Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#1078329
Vienna heeft er al jaren last van....tot bloedens toe. Vooral als ik haar net geknipt heb. Het is net 1 oor, wat ze constant aan de randen kapot slaat. Ik maak het wel schoon en doe er wat honingzalf o.i.d op, maar heeft er iemand een andere oplossing toevallig?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1078470
Mucho van ons deed dat ook, Totdat het ons opviel dat zijn "kale" oorrandje zijn hals toucheerde en daar reageerde hij op door te klapperen en dan zodanig dat binnen een kwartier het hele oor aan diggels lag :-\. Nu laat ik daar wat meer haar aan de binnenkant staan waardoor hij dus ook niet 123 doorheeft dat zijn oor geschoren is en dat gaat vooralsnog goed.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1078489
Ik deed de oren met de 9 mm, en binnenkant met de 2 mm. Maar ben hier mee gestopt en doe de oren aan de binnenkant nu ook met 9 mm. Maar ze klappert eigenlijk altijd met de oren. Ik wijt dit toch aan haar "probleem" (tumor?)
Door -sanne
#1078519
trimsalon schreef: Ik deed de oren met de 9 mm, en binnenkant met de 2 mm. Maar ben hier mee gestopt en doe de oren aan de binnenkant nu ook met 9 mm. Maar ze klappert eigenlijk altijd met de oren. Ik wijt dit toch aan haar "probleem" (tumor?)
Zit er niet iets in het oor? een poliep ofzo?
wat bedoel je precies met "probleem"(tumor?)
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1078601
de oren zijn bij haar altijd al een probleem geweest, veel ontstoken, vies, stinken. Gelukkig is het vanaf dat ik vers vlees geef helemaal over en heb ik het onder controle.
Waarom ik zeg "probleem"  is dat ik ervan overtuigd ben dat ze " iets" in haar koppie heeft wat niet helemaal goed werkt???? Gevoel heb ik al jaren (eigenlijk vanaf de sterilisatie die helemaal mis is gegaan). Ze vertoont af en toe wat afwijkend gedrag, ook altijd ontwijkend als je aan haar hoofd zit. Ik heb het nooit laten onderzoeken maar heb gewoon zo'n gevoel. Begin van dit jaar heb ik een poosje met inslapen rond gelopen omdat ze begon te grommen en haar lip op te trekken naar mij. Heb het hier ook met Tannetje over gehad en we hebben besloten haar op de pijnstillers te zetten en dat gaat een stuk beter :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1078618
Tja een open deur misschien, maar als je merkt dat het na het knippen erger wordt, maar niet meer knippen, of nog minder? En als het idd in haar koppie zit dan kun je er verder helemaal niets aan doen :-\.
Door Juul
#1078671
Mmm, lastig. Als je denkt dat het knippen er iets mee te maken heeft, i.d.d. minder kort knippen, als dat een optie is?

Als er al een wondje zit, kan het zo ook haast niet genezen, gaat het iedere keer weer stuk. En alle deuren en muren onder de bloedspetters. >:(

Falco klappert ook altijd, 's morgens, als ie wakker wordt, en als ik thuiskom en hij heeft lang geslapen. Klapperen en zijn hoofd schuren aan de trap en de vloerbedekking in de gang. Ik weet niet of er bij hem ook iets niet goed zit in zijn koppie.  ;)
Hij heeft i.i.g. altijd schone oren, en toch doet dit ie zolang ik me kan herinneren.
Falco had een klein bijtwondje, aan zijn oor. Vanaf juni al, en dat is nu pas een paar weken echt dicht. Toen ik het zat was, heb ik er een paar keer calendula opgesmeerd en genas het sneller.
Door -sanne
#1078732
misschien zou je eens 'n KNO arts kunnen bezoeken.
