Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fluffy21
#1082375
Hallo
Ik ben Sarah en ik heb een chow chow van 5maand...
Deze heeft groeipijn en ik weet niet wat te doen voor het te doen beteren. Ik heb naar de dierenarts geweest en hij heeft antibiotica gekregen, het was dan ook effe beter maar nu is het zeker weer veel slechter. Ik heb dus nog eens gebeld naar de veearst en die zei beendermeel geven maar in de winkel zeiden ze me dat dit niet goed is voor een teveel aan calcium. Hij krijgt hondebrokken van eukanuba. Ook geef ik hem enkele lekkers met calcium in.
Ik weet niet wat ik nu juist moet laten en doen want iedereen verteld anders.
Een beetje hulp gevraagd...

Saartje (baasje van Bailey)
#1082393
Hoi Sara

Ik zie dat je nieuw ben hier op Barf plaats.
Ik weet dat veel mensen het op prijs stellen dat je je dan eerst voorstel wie je ben enzo.  :)
Want nieuwe lingen stellen zich dan voor op de voorstel pagina  :D

Ik las dat je brokken geef aan je hond, maar op dit forum doen eigenlijk iedereen zijn doggies versvlees geven.
Versvlees wat je kant en klaar kan kopen of barfen --> dat is dat je het eten van je hond zelf samen stel.

De reactie die je dus van iedereen hier op Barfplaats gaat krijgen is dat je geen brok moet voeren.
Want dat is echt gewoon super slecht voor je hond!
Ze gaan er te hard van groeien, wat groeipijnen veroorzaakt en ik heb tot nu toe nog nooit een topic van iemand gelezen die zijn hond versvlees geeft  of barft hun hond groeipijn heeft.

Als ik jou was zal ik maar hier en daar wat rond neuzen en je voorstellen.
En iedereen is bereid om je te helpen hoor!
Maar je moet die brokken wel de deur uit zetten  ;) (is een eigen keuzen hoor)

Groetjes Adinda
:dog:
Laatst gewijzigd door Adinda op vr 31 okt 2008, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
#1082422
Nou je heb versvlees wat je kant het klaar kan kopen.
Daar heb je verschillende merken van.

Ik geef mijn honden Carnibest.
Maar er zijn ook andere merken zoals bijvoorbeeld Bibi.

Barfen is dat je het eten zelf samenstel:
Dus je geeft dan je hond lam of kip met de botten. En rauwe groenten. Maar nog veel meer hoor!

Je moet maar even goed rond kijken op dit forum, want ik barf zelf niet, ben het wel vanplan het in de toekomt te doen.
En er staan veel recepten op. Dus dan kan je je een beetje orienteren.

Er staat ook veel beschreven waarom brokken zo slecht zijn.

En ik zal je eerlijk vertellen, ik gaf vroeger min Beagle ook brok omdat ik niet beter wist.
Wij namen een nieuwe pupski erbij die een allergie had/heeft.

Ik ben via via achter dit forum gekomen en heb eens flink rondgeneust.
En ik weet eigenlijk niet eens meer wat er allemaal precies zo slecht is aan brok omdat ik me eigenlijk niet eens meer met brokken bezig hou.

Heel veel suc6 met rondneuzen!
#1082440
Waarom krijg je voor groeipijnen antibiotica voorgeschreven. Dat is inmiddels vreselijk achterhaald, evenals het voorschrijven van cortisoden en richt alleen maar schade aan aan de ontwikkeling van het kraakbeen bij je pup en helpt zijn weerstand om zeep. Ik zou de AB niet geven, eventueel pijnstilling en hem meteen overzetten op verse voeding, al dan niet KVV maar dan wel met gemalen bot en geen calciumsupplement. Daar zal je hondje snel van opknappen. Succes!
#1082465
Dit is inderdaad een rauwvlees forum, dus brokkenzooi de deur uit.......je hond zal je dankbaar zijn ;)
Bantu werd er ook van "verdacht" groeipijnen te hebben. Hier waren wel wat twijfels over maar ik heb haar voor de zekerheid Mercurius vivus gevoerd, wat ik hier als advies kreeg. En de voeding in zoverre aangepast dat ze minder bot kreeg (ongeveer 1 maand) en meer spiervlees
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door