Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1077770
Omdat 1 van onze honden geen barf verdraagt eet hij al jaren carnibest in de varianten natuur, lam en kip.
Nu bedacht ik me vanmorgen dat ik misschien zelf ook iets in elkaar kan draaien.

Ik zou dan uitgaan van:
40% vleesbot  (kipkarkas, haaskarkas, parelhoen en eendenrug)
20% orgaan ( pens, hart, lever en nier)
40% spier (paard, rund, struis en hert)
Dit zijn het aantal procenten waar ik me prettig bij voel en waar de andere hond die wel barft het goed op doet ;)

Per dag mag hij dan 900 gram wat neerkomt op 360 gr vleesbot, 360 gr spier en 180 gr orgaan.

Met een mix als deze krijgt hij toch zeker niet minder dan met carnibest of heb ik iets over het hoofd gezien?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1077924
Je bent de groentes nog vergeten ;) en ik mis vis.
En ja, in principe kun je je eigen kvv maken, maar ik vraag me af welk voordeel dat heeft. Je kunt ook BARF-en met gemalen botten. Want ik neem aan dat dat de reden is dat je kvv voert? :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1077973
[quote="JolandaB"]
Omdat 1 van onze honden geen barf verdraagt eet hij al jaren carnibest in de varianten natuur, lam en kip.
Nu bedacht ik me vanmorgen dat ik misschien zelf ook iets in elkaar kan draaien.

Ik zou dan uitgaan van:
40% vleesbot   (kipkarkas, haaskarkas, parelhoen en eendenrug)
20% orgaan ( pens, hart, lever en nier)
40% spier (paard, rund, struis en hert)
Dit zijn het aantal procenten waar ik me prettig bij voel en waar de andere hond die wel barft het goed op doet ;)

Per dag mag hij dan 900 gram wat neerkomt op 360 gr vleesbot, 360 gr spier en 180 gr orgaan.

Met een mix als deze krijgt hij toch zeker niet minder dan met carnibest of heb ik iets over het hoofd gezien?
[/quote]

Nee zeker niet, eventueel nog hapje groente en een visje erbij en dan zit het wel goed. Verder ga ik ook met Nitus mee, dat ik persoonlijk dan liever alleen de botten zou malen en de rest in stukjes zou geven zodat maaglief toch nog iets te doen heeft.
Door ~Joke~
#1077989
Ik geef ook alleen het bot gemalen, vlees en orgaan krijgen ze er grofgesneden bij. Ik geef trouwens eens per week een orgaanmaaltijd, niet iedere dag orgaan.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1078088
[quote="Nitus"]
Je bent de groentes nog vergeten ;) en ik mis vis.
En ja, in principe kun je je eigen kvv maken, maar ik vraag me af welk voordeel dat heeft. Je kunt ook BARF-en met gemalen botten. Want ik neem aan dat dat de reden is dat je kvv voert? :-\
[/quote]
Wat is het verschil tussen zelf kvv maken en barfen met gemalen botten??
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1078230
@ Nitus en Angelique, groente en vis zitten er bij de CB toch ook niet in? Dat krijgt ie nu ook als extra, het ging alleen even om de vergelijking van mn eigen mix met CB.

Grotere stukken spier en orgaan verdraagt ie ook niet. Stukjes van 2 cm is voor hem de max en dat zou ik inderdaad kunnen snijden maar dat zet ook geen zoden aan de dijk dus op de grofste stand door de molen dan maar anders sta ik tot st. juttemis te snijden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1078315
[quote="JolandaB"]
@ Nitus en Angelique, groente en vis zitten er bij de CB toch ook niet in? Dat krijgt ie nu ook als extra, het ging alleen even om de vergelijking van mn eigen mix met CB.

Grotere stukken spier en orgaan verdraagt ie ook niet. Stukjes van 2 cm is voor hem de max en dat zou ik inderdaad kunnen snijden maar dat zet ook geen zoden aan de dijk dus op de grofste stand door de molen dan maar anders sta ik tot st. juttemis te snijden.
[/quote]

Vis zit idd niet in CB, maar groentes wel. Ik wist niet dat je zelf al vis erbij gaf dus die opmerking kun je vergeten ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door