Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#1080793
Geen ernstige toestanden hier gelukkig, maar de laatste 2 weken worden er opvallend veel pruttelbuik geluiden geproduceerd. Ook veel stinkscheten gelaten.... Ontlasting is goed (alleen dun met duidelijke aanleiding, zoals laxerende maaltijd o.i.d.)... Verder geen buikpijnklachen, of ziek zijn..... Hoe zou dit komen en is 't nodig daar iets aan te doen? Zo ja, wat? Ik ben wel weer met probiotica begonnen, is dat voldoende?

Rachel.
Door Lizzy
#1080839
Bij allebei de honden? Heb je toevallig een andere vleesleverancier die bijv. iets vetter vlees levert dan dat je gewend bent? Heerst er niet iets in de omgeving? (ik ben zelf ook al dik 2 weken, eerder 3 weken niet helemaal in orde en ik hoor ook opvallend veel honden die niet 100% in orde zijn).
Door Malamoods
#1080855
Lizzy schreef: Bij allebei de honden? Heb je toevallig een andere vleesleverancier die bijv. iets vetter vlees levert dan dat je gewend bent? Heerst er niet iets in de omgeving? (ik ben zelf ook al dik 2 weken, eerder 3 weken niet helemaal in orde en ik hoor ook opvallend veel honden die niet 100% in orde zijn).
Nee, geen andere vleesleverancier.... Iets onder de leden? Nee, ik geloof 't niet...

Rachel.
Door Malamoods
#1080933
cathrien schreef: Geef je soms fruit van tevoren bv appel. Fleur had nl. bij mij hier ook last van?
Ik geef heel weinig fruit en als ze 't krijgen, dan geef ik dat niet in combi met vlees en/of groente, echt apart dus, hoogstens met wat zuivel.

Rachel.
Door Lizzy
#1080983
Vreemd. Ook niks anders veranderd qua hoe vaak je eten geeft of het tijdstip waarop je eten geeft? Ook niet vaker geit/lam/eend op het menu?
Door Truus
#1081057
Geef je alles goed op kamertemperatuur? Als het hier per ongeluk een beetje te koud is krijgen ze een pruttelbuik.
Door Malamoods
#1081083
Da's een goeie.... De laatste tijd is 't vlees nog weleens wat kouder en ik geef op dit moment inderdaad iets meer lam, geit en eend... Wel in combi met de magere diersoorten (kip, antilope, hert, haas, etc.). Toch iets teveel vet? Opzich heb ik deze diersoorten al eerder gevoerd, dat wel, maar de laatste anderhalve week kwam het zo uit dat deze diersoorten iets meer de overhand hebben in 't menu zeg maar...
Ik zal er eens op letten. ;)
Zouden wormen eventueel een teken kunnen zijn van pruttelbuik? Zinnig om even een wormentestje te doen? Of heeft dat er niets mee te maken?

Rachel.
Door Lil
#1082612
Malamoods schreef: Da's een goeie.... De laatste tijd is 't vlees nog weleens wat kouder en ik geef op dit moment inderdaad iets meer lam, geit en eend... Wel in combi met de magere diersoorten (kip, antilope, hert, haas, etc.). Toch iets teveel vet? Opzich heb ik deze diersoorten al eerder gevoerd, dat wel, maar de laatste anderhalve week kwam het zo uit dat deze diersoorten iets meer de overhand hebben in 't menu zeg maar...
Ik zal er eens op letten. ;)
Zouden wormen eventueel een teken kunnen zijn van pruttelbuik? Zinnig om even een wormentestje te doen? Of heeft dat er niets mee te maken?

Rachel.
Ja, had hier een keertje combi pruttelbuik met wormpjes, maar misschien is het door bovenstaande tips al opgelost.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door