Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#10796
Brutus heeft een abces aan zijn poot die gisteren open was (vies! en stinken! YUK!) en vandaag weer dicht lijkt (maar, ik heb nog maar 1 keer met soda geweekt vandaag). Gisteren natuurlijk de DA gebeld en die vindt dat ik het tot vrijdag aan kan kijken.

Goed, nu wil ik hem eigenlijk zilverwater gaan geven. Goed idee? Inwendig of uitwendig of allebei? Welke dosering kan ik het beste voor inwendig gebruiken?

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#10797
ik weet de dosering voor inwendig niet maar ik zou het ook uitwendig gebruiken dus van twee kanten.
Het werkt als een speer hoor,ik had tijdens de hittegolf met mijn blote voet in een recht omhoogstaande oester gestaan (in zee) en daar aardig mijn voet mee opengehaald.Zand in de wond en andere niet zo frisse dingen natuurlijk en jawel het ging ontsteken.Zilverwater erop het ging prikken als een gek gelukkig maar even hoor dat je niet denkt dat brutus heel veel pijn gaat krijgen van dat spul,en je zag heel snel de rode omgeving van de wond beter worden.
Door Lizzy
#10798
Hoi Sylvia, bedankt! Ik ga het er ook uitwending op doen. He getver, op een oester gestaan? AUW in het kwardraat zeker?
Groetjes, Lizzy
Door qyan
#10799
hoi lizzy,
voor inwendig gebruikte ik voor qyan 3 ml per dag, ondanks dat ellen 3x 6 ml per dag zei.
heb ik wel ene week gedaan, maar daar reageerde qyan best heftig op, dus heb het toch maar op 3 ml per dag gehouden.
maar ik zou het gewoon alleen uitwendig doen, onverdund, doe ik bij mezelf ook niet en het werkt echt snel.
gewoon erop druppelen.

gr wendy
Door sylvia
#10800
Hoi Sylvia, bedankt! Ik ga het er ook uitwending op doen. He getver, op een oester gestaan? AUW in het kwardraat zeker?
Groetjes, Lizzy
ja en ehhhh ik heb het drie keer gepresteerd  ;D
Door lobbes
#10801
Brutus heeft een abces aan zijn poot die gisteren open was (vies! en stinken! YUK!) en vandaag weer dicht lijkt (maar, ik heb nog maar 1 keer met soda geweekt vandaag). Gisteren natuurlijk de DA gebeld en die vindt dat ik het tot vrijdag aan kan kijken.

Goed, nu wil ik hem eigenlijk zilverwater gaan geven. Goed idee? Inwendig of uitwendig of allebei? Welke dosering kan ik het beste voor inwendig gebruiken?

Groetjes, Lizzy
He Lizzy wat rot nu voor Brutus
Ik zou de zilverwater zowel in al uitwendig geven
uitwendig gewoon op het wondje druppelen plus min 15 druppels ( dag of 5) en 2 tot 4 dagen  3 x 3 ml inwendig geven. wel in plastic hoestdrank bekertje geen metalen lepel!)   Ik advieseerde wendy 2 x 6 of 3 x 6 ml maar dat is voor op langere termijn en met ernstigere aandoeningen  zoals lyme of vervanging van antibiotica
Ik wens je veel suc 6 en sterkte
Groetjes Ellen
Door Lizzy
#10802
Hoi Ellen, OK, ik heb het uitwendig gebruikt en inwendig gegeven. Wat is dit voor raar spul, dat zilverwater?!

Ik ben pas gisteren ermee begonnen. Gisterenochtend zeiden Leo en ik tegen elkaar "Dit wordt nix, we moeten naar de dierenarts". Toen met zilverwater begonnen. We komen vanmorgen beneden: zwelling bijna weg en vuurrode kop nu roze! Ik sla hier stijl van achterover!

Goed, we gaan vandaag dus netjes door met twee keer per dag in de soda en zilverwater. Ik hoop echt dat de genezing zo blijft doorzetten! Dat scheelt weer snijden en een antibiotica kuur! En, nu maar hopen natuurlijk dat het geen gras-aar is die er ingekropen is..... Want, dan zal dit problemen blijven geven totdat de aar verwijderd is. Vooralsnog ga ik hier even niet van uit.

Groetjes, Lizzy en bedankt!
Door sylvia
#10803
Hoi Ellen, OK, ik heb het uitwendig gebruikt en inwendig gegeven. Wat is dit voor raar spul, dat zilverwater?!

Ik ben pas gisteren ermee begonnen. Gisterenochtend zeiden Leo en ik tegen elkaar "Dit wordt nix, we moeten naar de dierenarts". Toen met zilverwater begonnen. We komen vanmorgen beneden: zwelling bijna weg en vuurrode kop nu roze! Ik sla hier stijl van achterover!

Goed, we gaan vandaag dus netjes door met twee keer per dag in de soda en zilverwater. Ik hoop echt dat de genezing zo blijft doorzetten! Dat scheelt weer snijden en een antibiotica kuur! En, nu maar hopen natuurlijk dat het geen gras-aar is die er ingekropen is..... Want, dan zal dit problemen blijven geven totdat de aar verwijderd is. Vooralsnog ga ik hier even niet van uit.

Groetjes, Lizzy en bedankt!
ja het is verbazend spul ,ik gebruik het voor kleintje ook .
Door lobbes
#10804
Hoi Ellen, OK, ik heb het uitwendig gebruikt en inwendig gegeven. Wat is dit voor raar spul, dat zilverwater?!

Ik ben pas gisteren ermee begonnen. Gisterenochtend zeiden Leo en ik tegen elkaar "Dit wordt nix, we moeten naar de dierenarts". Toen met zilverwater begonnen. We komen vanmorgen beneden: zwelling bijna weg en vuurrode kop nu roze! Ik sla hier stijl van achterover!

Goed, we gaan vandaag dus netjes door met twee keer per dag in de soda en zilverwater. Ik hoop echt dat de genezing zo blijft doorzetten! Dat scheelt weer snijden en een antibiotica kuur! En, nu maar hopen natuurlijk dat het geen gras-aar is die er ingekropen is..... Want, dan zal dit problemen blijven geven totdat de aar verwijderd is. Vooralsnog ga ik hier even niet van uit.

Groetjes, Lizzy en bedankt!
Hoi hoi Lizzy
SUPER  8) he dat zilverwater HET middel wat je gewoon moet hebben
Vraagje welk merk heb jij ?
Gewoon even 5 dagen doorgaan, gewoon kijken hoe het gaat en dan hoef je niet af te bouwen hoor gewoon stoppen
evt. een grashaar  :o hopelijk niet en positief blijven hoor  ;)
Groetjes Ellen en een knuf voor Brutus :P :-*
Door avalon
#10805
Wat is zilverwater eingelijk? Ik ben het al vaker tegengekomen hierzo, maar ik heb er eingelijk nog nooit van gehoord. Waar kun je het allemaal voor gebruiken? En waar wordt het verkocht? En wat kost het ongeveer?
Door sylvia
#10806
Wat is zilverwater eingelijk? Ik ben het al vaker tegengekomen hierzo, maar ik heb er eingelijk nog nooit van gehoord. Waar kun je het allemaal voor gebruiken? En waar wordt het verkocht? En wat kost het ongeveer?
http://www.zilverwater.nl/
Door lobbes
#10807
en hier in de bieb staat ook een stukje over zilverwater  ;)
echt errug goed
doei doei ellen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door