Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1076700
Normaal gesproken geef ik mijn honden hoofdzakelijk karkassen en/of nek als calciumbron.
Nu ben ik tijdelijk overgestapt op enkelvoudig voer van Smuldier. Ik dacht er verstandig aan te doen om de kip variant zowieso te gebruiken in verband met het hoge gehalte aan karkassen( dus calcium) ..
Nu heb ik drie varianten voor mn neus liggen en tot mijn stomme verbazing heeft de pens variant 49 mg/100gr. calcium t.o.v.10 mg/100 gr. in de kip. De vlees variant heeft ook al 9 mg/100 gr.
Ik snap er geen sikkepit van, ik dacht altijd dat in bot( karkassen) juist de meeste kalk zit.
Aangezien het enkelvoudig voer is ga ik er van uit dat er niets is toegevoegd.
Weten jullie hoe dat nu kan?
Of is b.v. pens zo rijk aan calcium?
Mijn honden zitten op het moment op een menu van kip,pens,vlees,sardien, eieren,olie, groenten, en voor de lekker rekreatie bot.
Het verschil met Barf zie ik bij mijn honden voornamelijk in het gewicht, ze worden wat dikker.
Tips om mijn voer te completeren zijn van harte welkom!
#1076709
Persoonlijk lijkt het mij verstandig om deze vraag vooral aan Mulder diervoeding te stellen. Zij moeten kunnen vertellen hoe het zit met het calciumgehalte in hun voedingen.

Nou snap ik eerlijk gezegd niet zo goed waarom je niet gewoon vleesbotten voert?
#1081929
Ik ben op het moment even "barf moe", zo zal ik het maar even omschrijven.
Maar omdat mijn honden op brokken zetten absoluut geen optie is ben ik even op de Smuldier.
Waarom Smuldier? Heel simpel, bij ons koop ik alle soorten enkelvoudig voor 35 cent. ;)
Mijn twee "hondjes"eten 4,5 kilo smuldier op een dag.....plus nog de vis, groenten enzovoorts.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door