Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nyncke
#1081214
Cadiz heeft wat harde ontlasting, wat kan ik doen dat het wat zachter word.

Vandaag heeft hij lamspens op en ik heb een beetje visolie gegeven.
Door Tica
#1081386
Ergens op een ander forum gelezen dat iemand het zelfde probleem met de hond had en daar werd aangeraden blokje(s) schapenvet door het eten.

Dit wordt nu sinds een week gedaan en helpt uitstekend, ontlasting veel minder hard.
Gebruikersavatar
Door pike
#1081665
Dat schapenvet is bewerkt, ik zou het niet geven. Als de ontlasting constant te hard is krijgt de hond gewoon te veel bot.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1081680
pike schreef: Dat schapenvet is bewerkt, ik zou het niet geven. Als de ontlasting constant te hard is krijgt de hond gewoon te veel bot.
Yep, dat was ook mijn idee
Door Lizzy
#1081703
Kan natuurlijk ook een keer gebeuren, dat je hond te harde ontlasting heeft. Na een te groot of te kaal bot. Dan kun je wat pens en eventueel wat lever of een rauw ei geven. En wat bladgroente. Dat laxeert. Maar als je hond structureel te harde ontlasting heeft: geef je teveel vleesbot of te kale vleesbotten (en dus teveel bot).
Door Nyncke
#1082325
Oke, dank jullie wel, hier kan ik wel wat mee.

Waarschijnlijk gewoon teveel bot, hij had/ heeft eerder wat dunne ontlasting.
Door AstridvanW
#1082744
Ollie had gister ook wat een harde ontlasting, maar had de dag ervoor pens gekregen  ???
Het is nog een pup, dus kan het ook "gewoon een keer" harde ontlasting zijn?
Vandaag is het weer goed, maar hij krijgt vandaag wel eendennekken (goed bevleesd trouwens)
Door Lizzy
#1082813
AstridvanW schreef: Ollie had gister ook wat een harde ontlasting, maar had de dag ervoor pens gekregen  ???
Het is nog een pup, dus kan het ook "gewoon een keer" harde ontlasting zijn?
Vandaag is het weer goed, maar hij krijgt vandaag wel eendennekken (goed bevleesd trouwens)
Ja, dat kan. Wat heeft hij de maaltijd voor de pens gegeten?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door