Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wenche
#1076329
Hmm... DeeJay heeft er nu weer 3 weken opzitten dat ie barft, maar hij begint weer te vermageren... Nu weet ik dat ze van barf meer verbruiken dan van brokkenmeuk, maar dit vermageren hoeft van mij niet... Ik geef hem sowieso al meer spiervlees dan berekend en hij krijgt wat vaker een ei, kwark en ook restjes vlees (bv stukjes kip, rundergehakt etc... en zo nu en dan krijgt ie een bakje smuldier (2x per week)
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ie niet nog meer vermagerd?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1076380
Tja, het klinkt wat flauw ;), maar ik zou gewoon nog meer gaan geven en dan idd de wat vettere vleessoorten gebruiken.
Door Staftime
#1076742
Heel saai, maar ook ik sluit me erbij aan.
Meer voeren en vettere vleessoorten.

Julia wordt ook snel mager, en ik voer haar erg veel, ze heeft elke dag een vreselijk volle, ronde buik na het eten.
Ook geef ik haar vaker eend.

In het begin was dat lastig, omdat ze ervan aan de spuitpoep ging, maar inmiddels heeft ze daar geen last meer van.
Door wenche
#1076882
DeeJay is nu door de parelhoen aan de spuitpoep... dus dat laat ik voorlopig maar even buiten het menu... morgen krijgt hij geitenvlees, zowel met als zonder bot... Vandaag krijgt ie alleen wat kip, eerst zijn maagje maar weer wat tot rust na de parelhoen...
Door -sanne
#1076904
wenche schreef: DeeJay is nu door de parelhoen aan de spuitpoep... dus dat laat ik voorlopig maar even buiten het menu... morgen krijgt hij geitenvlees, zowel met als zonder bot... Vandaag krijgt ie alleen wat kip, eerst zijn maagje maar weer wat tot rust na de parelhoen...
Pas op met geitenvlees. dit is volgens mij nog vetter dan parelhoen.
Als ik snippers gad, snee ik dat toch klein anders was het de volgende dag altijd prijs en bij kleinere stukken snijden niet. of geef er bot bij idd. Probeer niet te snel te gaan met vette vleessoorten.
Door pallas
#1076937
Ik snij als het behoorlijk vet is het vet eraf en bewaar het voor als ze een magere maaltijd hebben.
Dan krijgen ze dat vet erbij. Heb je ook geen vertering problemen ;)
Laatst gewijzigd door pallas op za 25 okt 2008, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#1077187
Ik ben misschien nog saaier, maar ik zou gewoon meer geven, ik ben niet zo'n voorstander van meer vet vlees, ik geef gewoon meer, als ik vetter vlees geef krijgen ze hier diarree.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door