Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ijscoAnja
#1073522
Hallo allemaal,

Ik ben hier al een hele tijd niet meer actief geweest, omdat ik druk met andere zaken was. Maar graag zou ik jullie nu een vraag voorleggen.

Mij IJslanderreu Bjarg van bijna 12 jaar krijgt al een aantal jaren KVV. Nu heeft hij de laatste dagen al drie keer 's avonds laat zijn eten weer uitgespuugd, waarna hij het weer lekker op eet. Gisteren had ik hem om ongeveer half drie eten gegeven en 10 uur later kwam het er weer uit. Verder merk ik niets aan hem.
Sinds een maand voeg ik Gelatinaat van PrimeVal aan het eten toe.

Wie kan mij vertellen waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt voor de reacties.
Laatst gewijzigd door ijscoAnja op di 21 okt 2008, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1073610
Hoi Anja!
Poeh ... moeilijk te zeggen, er kunnen zoveel oorzaken zijn. Heeft hij erg geschrokt? Welk merk kvv is het? Heeft hij het elke keer weer opgegeten? Hoe ziet het eruit, onveranderd, deels verteerd, bloed erbij oid?
Door ijscoAnja
#1073640
Schrokken doet hij zijn hele leven al, maar nu met KVV en af toe wat Barf is dat veel minder.
Het KVV zag er gisteravond uit alsof het zo uit de verpakking kwam. Dus helemaal niet verteerd. En dat na 10 uur!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1074102
Vreemd hoor, mijn eerste gedachte is een obstructie, maar dan zou het er na de 2e keer opeten ook weer uit  moeten komen...  :-\
Als ik jou was zou ik even stoppen met de primeval, gewoon om te kijken of dat van invloed is.
Toont hij zich verder ziek oid?
Door ijscoAnja
#1074103
Vandaag heeft hij tot op heden nog niet overgegeven. Maar dat kan nog komen natuurlijk. Hij heeft vandaag weer wat later eten gekregen.

Hij is verder helemaal niet ziek of wat ook. Gewoon dezelfde Bjarg die ik gewend ben.
zaterdagavond had hij buiten alles eruit gegooid, dus dacht ik dat het kwam omdat hij zich te druk maakte met het naar buiten rennen.
Maar gisteravond was het gewoon boven op de gang toen we rustig naar bed gingen. Geen echte logica in te vinden dus.

Om even te stoppen met de PrimeVal had ik ook al aan gedacht, maar dat geef ik al een maand. Zou het nu nog daar van kunnen komen vraag ik me dan af.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1074116
Nou, gelukkig is alles er vandaag nog in gebleven! Primeval kan van invloed zijn, is er verschil in de manier van toedienen? Ik weet nog dat Gitte heel misselijk kon worden van glucosamine als ik het zonder eten gaf, door het eten gemengd ging meestal goed. Dus vandaar dat ik voorstelde om even te stoppen. Maar er kan natuurlijk ook sprake van een virusje oid zijn. :-\
Door ijscoAnja
#1074169
Het eten is er gisteravond gelukkig weer ingebleven. Al heb ik er niet altijd alle controle op. We wonen namelijk helemaal vrij en de honden lopen vrij rond.

Ik geef de primeval altijd door het voer gemengd. Het enigste verschil is dat ik het tegenwoordig vaak eerst even meng met wat water en dan het voer er door. Dit doe ik omdat het dan wat makkelijker mengbaar is. Zou dat nog verschil kunnen geven denk je?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1074271
Ja, dat zou verschil uit kunnen maken. Ik zou het daarom of weglaten of even niet meer aanlengen met water. Maar het kan dus net zo goed toeval zijn...  :-\
Jaaa, dat zijn de antwoorden waar je wat aan hebt  ::) ;)
Door ijscoAnja
#1074274
Ach, al krijg ik dan niet HET antwoord, er wordt wel met me mee gedacht en dat is heel prettig. Waarvoor dan ook mijn dank.

Ik ga de komende dagen eens proberen om het weer zonder water door het voer te mengen. Dat is namelijk wel het enigste wat de afgelopen week is veranderd. Dus de kans is groot dat dit de oplossing blijkt te zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.
Door Mevroi Kruim
#1074276
Nou ja, het is ook behoorlijk mysterieus vind ik zelf, dat het eten er na 10 uur onverteerd weer uitkomt! Heel vreemd  ???
Ik ben het met Nitus eens, ik zou idd eens kijken wat er gebeurt als je de glucosamine weglaat. Wie weet levert dat wat op.
Door Red_Hunter
#1074278
Mijn hond heeft ook twee avonden haar eten opgegeven ook pas laat in de avond, maar nu is het weer over., misschien wel een virusje of zo.
Ik zou nog even afwachten.

Groetjes Trudie
Door ijscoAnja
#1078346
Bjarg heeft niet meer overgegeven. Zou het dan inderdaad aan het oplossen met water hebben gelegen? Om hier meer zekerheid over te krijgen ben ik van plan om eind van de week weer eens de PrimeVal op te lossen in water. Gaat hij dan weer overgeven, dan weet ik zeker dat het daar aan ligt. Geeft hij dan niet over, dan zal het een virusje geweest zijn.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1078560
Lijkt me een goed plan van aanpak! 8) Ik ben erg benieuwd wat de uitkomst zal zijn, laat je tzt het resultaat van je proef hier nog even weten?
Door ijscoAnja
#1078590
Ik zal jullie zeker laten weten wat de uitkomst van het testje zal zijn. Daar kunnen we allemaal ons voordeel mee doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door