Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door geer
#108250
Ik heb Ted net even zitten kammen met zo'n plastic vlooienkammetje en ben zo stom geweest om dat ding in de vensterbank te laten liggen... Net hoor ik wat vage kraakgeluidjes uit de kamer komen, blijkt dat Ted een flinke hap uit het kammetje heeft genomen...en opgegeten! :o Ze heeft een hapje plastig tandjes (van de kam) naarbinnen gewerkt een een stukje van het plastic zelf...

Wat moet ik nu doen? Afwachten? Da? Kan het kwaad, een hapje plastic vlooienkam? Ze heeft ook wel eens een hele wasknijper opgegeten, maar die kwam er als een keurig houtpakketje weer uit... Maar plastic...en die puntige tandjes?????? HELP! :-\
Laatst gewijzigd door geer op do 10 jun 2004, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#108258
Geer, geef wat ontbijtkoek, of anders een boterham!
Overgeven heeft volgens mij weinig zin.

Je verbaast je nog wel vaker wat er van voor in gaat en van achter weer netjes uitkomt! ;)
Door ine
#108261
Overgeven kan de slokdarm beschadigen! En als zij zo'n groot stuk doorslikt, zou ze kokhalzen denk ik, want dat gaat er niet zo makkelijk in!
Ik ga er dus van uit, dat ze op gaar gemak heeft liggen knage en kleine stukjes heeft doorgeslikt!
Ontbijtkoek is het best! Maar bij gebrek aan vind ik wit brood en als laatste bruin een redelijke vervanger!
Houdt haar wel goed in de gaten vandaag en let op haar ontlasting!
Bij twijfel even een da bellen!
Sterkte met die kleine sloopster! :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#108266
Het beste is om ontbijtkoek te geven, zoals Ine al zei. En anders idd maar een boterham. Wij hebben trouwens ook eens een tip van een DA gekregen om onze hond na het opeten van een bal zuurkool te geven, dat zou de darmen glad maken? We hebben Nitus toen zo gek gekregen om een pond rauwe zuurkool op te eten. Dus zuurkool is misschien ook een idee, al geloof ik niet dat het daar nu de tijd voor is.
Ik denk trouwens wel dat Ted lekker aan het kauwen is geweest, dus hopelijk is het in kleine stukjes naar binnen gegaan.
Sterkte en morgen de ontlasting goed nakijken!
Door @lma
#108314
ja, na boy zijn sokkenverhaal gaf de DA ook het advies ontbijtkoek als de sok er met braken niet meer uitgaat. ontbijtkoek wordt heel slijmerig/plakkerig in de maag dus dan moet het goed komenAfbeelding

je moet je ogen en oren ook overal hebben he?? ::) ;D
Door geer
#108351
Tot nu toe merk ik niets aan haar... ze is even vrolijk als altijd...of nou... De arme deerne heeft ook maar meteen besloten om schijnzwanger te worden dus loopt ze niet met een rij hangtieten van hier tot Tokio..aan haar gedrag merk ik (gelukkig) niets :)
Door 202spots
#108354
Hi Geertje
Ik heb 'n idee dat het wel nee zal vallen,want het zijn kleine tandjes..
Maar als je wil kan je haar 2 cotton balls geven die je eerst in koffiemelk of boter heb gesmeerd.
Hier is 't hele verhaal:

What do you do if your puppy (or mischievous older dog) gets into your
holiday decorations and eats some of the glass ornaments?
This potentially lethal mishap can darken even the brightest holiday season.

BEFORE the holiday go to a pharmacy & buy a box of cotton balls.
Be sure that you get COTTON balls...not the "cosmetic puffs" that are made
from man- made fibers. Also, buy a quart of half-and-half coffee cream
and put it in the freezer.

Should your dog eat glass ornaments, defrost the half-and-half and
pour some in a bowl.
Dip cotton balls into the cream and feed them to your dog.

Dogs under 10 lbs. should eat 2 balls which you have first torn into
smaller pieces. Dogs 10-50 lbs should eat 3-5 balls and larger dogs should
eat 5-7.
You may feed larger dogs an entire cotton ball at once.
Dogs seem to really like these strange "treats" and eat them readily.

As the cotton works its way through the digestive tract it will find
all the glass pieces and wrap itself around them. Even the teeniest
shards of glass will be caught and wrapped in the cotton fibers and the
cotton will protect the intestines from damage by the glass.

Your dog's stools will be really weird for a few days and you will
have to be careful to check for fresh blood or a tarry appearance to the
stool. If either of the latter symptoms appear you should rush your
dog to the vet for a checkup but, in most cases, the dogs will be just fine.
Door ine
#108359
Lizzy, zou dit onder een kopje "EHBO/inslikken scherpe voorwerpen" of iets dergelijks in de bieb kunnen, het ontbijtkoek en cottonballs-verhaal? ???
Laatst gewijzigd door ine op do 10 jun 2004, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karray
#108361
Ine schreef: Lizzy, zou dit onder een kopje EHBO/inslikken of iets dergelijks in de bieb kunnen, het ontbijtkoek en cottonballs-verhaal? ???

Dan is het misschien ook wel handig om dit te vertalen mochten er mensen zijn die een laken uit de kast pakken en hier een bal van maken of iets anders vreemd
En hierdoot alleen het probleem verergen plus ben ik bang dat mensen bij het geringste gevoel van paniek al gelijk naar de cotton balls grijpen terwijl afwachten in sommoige gevallen wel beter is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door