Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door cathrien
#1079366
Zoals ik begrijp mag je de eerste 14 dagen na een dekking geen lever geven daarna 3% per 14 dagen? Ze krijgen bij mij op dit moment 15% orgaan per maaltijd per 14 dagen is dat 1790 gram dus 3% is dan 54 gram per 14 dagen?

6 weken de voeding zo doorgaan na de echo de voeding langzaam op gaan hogen tot 1500 gram ? Ze eet nu ongeveer 1 kg.
Na 6 weken drachtigheid dus de laatste 3 weken.
b.v. 40% vleesbot, 25 % spiervlees, 20% orgaan en 15% groente , biogarde, eieren, geitenmelk en rauwe honing. 2 lepels havermoutvlokken
Na 6 weken havemoutrvlokken kan ik die zo over het voer doen?

Ik zal heel veel vragen omdat het de eerste keer is dat ik barf geef tijdens drachtighied
Laatst gewijzigd door cathrien op di 28 okt 2008, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1079370
Nee, je moet in de eerste 14 dagen na dekking geen levertraan geven, omdat dat teveel vitamine A bevat. Gewoon lever kun je wel geven. Ik zal het stukje uit de Barfplaatsbieb er even bij zetten"

De eerste 2 weken van de zwangerschap moet je de teef geen levertraanolie voeren. Dit bevat teveel vitamine A en kan gevaarlijk zijn voor de foetussen in deze periode. Wees in de eerste 2 weken van de zwangerschap dus ook matig met lever (en voer het niet meer dan 2% a 3% van het totaal aan voeding). Maar, aan het eind van de zwangerschap en na de bevalling moet je vooral wel lever en vette vis en eieren en zuivel voeren. Doe je dat niet, vergroot je de kans op eclampsie. Lust je hond geen lever en vette vis en eieren en zuivel: voer dan levertraanolie.

Je percentages zien er prima uit. De havermoutvlokken zou ik zelf eerst 12 uur laten weken.

Gaat helemaal goedkomen hoor, met je meis, op BARF :-*!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1079383
cathrien schreef: Zoals ik begrijp mag je de eerste 14 dagen na een dekking geen lever geven daarna 3% per 14 dagen? Ze krijgen bij mij op dit moment 15% orgaan per maaltijd per 14 dagen is dat 1790 gram dus 3% is dan 54 gram per 14 dagen?

6 weken de voeding zo doorgaan na de echo de voeding langzaam op gaan hogen tot 1500 gram ? Ze eet nu ongeveer 1 kg.
Na 6 weken drachtigheid dus de laatste 3 weken.
b.v. 40% vleesbot, 25 % spiervlees, 20% orgaan en 15% groente , biogarde, eieren, geitenmelk en rauwe honing. 2 lepels havermoutvlokken
Na 6 weken havemoutrvlokken kan ik die zo over het voer doen?

Ik zal heel veel vragen omdat het de eerste keer is dat ik barf geef tijdens drachtighied
Dat is dan wel afhankelijk van de behoefte, want bij een dracht van 2 puppen zul je niks bij hoeven voeren, maar bij een mand vol dan kom je aan het eind al vlot aan 2 x de normale hoeveelheid.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door