Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door joke123
#1078605
Welk merk diepvriesvoer is het beste wat betreft samenstelling, verhouding vlees, orgaan, bot, groenten etc
en ook nog glutenvrij ?

Groetjes
Joke123
Door Lizzy
#1079112
Geen idee.....

Ik weet niet wat er in de voeren zit en in welke hoeveelheden.

Hoewel? Van Bandit (enkele smaken) en Bibi Natuurmix weet ik het wel, dat heeft Tannetje op Internet gezet en Bibi heeft het ooit eens aan een verkooppunt verteld, dat is ook nog wel te vinden op Barfplaats:

Bandit Vlees en Kipmix:
30% RMB's (50% bot, 50% vlees)
30% orgaanvlees waaronder pens, hart, lever, long en nier
30% spiervlees (in totaal dus 45%)
en de overige 10% bestaat uit: wisselende groente maar in elk geval een groene en een knol
zilvervliesrijst, vis en maiskiemolie.

Bibi Natuurmix:
-Spiervlees; 30-35%
-Orgaanvlees; 30-35%
-Gemalen bot; 20-25%
-Overige ingredienten (olien-vezels ed.); 15%

Van de rest heb ik geen flets idee wat ze erin stoppen en in welke hoeveelheden. Ik vind persoonlijk wel dat een KVV met gemalen rauw bot als calciumleverancier de absolute voorkeur verdiend. En dat zijn: Bandit, Bibi, Carnibest, Energique/Prins.

Glutenvrij zijn alleen de aparte koolhydraat-vrije voedingen van specifieke merken. Ik geloof dat Bandit en Carnibest een koolhydraat-vrije/glutenvrije voedingsoort hebben maar de rest niet. Ja, Kivo schijnt koolhydraat/glutenvrij te maken op verzoek, maar dat weet ik allemaal niet zeker.
Door roos79
#1079372
[quote="Lizzy"]
Glutenvrij zijn alleen de aparte koolhydraat-vrije voedingen van specifieke merken. Ik geloof dat Bandit en Carnibest een koolhydraat-vrije/glutenvrije voedingsoort hebben maar de rest niet. Ja, Kivo schijnt koolhydraat/glutenvrij te maken op verzoek, maar dat weet ik allemaal niet zeker.
[/quote]

Ik dacht dat Smuldier en Duck nu ook met een glutevrije product(en) op de markt komen. Maar ben nog aan het 'achterhalen' wat daar zoals in verwerkt zit  ;)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1079386
[quote="roos79"]
Ik dacht dat Smuldier en Duck nu ook met een glutevrije product(en) op de markt komen. Maar ben nog aan het 'achterhalen' wat daar zoals in verwerkt zit  ;)
[/quote]

Ja maar, ze noemde ook bot en dan valt Smuldier met z'n calciumtoevoeging af.

Succes met achterhalen van de ingrediënten.
Door roos79
#1079393
[quote="Angelique"]
Ja maar, ze noemde ook bot en dan valt Smuldier met z'n calciumtoevoeging af.

Succes met achterhalen van de ingrediënten.
[/quote]

Oeps.... heb er overheen gelezen.
Sorry ff offtopic: Mocht je nog links hebben die me helpen met het achterhalen, zijn ze natuurlijk welkom. Ben bezig met zoeken, maar kom niet zo veel verder.
gr.Roos  :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1079398
[quote="roos79"]
Oeps.... heb er overheen gelezen.
Sorry ff offtopic: Mocht je nog links hebben die me helpen met het achterhalen, zijn ze natuurlijk welkom. Ben bezig met zoeken, maar kom niet zo veel verder.
gr.Roos  :)
[/quote]

De exacte samenstellingen der kvv's zijn de geheimen van de smid. Meer als wat globale info die je op verpakkingen of websites vind zul je via een normale weg niet achterhalen. :-\
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1081138
Wat te denken van Haaksbarf??
Mijn hond verdraagt ook geen gluten en krijgt nu Haaksbarf kip, geit en konijn.
Volgens mij voldoet het aan je wensen.

Groetjes, Karin
Door BSS
#1081164
FarmFood Fresh is ook glutenvrij (glutenarm zal het binnenkort waarschijnlijk heten). Lectine is de probleemveroorzaker binnen de gluten en FF Fresh is lectinevrij. Er zit havermout in, maar havermout bevat geen lectine.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door