Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door r23e
#1082388
Hallo allemaal, helaas heb ik vandaag de nagel van mijn hond te kort geknipt met het bekende "bloedbad" als gevolg :'(

Heeft iemand een idee hoe ik de bloeding snel kan stoppen? ik heb er al een verband omgelegd maar denk niet dat dit veel uit zal halen.......
Door r23e
#1082405
Geen idee waar ik hier in de buurt een vee arts kan vinden:)
Maar is er niets uit het huis tuin en keuken gebeuren wat je kunt gebruiken?

Ik ben ergens een stukje over zachte zeep tegen gekomen maar dit lijkt me pijnlijker dan dat het iets oplost....
Door Adinda
#1082410
Hup naar de DA!   :(

Ik had vroeger een konijntj en die was van de bank gevallen, ook nageltj gebroken en bloeden als een rund.
Ik was toen iets van 12 jaartjes oud,....had ik er betadine opgedaan en een verbandje en toen naar de DA gegaan met papsj....de DA zei dat dit heel goed was. Het bloeden was toen wat gestelpt.
Door Fluffy21
#1082412
Ik heb op een site gevonden dat drukverband, watten of vinger erop houden helpt zoniet bloedstelpend middel, aluinsteen als je dat hebt (vroeger gebruikt bij het scheren) of een soldeerbout. voorzichtig met een sigaret...
Ik weet er ook niet veel van maar dat staat er...
Door tieneke
#1082419
r23e schreef: Geen idee waar ik hier in de buurt een vee arts kan vinden:)
Maar is er niets uit het huis tuin en keuken gebeuren wat je kunt gebruiken?

Ik ben ergens een stukje over zachte zeep tegen gekomen maar dit lijkt me pijnlijker dan dat het iets oplost....
Ik weet niet waar je nu zit?
Op vakantie oid?
Door r23e
#1082427
Nee wel thuis maar in rotterdam zijn er niet veel veeartsen....
Bedankt voor de snelle reacties, had het nummer van de DA maar alvast klaar liggen.....

Ik had trouwens al direct een drukverband eromheen gedaan maar tot 2 maal toe waren die helemaal doorweekt, nu bij de 4e is alles gelukkig droog en is de nagel dicht......

Ik laat het drukverband er voor de zekerheid nog maar even op zitten maar is wel even schrikken, ik knip haar nagels zo nu en dan en is nog nooit fout gegaan, tot nu dus.
Ik had het eerst niet eens door want ze gaf geen kick(ik las net op diverse sites dat dit verschrikelijk pijn zou moeten doen).


Ik moet trouwens zeggen dat ik de meeste opties die ik tegen kom op internet een beetje vreemd vind, ik ga toch niet met een sigaret of soldeerbout de nagel van mijn hond dichtbranden......:o ik vind dat niet verantwoord hoor een wond dichtbranden vind ik iets voor de DA en niet iets om even thuis te doen met een sigaret!

Maar gelukkig ziet het er nu goed uit!
Morgen even aankijken anders nog even langs de DA.
Nogmaals bedankt iedereen!
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1082466
Da hoeft niet gelijk hoor. Je hebt hele goede middelen in de handel (bleeding stops) die ik sowieso voor een volgende keer in huis zou hebben.
Het gebeurt hier in de trimsalon ook wel eens, en ik doe er wat poeder en klaar is kees!!
Je kunt het ook dicht branden met een soldeertang. Heb het zelf nog nooit gedaan maar is me geleerd op de opleiding
Door Red_Hunter
#1082545
Hier ook een keer gebeurd, ja dat heb je met die donkere nagels. De laatste keer heeft het ook heel lang geduurd, maar het stopt uiteindelijk wel. Ik heb ook wel eens gehoord dat je je hond door het gras moet laten lopen.
Ik ga morgen op de show in Bleiwijk ook maar eens op zoek naar een middel ervoor, want het gebeurd me toch wel vaker.

Groetjes Trudie
Door conleeuw
#1082557
ik denk maizena en poeder kan prima werken, ik heb in een noodgeval wel eens poederzuiker gebruikt, ja lach niet, jonge stiertje waarbij iemand (stom) met een steentje gooide om hem aan het bewegen te krijgen, kets het steentje van de horentje.... bloeden !!!!!!!!! met poederzuiker (dat is alles wat ik kon vinden) is het ook gestulpt ;) niet ideaal, maar... indien het je niet lukt toch naar de dierenarts ;)
Door Boefies
#1082562
Ik krij al de rillingen als ik eraan denk. Het is mij bij Babs ook eens overkomen.
Ik heb toen leukoplast erover heen geplakt. Het was even pielen.
http://www.thaly.eu/med/images/pleister-hechttape2.jpg
En ik moet zeggen dat het aardig werkte. Ik heb het er de volgende dag weer afgehaald.

Ze is nu heel panisch met nagels knippen. Maar je ziet het zo verdomd moeilijk! En als ze dan net het pootje wegtrekken, dan kan het mis gaan!

Ik heb een hekel aan nagelknippen!  >:(
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1082594
[quote="Jet , Babs en Tooske"]
Ik krij al de rillingen als ik eraan denk. Het is mij bij Babs ook eens overkomen.
Ik heb toen leukoplast erover heen geplakt. Het was even pielen.
http://www.thaly.eu/med/images/pleister-hechttape2.jpg
En ik moet zeggen dat het aardig werkte. Ik heb het er de volgende dag weer afgehaald.

Ze is nu heel panisch met nagels knippen. Maar je ziet het zo verdomd moeilijk! En als ze dan net het pootje wegtrekken, dan kan het mis gaan!

Ik heb een hekel aan nagelknippen!  >:(
[/quote]

trim jij je fauves zelf? Want normaal hoort het wel bij een trimbehandeling. En anders ga je toch voor het nagels knippen naar een trimsalon. Scheelt jouw en je hond veel stress. Is jammer dat ze nu zo bang is met nagels knippen want krijg je er wss nooit meer uit :-[
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1082599
Kan een keer gebeuren, hoor. Zeker bij donkere nagels waarbij je niet goed kunt zien tot waar het leven loopt kan het wel eens voor komen. Is geen drama en ook niks ernstigs. Inderdaad kun je het bloeden prima stoppen met een soldeerbout, maar ik gebruik ook altijd bloedstop. Op de trimopleiding werd altijd aangeraden om alleen nagels te knippen als je iets bij de hand had waarmee je het bloeden kan stoppen wanneer het fout mocht gaan. Hier staat de bloedstop ook altijd binnen handbereik.
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je niet zelf met een soldeerbout de nagel zou kunnen dichtbranden. Is niks ingewikkelds en voor de hond is het alleen maar des te beter als je het gelijk doet i.p.v. dat je met verbandjes gaat rommelen om vervolgens naar een da te moeten gaan.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1082602
[quote="Red_Hunter"]
Hier ook een keer gebeurd, ja dat heb je met die donkere nagels. De laatste keer heeft het ook heel lang geduurd, maar het stopt uiteindelijk wel. Ik heb ook wel eens gehoord dat je je hond door het gras moet laten lopen.
Ik ga morgen op de show in Bleiwijk ook maar eens op zoek naar een middel ervoor, want het gebeurd me toch wel vaker.
Groetjes Trudie
[/quote]

kijk maar eens bij de trimartikelenstand (klein wit potje met gele poeder: stop bleeding). Ik heb die van mij al best een poosje en het eiketje is niet meer te lezen :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door