Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ziviaantje
#1077600
Omdat Indy al een tijdje een peesblessure heeft en al die tijd niet los heeft mogen lopen ( gelukkig gaat het nu beter en mag ze nu wel in haar eentje in het park loslopen en we bouwen het zo op ) is ze behoorlijk wat aangekomen, ondanks dat ik haar 20 % minder eten gaf.... Ze is nu 27,5 kilo terwijl ze wel onder de 25 moet zijn. Ik geef haar nu 's morgen 200 gram KVV en 's avonds 150 gram. Om haar hongergevoel weg te halen vul ik het nu aan met spercibonen. Maar ja, iedere dag sperciebonen wordt natuurlijk erg saai..... Welke groente kan ik er nog meer aan toe voegen waar eigelijk weinig calloriën in zitten maar wel vult ? De voedingswaarde is dus minder belangrijk, want de KVV is al compleet. Ik heb deelblokjes spinazie in de vriezer leggen, dus die kan ik gebruiken, iemand nog andere makkelijke opties ? Blik en vries heeft mijn voorkeur. Gemalen groente gebruik ik al als ik niet compleet KVV geef, maar daar zitten ook calorierijkere groentes in.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1077657
Ik vind 350 gr. voor een hond die 25 kilo mag wegen wel heel erg weinig, da's maar 1,4% van haar lichaamsgewicht :-\. Ik zou als vulling trouwens zoveel mogelijk verschillende soorten groentes geven ook al geef je het niet om de voedingswaarde. Vergeet niet dat kant en klare groentes vaak al zijn voorbewerkt, sperciebonen uit blik of glas zijn bevoorbeeld al gezouten, spinazie remt de calciumopname dus daar zou ik ook voorzichtig mee zijn, af en toe een beetje kan geen kwaad natuurlijk.
Je kan overwegen om een groentemixje te maken van verschillende soorten en dan de 'calorierijke' achterwege laten (al vraag ik me af of die calorieën uit groentes erg zullen aanzetten :-\). Of je geeft elke dag een schepje van je eigen (gekookte) groentes.
Gitte had vroeguh ook een gewichtsprobleempje, ik heb bij haar ook een tijdje gebruik gemaakt van de kruidenmix van carnibest, da's gemalen boekmaag (met inhoud). Gitte vond het erg lekker en het zet ook niet aan en je kunt het kant en klaar kopen ;).

Wat misschien ook een idee is, is om de kvv in een Kong te proppen, dan zijn ze wat langer bezig met eten en dat geeft daardoor ook meer voldoening.
Door Ziviaantje
#1078238
Ze kreeg eerst ca. 400 gram en is daar dus ruim 2 1/2 kilo mee aangekomen  :-\ Vandaar dat ik naar de 350 gram ga, plus aanvulling. Het is even niet anders. Te zwaar is weer niet goed voor haar pezen, want al dat gewicht moet ze weer meezeulen.... Als ze weer meer en meer los mag lopen ( nu mag ze ca. 20 minuutjes in het park lekker scharrelen, nog even niet te gek met andere honden razen ) zal het er wel vanzelf weer af gaan en gaan we weer terug naar ca. 1 pond, wat ze normaal kreeg. Ik zal eens kijken naar die mix, bedankt voor de tip !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door