Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1080027
Ik ben nu ong. 4 maanden bezig met barf, de teckels zijn op eentje na best wel afgevallen. Ze krijgen als bot/vlees vnl. kipkarkas. De ontlasting is mooi. Zal ik dan meer spiervlees erbij geven, ze krijgen nu ong. 40 gram spiervlees bij de karkas. Of zal ik kkv erbij geven als extra. Vooral mijn formule 1 reu is echt mager, ik schaam me wel. Hij rent ook zo verschrikkelijk, denk dat ik m maar ga opsluiten hihi, kan ie niet nog meer afvallen.
Ik heb de barfrekenhulp gebruikt, nu heb ik m op 10kg ingesteld en op 3% ipv 2%.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1080079
Ik zou als ik jouw was gewoon meer van alles geven ;). En 2% voor kleine honden is idd aan de krappe kant dus verstandig dat je het percentage hebt aangepast, misschien mag het zelfs nog wel iets omhoog, maar houd ze dan wel goed in de gaten dat ze niet ineens tonrond zijn.
Door Red_Hunter
#1080163
Mijn honden vielen ook erg af bij de overgang van KVV naar BARF. Ik ben gewoon meer gaan geven.
Eerst erg veel om weer aan te komen en daarna er tussen in gaan zitten. Nu blijven ze mooi op gewicht.

Die 2% is voor een grote hond, kleine honden hebben in verhouding meer nodig.

Succes met barfen,

Groetjes Trudie
Door Lizzy
#1080187
Ik zou van alles meer geven. Dus meer vleesbot, meer vlees, meer orgaanvlees, etc. Ik vind 2% ook weinig voor een kleine hond. Ik ken wel teckels die 4% eten!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1080190
Lizzy schreef: Ik ken wel teckels die 4% eten!
Ik heb er eentje die wel 10% wil eten..... :-X :-X

Nee zonder dollen. Joep heeft ook periodes dat hij duidelijk niet genoeg heeft aan zijn gebruikelijke portie van zo'n 300-360 gram (hij weegt een kleine 14 kg). Ik geef hem dan idd gewoon meer, je merkt vlug genoeg als ze teveel krijgen.
Door Lizzy
#1080197
Pauline schreef: Ik heb er eentje die wel 10% wil eten..... :-X :-X
Nee zonder dollen. Joep heeft ook periodes dat hij duidelijk niet genoeg heeft aan zijn gebruikelijke portie van zo'n 300-360 gram (hij weegt een kleine 14 kg). Ik geef hem dan idd gewoon meer, je merkt vlug genoeg als ze teveel krijgen.
Proest ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door