Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
#1079849
Helaas heb ik daar ervaring mee met fokpoezen en ze moet NU onmiddellijk naar de DA, want deze hond moet minstens een zware antibiotica kuur.
Baarmoederontsteking kan dodelijk zijn, je hebt in zo'n situatie geen minuut te verliezen!!!
Het leven van de hond is toch belangrijker dan wat-dan-ook!
#1079883
Ze is al bij de DA geweest, heeft antibiotica (voor 10 dagen cynulox) en spuit daar iets bij ze kan de naam niet lezen.
Ze proberen het nog 10 dagen te rekken dan zijn de pups 3 weken; is het dan niet beter zal ze gesteriliseerd moeten worden :(
Door Borke
#1079889
madelonverschoor schreef: Ze is al bij de DA geweest, heeft antibiotica (voor 10 dagen cynulox) en spuit daar iets bij ze kan de naam niet lezen.
Ze proberen het nog 10 dagen te rekken dan zijn de pups 3 weken; is het dan niet beter zal ze gesteriliseerd moeten worden :(
Ik heb bij een Maine Coon poes haar vruchtbaarheid gered door een hormoonkuur in combinatie met AB en met echo's voor de kuur en erna. Van haar wisten we niet of ze zwanger was, alleen dat ze gedekt was, echter de ontsteking was te ernstig om te proberen de kittens te redden.
Het was geen eenvoudig verhaal, maar daarna had ze wel een gezond nest van 7 kittens en haar 2 dochters waar mee gefokt is hadden geen problemen met vruchtbaarheid ;D
Zelf is zij later gecastreerd, maar dat was omdat wij stopten met fokken.
Door Lizzy
#1080020
madelonverschoor schreef: Ze is al bij de DA geweest, heeft antibiotica (voor 10 dagen cynulox) en spuit daar iets bij ze kan de naam niet lezen.
Ze proberen het nog 10 dagen te rekken dan zijn de pups 3 weken; is het dan niet beter zal ze gesteriliseerd moeten worden :(
Ik weet het niet hoor..... Het leven van de moeder ging bij mij in ieder geval in alle gevallen voor.
#1080116
Hoeveel koorts heeft ze? Verhoging is dit stadium is niet echt abnormaal, net zoals nog vloeien na 11 dagen. Heb je natuurlijk wel vloeien en vloeien, maar dat is de pest van een forum, je bent er niet live bij.


10 dagen Synulox is prima in dit geval, maar ik zou wel even navragen wat ze nu aan het bijspuiten is.
Door Lizzy
#1080447
madelonverschoor schreef: Ik dacht al Lizzy?? ;) :-*

De koorts is gezakt ze heeft nu 38.7. Ze gaat morgen Utero halen, waar kan je dat trouwens kopen?? Reformwinkel??
Ja, ik heb gewoon niet goed zitten lezen hoor :-[ ;D
Zo, dat gaat de goede kant op! Nou maar hopen dat er geen castratie nodig is.... Utero Vetsem of Puur Utero is eigenlijk alleen te koop via specifieke verkooppunten (ook wel DA praktijken) en Internetshops.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door