Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ink
#10780
19 augustus 2002
© Ortho Institute / Ortho Communications & Science

Opname en uitscheiding ester-C en ascorbinezuur zelfde

Onderzoek aan de universiteit van Oslo heeft uitgewezen dat het simpele ascorbinezuur bij honden net zo effectief werkt als het duurdere ester-C. De kans is groot dat dit voor mensen ook opgaat.
In het onderzoek met twintig honden werd de farmacokinetiek van kristallijn ascorbinezuur en ester-C in twee doseringshoogten, 15 en 50 mg per kilo lichaamsgewicht, met elkaar vergeleken. Na inname werd het verloop van de vitamine C-spiegel in het bloed in de tijd gevolgd.
In tegenstelling tot de mens zijn honden zelf in staat vitamine C aan te maken. Na toediening van het supplement trad er een snelle toename in de concentratie vitamine C in het bloed op. Dit duidt erop dat er bij honden een actief transportmechanisme in de ingewanden bestaat. De twee verschillende toedieningsvormen van vitamine C veroorzaakten geen verschillen in het verloop van de vitamine-C-spiegel. Het goedkopere ascorbinezuur heeft dus dezelfde effecten als het duurdere vitamine C-preparaat.

http://www.orthoeurope.com/nieuws0208b.php
Door sylvia
#10781
Hoi Tan ik ken dat stuk en het is al verschillende keren hier naar voren gebracht ,ik geloof zelfs dat het hier is neergezet ik weet alleen niet of het de big bang heeft overleeft.
Ik vindt het een overtuigend stuk (tenminste die ik heb dan)
Door Lizzy
#10783
Hoi Tan ik ken dat stuk en het is al verschillende keren hier naar voren gebracht ,ik geloof zelfs dat het hier is neergezet ik weet alleen niet of het de big bang heeft overleeft.
Ik vindt het een overtuigend stuk (tenminste die ik heb dan)
Hou Sylvia, mogelijk heeft deze de big bang niet overleefd... Sor!
Door sylvia
#10784
Hou Sylvia, mogelijk heeft deze de big bang niet overleefd... Sor!
ik wil hem er wel weer bij plaatsen heb em nog op de pc
Door lobbes
#10785
Doe maar Sylvia
Het is een heel goed stuk
en het vit.m. C verhaal komt steeds weer terug
zo zie je maar weer
Groetjes Ellen
Door Tan
#10788
Mag jij doen hoor liz.
Hoi Tan, goed stuk inderdaad. Mag ik de URL ook plaatsen onder INFORMATIE Medisch? Of wil jij dat zelf doen?
Groetjes, Lizzy
Door Tan
#10789
Help vit. c nu echt om hd te voorkomen of is het maar flauwe kul ??? ???
19 augustus 2002
© Ortho Institute / Ortho Communications & Science

Opname en uitscheiding ester-C en ascorbinezuur zelfde

Onderzoek aan de universiteit van Oslo heeft uitgewezen dat het simpele ascorbinezuur bij honden net zo effectief werkt als het duurdere ester-C. De kans is groot dat dit voor mensen ook opgaat.
In het onderzoek met twintig honden werd de farmacokinetiek van kristallijn ascorbinezuur en ester-C in twee doseringshoogten, 15 en 50 mg per kilo lichaamsgewicht, met elkaar vergeleken. Na inname werd het verloop van de vitamine C-spiegel in het bloed in de tijd gevolgd.
In tegenstelling tot de mens zijn honden zelf in staat vitamine C aan te maken. Na toediening van het supplement trad er een snelle toename in de concentratie vitamine C in het bloed op. Dit duidt erop dat er bij honden een actief transportmechanisme in de ingewanden bestaat. De twee verschillende toedieningsvormen van vitamine C veroorzaakten geen verschillen in het verloop van de vitamine-C-spiegel. Het goedkopere ascorbinezuur heeft dus dezelfde effecten als het duurdere vitamine C-preparaat.

http://www.orthoeurope.com/nieuws0208b.php
Door sylvia
#10791
Help vit. c nu echt om hd te voorkomen of is het maar flauwe kul ??? ???
ik heb mijn stuk ook geplaatst (mijn stuk..eehhhh het stuk wat ik in mijn pc heb opgeslagen van internet)
Door Novy
#10793
Helaas ,kan ik nog niet met deze forum overweg,kan nooit wat terug vinden ,en kan ook niet ergens op laatste berichten klikken ,hoe het hier werkt,ik heb het nog niet allemaal in het snotje

Ik heb vandaag Vitamine C besteld in poedervorm
En heb van ester pillen C gehaald van 500 milgr

Maar hoeveel moet ik mijn BD pup van 13 kilo hiervan geven>?????????
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door