Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door jolita
#1081291
Ik wil jullie even wat vragen. Onze kater Floris (12jr), heeft gisteren een kleine hersenbloeding gehad en vandaag weer een heftige. Van de da heb ik Phenoral gekregen om hem rustig te krijgen. Vannacht slaap ik beneden bij hem. Hij ligt in de bench van de hond. Morgenochtend moet ik bellen hoe de nacht is geweest en of zijn toestand is verbeterd. Zo niet, dan gaan we waarschijnlijk niet verder. Heeft een van jullie dit ook meegemaakt?

Kan ik nog iets voor hem betekenen?

alvast bedankt
jolita
Door verwonderd
#1081522
Jeetje wat erg voor Floris en jou...

Nee, ik heb dit nog nooit meegemaakt maar de reacties zullen vast nog komen.

Sterkte de komende nacht!!
Gebruikersavatar
Door koekje
#1081896
de kat van meneer koekje heeft vorig jaar een TIA gehad, en is hier weer helemaal van hersteld. het was een eenmalig iets.
wel is dat het punt geweest waarna haar ogen sterk achteruit zijn gegaan. inmiddels is ze helemaal blind (kan geen nacht en dag meer onderscheiden).
verder is ze erg gelukkig en doet alles goed.

ik was er zelf niet bij, maar kreeg een hele geschrokken meneer koekje 's nachts aan de telefoon. swarts (de kat) deed ineens erg raar en ook raar met haar ogen. ze was ook erg bang. hij heeft toen 's nachts een spoedDA gebeld, en deze zei ook rust te geven en dat hij nu verder niets kon doen. binnen een half uur was ze weer normaal, maar nog wel een beetje ontdaan.

dit is dus een andere verloop, en ik weet niet of je er wat aan hebt.
heel veel sterkte.
Door flin
#1081938
gets,

'k heb 't met een kat van ons idd ook meegemaakt;
't arme dier was helemaal in paniek, wist ook niet wat 'm overkwam, en kon niet normaal meer bewegen
  hup naar de arts...iets (?) gekregen om te ontspannen en afwachten...

't dier herstelde langzaamaan;
moest wel weer opnieuw leren eten (kon z'n koppie niet meer stilhouden)
opnieuw leren springen, en inschatten...is nooit meer helemaal goedgekomen...

en toch heeft dit dier met plezier met al z'n tekortkomingen nog 4 jaar geleefd;
ondanks dattie altijd een 'dronke-mannen-loopje' had, vondtie zichzelf niet minderwaardig!

hij is uiteindelijk overleden, nadat 't hondje van de buren z'n bakje brok stond leeg te lepelen;
hij werd daar zo kwaad om, wilde 't hondje nog een mep verkopen, en is terplekke aan z'n boosheid ineengezakt...
die spanning was te groot...dat kon z'n koppie niet meer aan
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1082338
mijn vroegere katje pruts heeft ook een tia gehad..
ineens zat hij op de krabpaal met een geschrokken smoeltje in t niets te kijken met zijn nagels in zijn plankie geslagen..
t heeft een tijdje geduurd.. 10 min ofzo..
en daarna kwam hij weer "terug"
het heeft daarna wel een paar weken geduurd voor hij weer normaal kon eten..
hij had wel honger en reageerde als een woeste tijger wanneer hij iets lekkers zag..
gedroeg zich als uitgehongerd..
maar zodra hij het in zijn bek had sloeg hij zijn klauwen uit alsof hij ging stikken..
ik heb hem een hele tijd lang moeten voeren vanaf mijn vinger met beetjes die je amper zag!
ik denk dat hij toen een jaar of 15 was.. en hij is uiteindelijk 21 geworden.. :)
Door tieneke
#1082347
Onze poes(13) kreeg er eentje en had toen ik beneden kwam alles ondergekotst en gepoept...ze liep met een scheef koppie en schele ogen plus vreselijk wankel/omvallend loopje...terwijl ik de Da meteen belde en deze binnen zeer korte tijd op de stoep stond kreeg ze een injectie om haar wat op te lappen,toen de Da net weg was kreeg ze meteen weer een aanval en ze stierf in mijn armen terwijl de Da weer onderweg  was..deze keer te laat  :'(

Hopelijk komt jullie kat er goed doorheen  ;)
Door Eliasnarda
#1082351
:'(Onze kat heeft dit ook gehad ze was toen 16 jaar ze viel van de bank en kon niets meer weekend  Da gebeld maar helaas was zij al te ver weg.
sterkte Duim voor julllie dat hetgoed afloopt.
Door xlaurax
#1085079
Hoe is het verder afgelopen?
Het lijkt me ontzettend naar om mee te maken.
Heel veel sterkte en ik duim voor een goede afloop.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door