Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1082783
tot nu toen ken ik alleen de zwemmende levende eenden en de pekingeend van de chinees.
Maar ik heb wat eendenvlees gekocht om te kijken of dat erin gaat, een eendenborstfilet. Maar dat is een gedeelte mager donkerrood vlees en aan de andere kant een dik spekkig vel. Het vlees kun je wel zo van het vel aftrekken.

Moet ik dat vlees nu met of zonder vel geven ???
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1082792
????? zou het nietw eten :-[. Als ik poten voer, zit er ook vel aan en gaat gewoon naar binnen. Dus mijn gezonde verstand zegt: JA doen, als het niet te vet is?
Door mcSnurk
#1082803
het is idd een dikke speklaag, ben ook bang dat dat teveel vet is. Ik pluk het er maar af, kan ik later altijd nog eens proberen. Die laag is zeker een centimeter dik. Stom gekocht van mij, ik had helemaal niet gezien dat dat aan de onderkant zat.
Door mcSnurk
#1082814
is gevoelig voor vet. Ik laat gewoon gedeeltelijk  het vet weg :D. Had ik ook meteen kunnen bedenken ::). Volgende keer beter opletten wat ik koop.
Door Laura2004
#1082816
Voor Ziggy haal ik het vet van de eendenpoten af, anders krijgt ze diarree, Ziggy is super gevoelig voor grote hoeveelheden vet....
Door Staftime
#1084529
Als je hond er gevoelig voor is zou ik het er ook afhalen.
Julia heeft heel lang totaal geen eend kunnen eten, omdat ze dan echt waterpoep kreeg.
Inmiddels is het een stuk verbeterd, en kan ze zelfs eenderuggen eten, daar zit ook behoorlijk wat vet op.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door