Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Luke
#108016
Hoi allemaal,

Ben net begonnen met barf en vraag me af hoe jullie de maaltijden per dag indelen. Hoe vaak krijgen de honden per dag eten? En wat krijgen ze dan? Weet namelijk niet wat je de honden bijvoorbeeld 's ochtends het beste kan geven :-[
Ik dacht zelf aan fruit, aangezien honden dat op een nuchtere maag moeten eten.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Cynthia
Door danielle1980
#108033
hoi

ik ben zelf ook nog net begonnen dus weet misschien nog niet veel,
ik geef 2 keer op een dag hele maaltijden en tussendoor soms nog wat hier heb je voorbeeld.

ik geef idd altijd s ochtends eerst f-mix.
dan alst op is krijgt ze kvv compleet.

dan s avondsveschilt het
vaak kvv,
maar 2 keer in de week s avonds stel ik zelf samen en dan krijgt ze orgaanvlees(meestal hart),spiervlees(vaak rundervlees,of kip),bot,vis,groente,noten,zeewwier,schapevet.
soms een ei en andere dingen.
dat doe ik wel allemaal door elkaar heen,
of soms in 2delen.
maar wel achter elkaar.
Door karray
#108057
Ik ben ook nog niet helemaal op barfen over de dagen dat ik dit wel doe krijgen ze s'morgen een klein beetje granen met yogert/fruit en een klein beetje olie(l/tarwekiemoleijzaad,olijf/vis.Ik gwwf de fruit niet met de vleesmaaltijden omdat veel gasvorming geef in de darmen, ik weet van granen dat je dit apart moet geven omdat granen de zuurgraad van het vlees negatief beinvloed, dus deze geef ik ook apart
Door Marion
#108096
Tommie krijgt ´s ochtends vlees met groente/fruitmix en afwisselend visolie, notenmix, zeewier of bijenpollen er door heen. Fruit zit bij mij door de groentemix en af en toe krijgt hij tussendoor een hapje fruit van ons.
`s avonds krijgt hij een rauw vleesbot.
Door Lizzy
#108788
Hier krijgen de honden 's morgens of kippenvleugels of kippenkarkassen (met veel vlees en zelfs soms wat orgaanvlees) of hele parelhoenen of hele eenden (wel verdeeld over drie honden). Lekker makkelijk en lekker snel, voor de ochtend want dan heb ik weinig tijd.

's Avonds krijgen ze meestal groentepuree met iets van vlees of orgaanvlees of vis of ei of zuivel. Of ze krijgen een RMB met veeeeeel vlees. Of een lap pens met een wat kaler botje. Zulke dingen dus. Maar, meer staat inderdaad onder menu's.

Groetjes, Lizzy
Door Stephanie
#111538
Ik geef Banjer en Jesey 's ochtends altijd Carnibest ( dan weet ik zeker dat ze alles binnen krijgen) en 's avonds groente mix met vlees ( wat voor vlees en groente verschilt per dag)

En fruit mix ( met yoghurt of kwark) als toetje of soms ergens in de middag, maar meer als tussendoortje zeg maar
Laatst gewijzigd door Stephanie op wo 16 jun 2004, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door