Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1080544
Mijn hond heeft net een plastic zakje op straat gepakt, waarin 1 wit broodje zat met chocolade pasta (ik rook dit naderhand) De DA direct gebeld, en zegt dat er niet zoveel aan de hand is. Kan dit kloppen? Ik kreeg wel het advies de komende drie uur hem in de gaten te houden. Zout in de bek lukt niet, ik ga zometeen nog een poging wagen (hij heeft me behoorlijk gebeten)
#1080585
Geen paniek! En stop ook maar met pogingen zout naar binnen te krijgen, straks eindig je zelf nog op de 1e hulp. Abby (rottweiler) heeft eens een heel zakje met worstjes en al opgegeten die ik heel handig aan het eind van het spoor had gelegd :-[. Zij dacht dat het zelfbediening was 8). Voor de chocopasta hoef je ook niet bang te zijn, da's maar een heel klein gedeelte chocolade. Tenzij je je zorgen maakt om je eliminatiedieet... dan is het misschien een ander verhaal :-\. Maar dan nog, je eigen veiligheid is het belangrijkst!
#1080608
Bedankt! Het zou ook weer eens niet. Ik sta aan de vooravond van een vlucht naar het buitenland, en ik was geheel in paniek. Hij gaat morgen naar mijn moeder, maar ik hoop dat alles er vantevoren uitkomt. Vorige keer, dag voor mijn vakantie, flikte hij ook een rotgeintje door een paar uur ergens met de HUS spoorloos te verdwijnen en werd hij ergens vlak bij de snelweg teruggevonden. Twee dagen na mijn zomervakantie vervolgens de operatie aan zijn staart met alle gevolgen van dien.
Ik zei vanmiddag nog tegen mezelf, zou het nu ook mis gaan, en ja hoor. Alsof je er de klok op gelijk kunt zetten. Ik heb nog zout naar binnen kunnen krijgen, een beste koffielepel, maar nee hoor, niks, nada, noppes. Hij drinkt een bak water leeg, en ligt nu prinsheerlijk te slapen. Op mijn bed notabene. Grrrrrrr. Ik laat hem maar even, hopelijk komt het er morgen allemaal uit.
Laatst gewijzigd door MariekeLost2 op wo 29 okt 2008, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
#1081176
MariekeLost2 schreef: Update: vannacht heeft hij water overgegeven, pas na half 3 en zojuist heeft hij weer gekotst. Eerst 1 keer gele galachtige substantie met wat gras erin, en daarna oranje! Ik heb de DA nog even gebeld, die zeggen even in de gaten blijven houden. Maar die oranje kleur zit me niet lekker, gebeurt dit vaker?
Wat heeft je hond nog meer gegeten? Niet toevallig groentenmix met wortel?
#1081707
MariekeLost2 schreef: Update: vannacht heeft hij water overgegeven, pas na half 3 en zojuist heeft hij weer gekotst. Eerst 1 keer gele galachtige substantie met wat gras erin, en daarna oranje! Ik heb de DA nog even gebeld, die zeggen even in de gaten blijven houden. Maar die oranje kleur zit me niet lekker, gebeurt dit vaker?
Dat klinkt niet echt fijn :-\. Hoe gaat het nu met de patiënt?
#1082399
Je hondj spuugt gal...dat is dat gele.
Ik denk dat je over dat orangje niet zorgen hoeft te maken.
Bloed is het niet,....vers is helder rood,....oud bloed is donker bruin.

Maar een anders verhaal .... je hondj poept het zakje weer uit.
De hond van mijn vriendin heeft een x in een ondeugende bui de prullenbak geplunderd en een condoom opgegeten  :o
Die poepte ze weer gewoon uit  :D
#1083134
Op de manege waar ik vroeger kwam liep een Mastino in de rondte. Zijn grote hobby was het stelen en opeten van de plastic zakjes met boterhammen die de kinderen in hun rugzakjes hadden zitten. Menig keer zag ik Bas voorbij komen rennen met een gillende horde kinderen achter hem aan: Hij heeft mijn boterhammen gepikt!!!!
Bas had zo'n grote muil daar vond je zo'n zakje brood niet in terug. De eigenaar maakte zich er totaal niet druk om. Hij is niet oud geworden maar dat kwam niet door de plastic zakjes!

Wat ik trouwens zelf wel eng vind aan de zakjes dat zijn de sluitstripjes. Daar zit zo'n heel fijn stukje ijzerdraad in verwerkt.  :-X
#1083167
Vorig jaar heeft Astrid chocolade chips nootjes koekjes uit de kast gepikt
Met verpakking en al
Hier geen problemen mee gehad 
Alleen ze was hyper actief ik denk van de chocolade
Ik moet  er echt aan denken dat ik alles achter slot en grendel zet
Een paar weken geleden gehaktballen gepikt ??? ???
Astrid vond het heerlijk  :) zo schoon was de pan gelikt
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door