Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door marlouju
#1079644
Lou, m'n gecastreerde kater van bijna twee,heeft jeuk en is zich al geruime tijd aan 't bijten en aan 't likken.
Iedere maand worden ze allevier met Stronghold pipet behandeld dus vlooien lijken me uitgesloten. Nu heb ik ook korstjes op z'n buikje aangetroffen en op z' n pootjes en hij had een klein korstje onder z'n kin wat hij heeft opengekrabt en waar nu een vrij grote bloederige wond te zien is.
De da komt seffes langs want ik ben bang voor infecties en we moeten de oorzaak van de jeukende huid maar eens achterhalen, vind ik.
De andere drie hebben nergens last van en de da gaf aan dat hij een spuit zou geven waar hij al goede resultaten had meegeboekt.
Huidafkrabsel vindt hij vrij zinloos omdat het nooit zekerheid biedt, zegt hij.
Ik ben zelf geen voorstander van injecties met cortisones of wat dan ook maar zo kan het ook niet verder.
Ze krijgen allevier Orijen brok, een beetje van een  "goed" natvoer en dagelijks vers rundsvlees, kip, nekjes, vleugeltjes, hartjes....
Alleen Lou haalt z'n neus voor alles op en leeft bijna op brokken, ik heb al alle mogelijke trucs uitgehaald maar het mag niet baten.
Ik weet het niet meer en zou ze liefst allemaal overzetten op Carnibest en vers, aan prooidieren ben ik nog niet toe ook al niet omdat ik héél moeilijk aan die dingen kan geraken.
Bij de anderen gaat dat niet al teveel problemen geven maar net degene die het het meeste nodig heeft is één groot probleem.
Wie kan me raad geven en moet ik hem laten vasten tot hij z'n portie uiteindelijk toch gaat opeten? Dat lijkt me niet erg gezond maar ik ben ten einde raad..... :-\
Door flin
#1079797
Hai marlouju,

kriebels kunnen verschillende oorzaken hebben.....

't zou evengoed een vorm van stress kunnen zijn,
alsook last hebben van de koolhydraten in de brokkies, 'k meen dat er aardappel in orijen zit?

persoonlijk zou 'k toch eerst zorgen dattie geen brok meer krijgt,
en dan eventueel iets van een kvv zonder rijst, gemengd met een koolhydraatvrij natvoer geven
mocht dit een probleem zijn, kun je miss nog een brokje verkruimelen  boven z'n kvv

en ja, katten kunnen dwars zijn! dussuh; met kleine stapjes èn volhouden!!
  ohw, en nee: zeker niet langer als 24 uur 'vasten', daar wordt niemand vrolijk van!

'k zou zeker niet direct naar een cortisonen spuit grijpen, als de spuit is uitgewerkt, begint 't kriebel'feest' weer opnieuw,
probeer eerst maar te achterhalen wat de werkelijke oorzaak is....
Door Mevroi Kruim
#1080389
Wat flin zegt  :D en wat vaak goed helpt bij weigerachtige katten is gewoon geen brok meer aanbieden. Idd moeten ze niet te lang vasten maar je hoeft daar ook weer niet al te panisch mee om te gaan. tenslotte vasten ze rondom operaties ook vaan ruimschoots meer dan 24 uur en overleven ze dat normaalg esproken ook zonder problemen.
Door marlouju
#1082832
Lou heeft ook Prednison ( een kwart pilletje om de andere dag) gekregen. En een kuur antibiotica voor het wondje te helen.
Echt blij ben ik er niet mee maar hij heeft nu z'n driekwartpilletjes binnen tot hiertoe en ja, het ziet er beter uit, hij krabt zich minder en gedraagt zich speels, eet en drinkt goed, goede resultaten op de bak. Hij krijgt nu sinds woensdag Carnibest en rauwe kip ( voor zover hij dat wilt). Ik probeer hem te negeren als hij niet wilt eten en ik merk dat z'n bakje toch wel opgeraakt, al is het dan met lange tanden. En zo eten de anderen ook geen brokken meer.
Ik juich niet te vroeg en kijk het ff aan maar op zich gaat het een héél klein beetje beter. Ben bang om deze woorden neer te zetten.... ;)
Door JacquelineG
#1111358
Ik las dat je ze elke maand ontvlooit met Strongholt. Nu heb ik gelezen dat dit middel wel mild is, maar misschien is het toch iets teveel voor Lou zijn lijf. Misschien als het geen voedselallergie blijkt te zijn dat je kunt testen of dit het is? Even een vraagje maar is Lou een zwarte ex-kater? En likt hij zich ook kaal aan zijn achterpootjes?

Groeten Jacqueline
Door flin
#1111498
marlouju schreef: Lou heeft ook Prednison ( een kwart pilletje om de andere dag) gekregen. En een kuur antibiotica voor het wondje te helen.
Echt blij ben ik er niet mee maar hij heeft nu z'n driekwartpilletjes binnen tot hiertoe en ja, het ziet er beter uit, hij krabt zich minder en gedraagt zich speels, eet en drinkt goed, goede resultaten op de bak. Hij krijgt nu sinds woensdag Carnibest en rauwe kip ( voor zover hij dat wilt). Ik probeer hem te negeren als hij niet wilt eten en ik merk dat z'n bakje toch wel opgeraakt, al is het dan met lange tanden. En zo eten de anderen ook geen brokken meer.
Ik juich niet te vroeg en kijk het ff aan maar op zich gaat het een héél klein beetje beter. Ben bang om deze woorden neer te zetten.... ;)
's in elk geval een goed begin toch?

probeer dat je carnibest-natuur/of diabetes geeft, daar zit in elk geval geen rijst in,
...koolhydraten zijn vaak de grote kriebel-boosdoeners voor katten >:(

succes ...!!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1119086
k zou de brokken geheel verwijderen (wat er niet is kun je ook niet eten) en het vlees lekker gaan maken door er zelf gemaakte bouillon over te doen vlees of vis bouillon zonder zout natuurlijk. Of het te mengen met sardientjes uit blik.
Door Nyncke
#1125046
Voor een paar tientjes kun je wel ergens een oude vleesmolen op de kop tikken. Dan maal je even snel alles voor hem, totdat hij gewend is aan het barfgedeelte en lekker gaat smullen en knagen. Voor ik het wist at zelfs Binkie mijn salon-barfkater.

Vooral wat veel malen waar ev. andere katten er ook bij kunnen komen snoepen...doet wonderen!!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door