Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Loeka
#1077836
Binnen 1 week nu al de tweede vraag in 'Katten Medisch'....

Met mijn poes van 10 ben ik een paar maanden terug naar de da geweest omdat ze heel veel op haar kop krabde, zo erg zelfs dat ze het kapot krabde en er korsten verschenen. Ze is behandeld tegen evt. vlooien en mijten. Haar oren zijn nagekeken en er is bloedonderzoek gedaan op mijn verzoek. Nierwaarden en lever ed. zijn ok. Omdat ze heel erge jeuk had heeft ze eenmalig een prednison injectie gekregen. Ook ben ik de plekken op haar kop gaan insmeren met Viatop. Het hielp ze krabde minder en de wondjes genazen goed. Een tijdje terug begon ze weer met krabben, meteen heb ik de Viatop erop gesmeerd. Meteen ging het weer beter.

Maar nu krabt ze weer zo veel en naar nu blijkt ook heel erg veel wast. Op haar buik zit een plek waar haar haar heel erg kort is(ze heeft een Maine Coon vacht). Nu ik er op let wast ze daar heel veel. De huid ziet er verder rustig uit, soms wel rood als ze veel gewassen heeft op die plek. Sinds gisteren heeft ze ook haar kop weer open gekrabt. Dit gaat niet goed zo.

Ze heeft wel een 'allergie verleden' of eigenlijk kon ze niet tegen de brokkenmeuk, ze had heel erge diarree waar nooit officieel een oorzaak voor gevonden is. Het is nu 5 jaar geleden dat ik begonnen ben met KVV en dat is haar redding geweest. Problemen met haar huid/jeuk heeft nooit eerder gehad. Ze eet nu Bibi, zowel de beefmix als de natuurmix.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen voor haar of waar ik terecht kan(een goeie da die verder kijkt dan zijn/haar neus lang is) want ik heb geen zin om weer naar de da te gaan omdat ik toen niet echt de indruk had dat hij een oplossing wist.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1077874
ik zou zeggen, lees het debacle van Poet eens dat ik deze zomer had, maar poes zit dus al op vers.
ik weet niet waar poet allergisch voor is. ik weet alleen dat ze van brokken eczeem kreeg, en mogelijk ook van koolhydraatvrij-natvoer (dat maakte haar vacht er iig niet veel beter op). poet heeft nooit echt cb willen eten, en deze zomer is ze dus op barf overgegaan. geen eczeem meer te vinden, en haar vacht is weer helemaal mooi in volle glorie terug.

je zou een eliminatie-dieet kunnen volgen, of beginnen met kh-vrije kvv.
Door Loeka
#1077880
koekje schreef: je zou een eliminatie-dieet kunnen volgen, of beginnen met kh-vrije kvv.
Ok, dat zou betekenen bijvoorbeeld de CB diabetes of helemaal zelf samenstellen... Dan mag ik eerst wel een molen bestellen om de botten te malen!
Door Borke
#1077909
Je zou naast een kh vrije kvv ook een homeopatisch werkend DA kunnen proberen, of als dat in jouw regio is naar Tannetje gaan of haar Any Animal in Heiloo. Ik denk dat je bij beiden goed geholpen zult worden!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#1078309
Loeka schreef: Ok, dat zou betekenen bijvoorbeeld de CB diabetes of helemaal zelf samenstellen... Dan mag ik eerst wel een molen bestellen om de botten te malen!
Ik denk dat dit inderdaad een hele goeie optie is, dan weet je zeker dat er geen allergenen in zitten.
Het kan best zijn dat er iets in de kvv wordt verwerkt waar ze niet tegen kan.
Door Loeka
#1080045
Een voorzichtige juich. Het lijkt minder heftig te worden met het krabben en wassen. Ik had nog cholodin in huis voor mijn ouwetje. Ooit in huis gehaald tegen dementie. Ondertussen was ik er achter gekomen dat het ook wel eens gegeven wordt tegen de jeuk. Ik geef haar nu sinds het weekend 1 tablet cholodin per dag, dat is eigenlijk een overdosering voor haar gewicht. Als het echt helpt ga ik naar een halve tablet per dag.
Ondertussen ook CB diabetes in huis en dat heeft ze nu ook sinds gisteravond.
Dus ik hoop maar dat het zo weer goed gaat komen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1080104
Jeuk aan de kop is vaak een voedselallergie. Dus daar zou ik eerst eens naar kijken. Als de CB diabetes niet helpt zou ik een elimniatiedieet beginnen. Dus een diersoort die ze nooit eerder gehad heeft. En verder niets erbij.
Door boskat
#1080128
Loeka schreef: Ok, dat zou betekenen bijvoorbeeld de CB diabetes of helemaal zelf samenstellen... Dan mag ik eerst wel een molen bestellen om de botten te malen!
Misschien eend diabetes van CB,heb een klant die geeft dat nu ook sinds een paar weken aan haar kat,en die knapt er ontzettend van op al
Die was ook aan de prednisolon ,had ook veel plekjes en jeuk
De kat moest eerst wel erg wennen aan eend,maar goed dat is per kat ook weer verschillend
Door Loeka
#1080394
Ze is geen moeilijke eter gelukkig, maar eend heeft ze al eens gehad. Het zal lastig worden iets wat makkelijk verkrijgbaar is te vinden wat ze helemaal nog nooit gegeten heeft. Dat zou dan paard of stuisvogel oid worden.... Hoe doe ik dat dan met het bot/calcium?

@ Tannetje: ze had inmiddels niet alleen jeuk meer op haar kop, maar "overal". Maar goed dat kan natuurlijk weer een reactie zijn op de oorspronkelijke jeuk, denk ik.

Ik kijk nu eerst hoe het gaat met de cb diabetes
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1080706
Misschien een rare vraag, maar is ze gesteriliseerd?
Ik had hier namelijk een poes die ook overmatig aan het wassen was en die op een gegeven moment haast kaal was, maar die bleek cystes op de eierstokken te hebben. Toen die verwijderd waren was het ook ineens gedaan met het wassen.
Door Loeka
#1085392
Het gaat beter met haar, ze krabt niet meer overdreven en de plek op haar buik is ook stabiel. Ze krijgt nu een halve cholodin kat en ik probeer CB diabetes kat te geven, maar ja als de anderen Bibi krijgen wil mevrouw natuurlijk ook Bibi(ze sluipt weg om dit razendsnel bij de anderen van het bordje te pikken en ik er achteraan :P). Ze is dus nog niet volledig op de CB diabetes over helaas. Ik bestel straks weer voor 100 kg CB, maar dan de diabetes. Dan komt ze niet in de verleiding  :-\

Vertel eens wat meer over jouw kat? Misschien dat ik of iemand anders een idee heeft?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door