Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cathrien
#1080076
Mijn honden wegen 40 kg. en krijgen 4 eieren per week. Ze vinden het heerlijk lekker rauw met schaal en al. Nu is mijn vraag is dit teveel?
Hoeveel eieren mogen ze per 10 kg. kan het nl. niet terug vinden bij zoek.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1080081
Geen idee... maar ik vind 4 eieren voor grote honden niet teveel, Fedor krijgt gemiddeld 2 eieren in de week, maar meer zou ook kunnen hoor.
Door stephany
#1080485
Ik geef bijna nooit een ei, wel een paar keer per week een kuiken. Maar is het echt noodzakelijk om ei of een kuiken te geven?? want het komt ook wel eens voor dat hij een hele week geen kuiken krijgt of maar 1 per week. Onze hond weegt iets meer dan 40 kilo.
Door Lizzy
#1080497
stephany schreef: Ik geef bijna nooit een ei, wel een paar keer per week een kuiken. Maar is het echt noodzakelijk om ei of een kuiken te geven?? want het komt ook wel eens voor dat hij een hele week geen kuiken krijgt of maar 1 per week. Onze hond weegt iets meer dan 40 kilo.
Op zich niet. Maar het ligt ook wat aan de rest van je menu. Een rauw eitje bevat gewoon wel veel vitamines en mineralen enzo. Ik ken zelfs iemand die het aan de vacht van haar honden merkt als ze geen ei voert!
Door Huskymeisje
#1080636
Ik geef zo'n 3 keer per week een eitje. Zonder schil trouwens want daar maken ze alleen maar een enorme puinzooi van. Daarnaast nog zo 1 tot 2 keer een kuiken omdat ze dat zo lekker vinden. Mijn hus weegt zon 23 kilo en de DH rond de 30.
Gebruikersavatar
Door pike
#1080824
Hier lieten ze de schil altijd liggen dus gaf ik ze altijd zonder, en gebruikte de schillen om te vermalen. Ik neem het poeder altijd mee op vakantie voor het geval ik dan niet aan bot kan komen. Maar nu heb ik gemerkt dat als ik de schil met de vork even stukprak dat ze hem wél opeten ( ???) dus tegenwoordig eten ze ze met schil  8)
Door sandrra
#1080882
pike schreef: Hier lieten ze de schil altijd liggen dus gaf ik ze altijd zonder, en gebruikte de schillen om te vermalen. Ik neem het poeder altijd mee op vakantie voor het geval ik dan niet aan bot kan komen. Maar nu heb ik gemerkt dat als ik de schil met de vork even stukprak dat ze hem wél opeten ( ???) dus tegenwoordig eten ze ze met schil  8)
Ja moet ik hier ook doen anders eten de dames de schil niet  ::)
Door Suzanne
#1080900
Herkenbaar...
Tristan at de eerste keer het ei met schil op, maar de laatste tijd eigenlijk alleen de schil ;-)
Ik vermoed dat als ik ei met schil en al "kluts" hij het wel opeet. Ga ik binnenkort proberen

Suzanne
Door bloemetje
#1080989
Guus krijgt ook weleens een heel eitje. De 1e keer vrat hij ook de schil netjes op geen centje pijn. De 2e keer liet hij bijna de hele schil liggen en kreeg hij er een beetje diaree van...
Ofwel, met schil is beter  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door