram orgaan 70 gram groentemix en ei
Woensdag: 200 gram zalm gemalen of sardientjes en tafelresten
Donderdag:  180 gram kwartel 50 gram orgaan 70 gram groentemix en ei
Vrijdag:100 gram haaskarkas 70 gram groentemix ei 140 gram spiervlees
Zaterdag: 150 gram kippennekken 140 gram spiervlees
Zondag: 150 gram eendenvleugels/nekken 140 gram spiervlees

Het spiervlees zal wisselen van:paard/geit/rund/struisvogel en verschillende soorten wild net wat Herby heeft  ;)
De orgaanmix maak ik altijd van: konijnenniertjes/kippenlevertjes en eendenhartjes.
De groentemix is wisselend maar bestaat altijd uit 6/7 verschillende groentes, maar er zit wel altijd komkommer/rode bietjes en knoflook in.
De botten die nu nog te hard zijn gooi ik even door de molen  8)
Door svdz
#1082391
Ohhh wat leuk een Shih-Tzu puppy. Gefeliciteerd ermee. En heb je die bij die grote Cane Corso's uit je onderschrift?

Ik kan je niks nuttigs zeggen over jouw menu. Want ik geef zelf nog kvv, maar ben wel met een menu bezig voor mijn Shih-Tzu. Trouwens het valt me wel weer op hoeveel puppies in verhouding eten. Donna is een teefje van 7 kilo en krijgt 'maar' 150 gr per dag (kvv nu dan).
Door Elizaw
#1082509
Het Shih Tzu puppy had ik idd bij die twee grote jongens, waarvan de hond rechts in de banner pas overleden is :'( maar dat ging juist hartsikke goed, dat was echt zn grote vriend :-*

Een pup eet zeker een stuk meer, wij zijn begonnen met kvv, 10 % van zijn lichaamsgewicht. Nu is hij flink aangekomen en zitten we op 6.7 % en dit moet dan nog afgebouwd worden, we kijken gewoon hoe hij aan voelt. Hij vind overigens vanaf dag 1 het barfen veel lekkerder dan KVV, hij rende altijd achter de voerbakken van de grote honden aan  ;D

Leuk dat je ook gaat barfen met je Shih Tzu ;)een flink teefje zeg  :)
Door svdz
#1082656
Oh wat erg dat één hond is overleden :'( En zo jong ook nog (las ik op BP). :(

Ja ik vind altijd zo leuk eruit zien érg grote en (erg) kleine honden bijelkaar. En ook zo schattig dat de grote zich aanpassen om zachtjes te spelen. En wat ontzettend leuk dat Dani Barf-en zo leuk vindt en dat dat ook goed gaat met dat kleine puppy bekkie, zo'n klein hondje met een groot stuk bot, hihi. : ;D

Ja flink teefje  he. Ze is niet dik hoor, voel duidelijk de ribben, heb haar liever wat schraler dan te dik. Maar volgens mij is ze in vergelijking wel langer. Ik moet eerst even goede Barf-adresjes zoeken voor heel kleine hoeveelheden per keer, en als ik dat gevonden heb, dan gaan we (gedeeltelijk) beginnen. Hoop dat het net zo'n succes wordt als met jouw Dani.

Dit is Donna:
Afbeelding
Door Lizzy
#1083164
Ik heb de percentages berekend en eigenlijk geldt hier hetzelfde als wat ik bij je Cane Corso heb geschreven. Ik kom uit op:

58% vleesbot
21% spiervlees
11% orgaanvlees
10% groenten en diversen

Stel je zou op maandag 130 gram kippennekken geven en dan 220 gram lamspens, dan geef je 50% vleesbot en 16% orgaanvlees. Dat zou ik zelf iets mooier vinden.
Door Elizaw
#1083530
ook hier ngo even nagerekend en ook hier kom ik uit op de volgende percentages:

55 vleesbot
10 orgaan
10 groente
20 spiervlees
5 tafelresten

Ik was nl al iets onder de 60%gaan zitten wat er als voorbeeld op de rekenhulp staat aangegeven :)maar ook hier kan ik nu nog lekker aanpassen, dus als jij vind dat 50 % beter is dan begin ik daar gewoon mee!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door