Onze kat had ook altijd chronische dingen aan haar oren en elke keer zalfje hier zalfje daar wat natuurlijk niks deed. Toen hoorde we van een hele goeie KNO arts en die heeft haar onderzocht en bleken er Poliepen in dr oor te zitten. Wat de gewone dierenartsen nooit konden ontdekken. Ze was ook altijd erg chagerijnig etc en nadat de poliepen zijn weggehaald is dat heel erg verbeterd. De oorproblemen zijn helemaal over.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1078784
-sanne schreef: misschien zou je eens 'n KNO arts kunnen bezoeken.
Onze kat had ook altijd chronische dingen aan haar oren en elke keer zalfje hier zalfje daar wat natuurlijk niks deed. Toen hoorde we van een hele goeie KNO arts en die heeft haar onderzocht en bleken er Poliepen in dr oor te zitten. Wat de gewone dierenartsen nooit konden ontdekken. Ze was ook altijd erg chagerijnig etc en nadat de poliepen zijn weggehaald is dat heel erg verbeterd. De oorproblemen zijn helemaal over.
ik heb er wel eens aan gedacht, maar............begrijp me niet verkeerd, ze word volgend jaar 12 en is absoluut niet vrij van allerlei kwaaltjes, en haar gedrag baart me af en toe ook zorgen. Volledige narcose is sowieso uitgesloten.
Ik zelf vind Vienna nog te goed om in te laten slapen, maar af en toe spookt het wel door mijn hoofd want ik vertrouw haar niet. Maar dat is eigenlijk al vanaf de sterilisatie hoor (7 jaar geleden). 
Zoals ze nu is, is het acceptabel.
Ingewikkeld verhaal ...........maar heb er mee leren leven :-[
Door -sanne
#1079052
trimsalon schreef: ik heb er wel eens aan gedacht, maar............begrijp me niet verkeerd, ze word volgend jaar 12 en is absoluut niet vrij van allerlei kwaaltjes, en haar gedrag baart me af en toe ook zorgen. Volledige narcose is sowieso uitgesloten.
Ik zelf vind Vienna nog te goed om in te laten slapen, maar af en toe spookt het wel door mijn hoofd want ik vertrouw haar niet. Maar dat is eigenlijk al vanaf de sterilisatie hoor (7 jaar geleden). 
Zoals ze nu is, is het acceptabel.
Ingewikkeld verhaal ...........maar heb er mee leren leven :-[
Ik snap het.... wist niet dat ze al op leeftijd was en als het nu accepttabel is zou ik ook niet meer gaan knutselen, dat zie ik wel aan mn eigen hond die ook van alles mankeert en voor haar ras op leeftijd is....
Door tessa
#1079086
Heeft ze geen glaucoom?
Zie dat toch wel vaak bij oude honden en het veroorzaakt helse hoofdpijn, misschien reageert ze daarom zo gevoelig.
In mijn trimsalon had ik ook een oude grote poedel, op een gegeven moment vond ze het heel onptettig dat ik aan haar hoofd zat en begon dat ook te ontwijken, zij had ook glaucoom.
Door -sanne
#1079252
tessa schreef: Heeft ze geen glaucoom?
Zie dat toch wel vaak bij oude honden en het veroorzaakt helse hoofdpijn, misschien reageert ze daarom zo gevoelig.
In mijn trimsalon had ik ook een oude grote poedel, op een gegeven moment vond ze het heel onptettig dat ik aan haar hoofd zat en begon dat ook te ontwijken, zij had ook glaucoom.
Glaucoom gaat heel snel dat sluimerd geen jaren. En je ziet heel snel een waas bij een of beide ogen. Onze jack russel heeft het beiderzijds gehad.....
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1079283
tessa schreef: Heeft ze geen glaucoom?
Zie dat toch wel vaak bij oude honden en het veroorzaakt helse hoofdpijn, misschien reageert ze daarom zo gevoelig.
In mijn trimsalon had ik ook een oude grote poedel, op een gegeven moment vond ze het heel onptettig dat ik aan haar hoofd zat en begon dat ook te ontwijken, zij had ook glaucoom.
nee, heb een hondje gehad met glaucoom, waar ook nog 1 oog is verwijderd.
Ging allemaal erg snel en die verschijnselen heeft Vienna niet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door